کد مطلب: 14582 | زمان انتشار: ۱۲:۰۷:۰۳ - جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 29 | پرینت از مطلب پرینت از مطلب |

چگونه در هوای گرم ورزش کنیم؟

چگونه در هوای گرم ورزش کنیم؟

احتمالا” این حقیقت را نمی دانید که امروزه بیشتر مردم جهان دچار کم آبی مزمن هستند . برای مثال ۷۵ درصد مردمی که در آمریکا زندگی می کنند مخصوصا” در روزهای گرم تابستان به اندازه کافی آب مصرف نمی کنند غافل از آنکه این کم آبی ممکن است منجر به بروز مشکل در وضعیت سلامت آنها شود که رایج ترین این مشکلات گرمازدگی است . از آنجایی که بدن بطور مستمر از طریق منافذ پوست، ریه ها، مثانه و روده، آب زیادی از دست می دهد هیدراته نگه داشتن بدن و جلوگیری از کم آب شدن بدن کار چندان آسانی نیست اما با کمی تلاش و آگاهی از فواید بی شمار آب برای بدن ، شما هم می توانید جزء معدود افرادی باشید که روزانه به اندازه کافی آب مصرف می کنند.

ورزشکاران برای داشتن کارایی بالا در هوای گرم باید نکات خاصی را رعایت کنند. هوای گرم ممکن است باعث گرمازدگی شود و انرژی ورزشکاران را کاهش دهد.

نکات زیر می‌تواند به ورزشکاران کمک کند که در هوای گرم کارایی خود را افزایش دهند:

۱- مایعات مصرف کنید: 

ورزش در هوای گرم باعث افزایش دمای بدن می‌شود. بدن با عرق کردن به این فرآیند واکنش نشان می‌دهد تا دمای بدن کاهش یابد. با ورزش به صورت متوسط ۲ تا ۳ درصد از آب بدن کاهش می‌یابد. بنابراین بهتر است در هنگام ورزش هر ۲۰ دقیقه آب بنوشید. می‌توانید در استراحت بین ورزش میوه بخورید. خوردن میوه هم به تامین آب بدن کمک می‌کند. مراقب باشید که بیش از حد نیز آب ننوشید. این کار ممکن است باعث کاهش سدیم خون شود. زمانی که احساس تشنگی داشتید آب مصرف کنید.

۲- به آرامی سرعت را افزایش دهید: 

بهتر است به تدریج سرعت و شدت حرکت را افزایش دهید. بهتر است صبر کنید تا بدن به دمای هوا عادت کند.

۳- در گرم‌ترین زمان روز از خانه خارج نشوید: 

بهتر است در ساعات اول صبح که هوا خنک‌تر است ورزش کنید. در میانه روز که هوا گرم است ورزش نکنید. می‌توانید در روزهای گرم ورزش‌هایی همچون ایروبیک در آب انجام دهید.

۴- لباس‌های روشن بپوشید: 

لباس‌های تیره گرما را به خود جذب می‌کنند. لباس‌های سبک و روشن استفاده کنید که گرما را کمتر احساس کنید.

۵- میان وعده بخورید: 

میان وعده‌های آبدار همچون میوه بخورید.

۶- از شرایط خطرناک آگاهی داشته باشید: 

در صورتی که شرایط زیر برای شما پیش آمد به داخل ساختمان بروید:

 – احساس ضعف

– گرفتگی عضلات

– سرگیجه

– حالت تهوع

– سردرد

– ضربان قلب بیش از حد زیاد

– رنگ پریدگی

بدانید که حتی ۲۰ دقیقه ورزش کردن نیز اثرات مثبت دارد. آنچه مهم است میزان پشتکار شما در ورزش کردن است. باید به صورت مرتب و در روزهای مختلف هفته روزش کنید هرچند که مدت زمان ورزش کم باشد.



ارسال نظر

کسب درآمد
آخرین مطالب


خرید کریو