کد مطلب: 3053 | زمان انتشار: ۱۳:۳۱:۳۱ - جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 557 | |

چگونه در گوگل جستجو کنیم؟

آموزش جستجوی حرفه ای در گوگل

وقتی منبع عظیمی مثل گوگل در اختیار آدمیزاد باشد، ترجیح می دهد حتی برای پیدا کردن «آدرس زیره فروشی در خیابان سهروردی» هم به آن مراجعه کند. اگر بلد باشید خوب و حرفه ای جستجو کنید، همه چیز بدون تلاش خاصی زیر یوغ شماست!

وقتی منبع عظیمی مثل گوگل در اختیار آدمیزاد باشد، ترجیح می دهد حتی برای پیدا کردن «آدرس زیره فروشی در خیابان سهروردی» هم به آن مراجعه کند. اگر بلد باشید خوب و حرفه ای جستجو کنید، همه چیز بدون تلاش خاصی زیر یوغ شماست!

 

۱ از سرویس های سریع و ساده استفاده کنید

می توانید بدونباز کردنهیچ سایت جانبی، خیلی از اطلاعات آب و هوا، فرموال های ریاضی و … را از گوگل بپرسید. مثلا برای پیدا کردن ساعت در کابل بزنید: time Kabul، پیش بینی آب و هوای کابل: weather Kabul، طلوع آفتاب در کابل: sunrise Kabul؛ یا برای به دست آوردن نتیجه یک محاسبه ریاضی، کافی است رابطه اش را در گوگل بنویسید و Enter را بزنید.

 

۲ کلماتی را که نمی خواهید، از جستجو حذف کنید

 

اگر دنبال موضوعی درباره وب دیزاین هستید، ولی نتیجه هایی را که در مورد تبلیغات است نمی خواهید، کافی است از کاراکتر خط تیره « » استفاده کنید: web design – advertising.

 

۳ فقط محتویات یک سایت خاص را جستجو کنید

گاهی می خواهید در سایتی موضوعی را جستجو کنید تا سریع تر پیدایش کنید ولی آن سایت قابلیت جستجو ندارد یا طبق معمول اکثر سایت های ایرانی، قسمت جستجویش کار نمی کند. به راحتی می توانید تمام متویات آن سایت را طبق این نمونه در گوگل جستجو کنید.

 

web design site yoursitedomain.com

 

۴ از کلمات مشابه و هم خانواده استفاده کنید

اگر از معنای دقیق کلمه ای خبر ندارید، می توانید از کلمات مشابه آن یا هم معنی هایش استفاده کنید تا جستجوی دقیق تری داشته باشید. برای این کار فقط در آخر سرچ، از علامت «~» بین کلمات مشابه یا هم معنی استفاده کنید:

 

web Design ~ web development

 

۵ فرمت فایل خود را مشخص کنید

اگر دنبال نتایجی هستید که به صورت PDF یا Word یا فرمتی خاص باشد، می توانید کلمه کلیدی، “Filetype”، و بعد فرمت مورئد نظر خود را جلوی موضوع بنویسید:

 

web design filetype.pdf

 

۶ از Range استفاده کنید

فرضا می خواهید مطلبی را بین سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ جستجو کنید. کافی است به این صورت سرچ کنید:

 

president ۱۹۴۰ ۱۹۵۰

 

۷ واضح بنویسید

اگر می خواهید گوگل دقیقا عین عبارتی که در باکس جستجو نوشته اید را پیدا کند (برای مثال «طراحی وب سایت»)، آن را داخل علامت نقل قول قرار دهید: “web design”.

 

۸ معنای کلمات را بدانید

برای فهمیدم تعنا، ریشه و حتی تلفظ واژه ها می توانید به گوگل پناه ببرید. کافی است به این صورت تایپ کنید:

 

define.apple

 

۹ از ستاره استفاده کنید

فرض کنید ایده ای برای جستجو دارید اما دقیقا نمی دانید از چه کلیدواژه هایی باید استفاده کرد. برای این موارد می توانید از ستاره استفاده کنید. آن وقت جای ستاره، ترکیباتی از چند کلیدواژه اولیه ای که دارید قرارت می گیرد. برای مثال cartoon * tutorials در در گوگل سرچ کنید. نتایجی که به دست می آید، چیزهایی مثل Cartoon Character IllustrationTutorials یا Cartoon Coloring Tutorial خواهد بود یعنی به جای ستاره، از ترکیبا مناسبی برای بهتر شدن نتیجه استفاده می کند.

 

۱۰ از صفحه Advanced Search استفاده کنید

 

اگر می خواهید مطلع شوید مردم ملبورن بعد از گل خداداد عزیزی به مارک بوسنیچ در آن بازی طلایی، چند بار اسم او را سرچ کرده اند، برای این کار می توانید به Advanced Search گوگل بروید و با انتخاب تنظیماتی، به راحتی این اطلاعات را به دست بیاورید، بدون اینکه نیازی به دانستن ترفندهای جستجو داشته باشید. غول گوگل، مرکب فرمانبر شماست!

منبع:.aftabir.com



ارسال نظر



لوگو اسپانسر