کد مطلب: 10410 | زمان انتشار: ۱۳:۴۴:۱۶ - پنجشنبه ۱۷ ارد ۱۳۹۴ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 484 | |

چطور شغلی مناسب برای خودمان پیدا کنیم؟

چطور شغلی مناسب برای خودمان پیدا کنیم؟

اگر در دوران پس از فارغ التحصیلی هستید و یا به دنبال فرصت هایی می گردید که شغل خود را عوض کنید، مانند بسیاری دیگر با مشکلات موجود در اقتصاد و مشکل بیکاری روبرو هستید، و حالا وقت آن رسیده که انتخابی منطقی و عاقلانه انجام دهید. دلایل شما هر چه باشند، شغل مناسب شخصیت تان را می توانید بیابید. باید گزینه های جستجوی خود را تصحیح کنید و از نقاط ضعف و قوت خود مطلع باشید و مهارت های جدیدی کسب کنید. همچنین باید جسارت رویایی با تغییر را داشته باشید تا بتوانید شغل مناسب خود را بیابید.

 

پیدا کردن شغلی معنادار در دنیا امروز
شاید در دام فکر کردن به این موضوع افتاده باشید که هدف از کار کردن آوردن پول کافی به خانه برای داشتن زندگی مرفه تر و بهتر است. با آنکه دستمزد خوبی و مکفی برای هر شغلی حیاتی است، ولی کل ماجرا این نیست. اگر از کاری که هر روز انجام می دهید راضی نیستید، فشاری روی سلامت روحی و جسمی شما وارد می شود. شاید احساس دلزدگی، خستگی، اضطراب، افسردگی و یا لذت نبردن از زندگی حتی در خانه کنید و ناراحت باشید از اینکه روز بعد باید صبح بلند شوید و سر کاری بروید که دوستش ندارید. اگر شغل معناداری پیدا نکنید که پاداش خوبی داشته باشد، پیش رفتن با شتاب کاری برایتان سخت می شود. شما در کاری موفق خواهید بود که نسبت به آن علاقه و شور و شوق داشته باشید.

اگر برای اولین بار است که می خواهید شاغل شوید یا به تغییر شغل می اندیشید، اولین گام این است که شغل رضایتبخشی پیدا کنید تا بتوانید در آن فعالیت هایی انجام دهید که شما را به هیجان می آورند و خوشحالتان می کنند.

کشف امکانات جدید
اولین گام در نظر گرفتن تغییر شغلی این است که با دقت درباره آنچه واقعاً شما را به هیجان می آورد فکر کنید. شاید برایتان سخت باشد که فکر کردن به دستمزد بیشتر یا امنیت بالاتر را کنار بگذارید. با این حال، مهم است که اول علایق اصلی خود را بیابید. این باعث می شود که درهایی به رویتان باز شود که قبلاً آنها را در نظر نگرفته بودید. وقتی مبنا و پایه را ساختید، می توانید جستجوی خود را روی شغل مناسب بگذارید. بعداً از اینکه چقدر علایق می توانند با شغل جدید منطبق شوند تعجب خواهید کرد.

بررسی فرصت های کاری
•    روی چیزهای تمرکز کنید که دوست دارید انجام دهید.
در گذشته رویاهای داشتن چه شغل هایی را داشتید؟ معمولاً از انجام چه کارهایی شاد و راضی می شوید؟ آنچه به ذهنتان می آید یادداشت کنید، مهم نیست چقدر غیرمحتمل به نظر می رسند.

•    در هر جایی به دنبال سرنخ باشید.
موضوعات و پروژه هایی که مورد علاقه شما هستند و تخیل شما را تحریک می کنند یادداشت کنید. به ماجراهای افرادی که تحسین شان می کنید فکر کنید. از خودتان بپرسید چرا بعضی از فعالیت ها و کارها شما را خوشحال می کنند و به زمان هایی بیندیشید که واقعاً از کارتان لذت برده اید.

•    صبور باشید.
یادتان باشد که جستجوی شما زمان می برد و ممکن است قبل از پیدا کردن شغل مناسب برای خودتان، به چند مسیر مختلف و بی ربط بروید. زمان گذاشتن و درون نگری است که می تواند به شما کمک کند فعالیت هایی را شناسایی کنید که بیش از همه به آنها علاقه دارید و بیشتر میزان رضایت شغلی را برایتان می آورند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر