کد مطلب: 1389 | زمان انتشار: ۱۱:۰۸:۱۶ - شنبه ۱۱ آبا ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 2,367 | |

پاویلیون موقت برای استقرار تماشاچیان مسابقات اسکی + عکس

پاویلیون موقت برای استقرار تماشاچیان مسابقات اسکی + عکس پاولیون

بازی های Snøhetta در نروژ، با هدف استقبال از بازدیدکنندگان جام جهانی اسکی ۲۰۱۱ در اسلو (Oslo)، پاویلیون VM را دایر کرده است.
(این مجموعه) در سایتی مثلثی قرار دارد که از یک سو با یک فرم قیفی شکل با هدف دعوت بازدیدکنندگان طراحی شده است و از سوی دیگر با دیوار تیغه ای احاطه شده که در قسمت بیرون زده (محدب) آن، مجسمه ای از Haakon King  قرار گرفته است.

این بنا شامل سه حجم ساده است که دو توده مستطیلی آن توسط یک مفصل نیم دایره ای شفاف به هم مرتبط شده است.

پاویلیون موقت برای استقرار تماشاچیان مسابقات اسکی.پاولیون.پاولین چیست؟

نمای بنا از چوب بلوط تخته پوش شده است و کف پیاده رو و قسمت بالایی ساختمان نیز با سنگ تخت، فرش شده است که از نظر بصری و با توجه به دید پرنده ساختمان های بلندمرتبه مجاور، به خوبی با محیط پیرامونی ترکیب شده است.

(از لحاظ بصری) طراحی گرم داخلی (این بنا) از طریق ستون های چوبی حاصل شده است که همزمان پنل های شیشه ای تمام قد (در نما) را نیز نگه می دارد.

در نمای رو به خیابان، پوشش های عمودی،  قسمت های چوبی نما را در عین فاصله اندازی، به ساختاری فلزی از جنس plexiglass و Fiber optic متصل می کند.

این باریکه ها،  تداعی گر قندیل های یخی در این منطقه،  در فصل سرد زمستانی است.

این ساختار، طراحی پاک در واقع همراه با استراتژی پایدار است. هر جز از این پروژه، با هدف بازیافت و استفاده مجدد ساخته شده است.این بنا با مساحت ۳۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخته شده است که (سازه آن)در مدت کوتاهی باز و یسته می شود(قابلیت مونتاژ در محل را دارد)

این ساختار به راحتی جابجا شده و می تواند به صورت یک فضای اداری، الحاقی، اتاق جلسه و در واقع هر فضای محصور دیگری تغییر کاربری دهد.

پاویلیون موقت برای استقرار تماشاچیان مسابقات اسکی.پاولیون.پاولین چیست؟  پاویلیون موقت برای استقرار تماشاچیان مسابقات اسکی.پاولیون.پاولین چیست؟ پاویلیون موقت برای استقرار تماشاچیان مسابقات اسکی.پاولیون.پاولین چیست؟ پاویلیون موقت برای استقرار تماشاچیان مسابقات اسکی.پاولیون.پاولین چیست؟

منبع: سایت خبری معماری نیوز



ارسال نظر



لوگو اسپانسر