کد مطلب: 10370 | زمان انتشار: ۱۸:۲۰:۴۲ - سه شنبه ۸ ارد ۱۳۹۴ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 486 | |

نکاتی مهم در خرید و نگهداری پیاز

نکاتی مهم در خرید و نگهداری پیاز

پیاز از خانواده سیر و موسیر است و طبیعتی گرم و خشک دارد. از پیاز نه ‌تنها به عنوان طعم دهنده بلکه به عنوان بو زدا در بسیاری از غذاها ـ بخصوص انواع گوشت‌ها ـ استفاده می‌کنند. در ضمن خواص درمانی آن را نیز نمی‌توان نادیده شمرد.

پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، اسید فولیک، مقدار کمی آهن، مس، روی و انواع ویتامین‌های B است.ـ مصرف پیاز برای درمان یبوست، بی‌خوابی، میگرن، چاقی، ورم گلو، پروستات، بواسیر، یرقان و بسیاری بیماری‌های دیگر مفید است.

شرایط خرید و نگهداری پیاز
پیازی خریداری کنید که سالم و جوانه نزده باشد؛ در ضمن برای نگهداری آن مانند سیب‌زمینی، مکانی تاریک و به دور از رطوبت را انتخاب کنید.

_ بعضی افراد پیشنهاد می‌کنند برای انبار پیاز در شرایط فوق، آنها را به حالت وارونه به صورتی که قسمت ریشه آن به سمت بالا قرار گیرد نگهداری کنید.

چند نکته مهم برای پوست کندن پیاز
پوست‌ کندن‌ پیاز کار بسیار دشواری‌ است‌؛ به‌ طوری‌ که‌ اغلب‌ از آن‌ فرار می‌کنند و حاضر به‌ پوست‌ کندن‌ پیاز نیستند اما چند راه ساده هست که می‌توان از بو، سوزش چشمها و جاری شدن اشک‌ جلوگیری کرد:
قسمت‌ ریشه‌ پیاز را نگیرید و از سر پیاز آن‌را ریز کنید.
پیاز را در یخچال‌ قرار دهید و پس‌ از چندساعت‌ آن‌ را ریز کنید.
به‌ هنگام‌ خردکردن‌ پیاز، دهان‌ خود راببندید.
پیاز را هنگام‌ پوست‌ کندن‌ زیر شیر آب‌سرد بگیرید.
پیازهای‌ خیلی‌ تند را یک‌ ساعت‌ در آب‌سرد خیس‌ کنید، پیاز شیرین‌ می‌شود.

از مصرف‌ پیاز بریده‌ شده‌ خودداری‌ کنید، زیرا جاذب‌ میکروب‌ است‌ مگر اینکه‌ روی‌ نیمه‌باقی‌مانده‌ کمی‌ کره‌ یا روغن‌ بمالید که‌ هم‌ مدت‌ بیشتری‌ تازه‌ می‌ماند و هم‌ میکروب‌ موجود در هوا را به‌ خود جذب‌ نخواهد کرد. با به کار بستن این‌ روش‌ها، دیگر موقع‌ پوست‌ کندن‌ پیاز احساس‌ سوزش‌ درچشم‌هایتان‌ نمی‌کنید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر