کد مطلب: 7475 | زمان انتشار: ۱۰:۵۰:۴۳ - یکشنبه ۴ آبا ۱۳۹۳ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 488 | |

نمازهاى ماه محرم

نمازهاى ماه محرم

 نمازهاى ماه محرم 
محرم ماه غصه و اندوه اهل بیت و ماه اقامه تعزیه و مجالس سوگ ، به خاطر بزرگداشت یاد اباعبداللّه الحسین علیه السلام و یارانش است . ماه آشنا شدن به روح مذهب و مرام حسین علیه السلام و پى بردن به دعوتهاى آموزنده قرآن و مکتب تشیع و تربیت روح ملت با روش و طریقت سرور آزادگان است . از امام رضا علیه السلام روایت است که چون ماه محرم داخل مى شد، کسى پدرم را خندان نمى دید.
۱٫ نماز شب اول :
از رسول اکرم صل الله علیه و آله روایت شده است : کسى که در شب اول ماه محرم ، دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از حمد، یازده مرتبه سوره توحید را خوانده و آن روز را روزه بدارد، موجب امنیت است و گویا تمام سال بر کار نیک مداومت داشته است .
۲٫ نماز روز اول :
از امام رضا علیه السلام منقول است که حضرت رسول صل الله علیه و آله روز اول ماه محرم ، دو رکعت نماز مى کرد و چون فارغ مى شد دستها را بلند مى کرد و این دعا را سه بار مى خواند: اللهم انت الا له القدیم و هذه سنه جدیده فاسئلک فیها العصمه من الشیطان و القوه على هذه النفس الاماره بالسوء .
(بارالها تو خدایى ! قدیم و جاودانى و این سال ، سال نو است . از تو مى خواهم که از شیطان مصون بمانم و بر نفس اماره چیره گردم ).
۳٫ نماز شب دهم :
این شب ، نمازهاى بسیار با فضیلتى دارد از آن جمله : چهار رکعت است و در هر رکعت بعد از حمد، پنجاه بار سوره اخلاص خوانده شود و پس از پایان نماز، هفتاد مرتبه بگوید: سبحان اللّه و الحمد لله و لا اله الا اللّه و اللّه اکبر و لا حول و لا قوه الا بالله العلى العظیم .
۴٫ نماز دیگر شب دهم :
چهار رکعت است و در آخر شب خوانده مى شود. در هر رکعت بعد از حمد، آیه الکرسى ، توحید، فلق و ناس را ده مرتبه و بعد از سلام نیز صد مرتبه توحید را بخواند.
۵٫ نماز دیگر شب دهم :
صد رکعت نماز است ؛ در هر رکعت ، یک مرتبه حمد و سه مرتبه توحید خوانده و بعد از نماز نیز ذکر خدا بسیار بگوید و صلوات بسیار بفرستد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر