کد مطلب: 6187 | زمان انتشار: ۱۲:۰۷:۴۶ - پنجشنبه ۲۳ مرد ۱۳۹۳ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 608 | |

نحوه اتصال به ۳G ایرانسل+ تنظیمات

از هفته گذشته شبکه نسل ۳ ایرانسل به صورت آزمایشی برای مشترکان این اپراتور قابل استفاده شده است. استفاده از ۳G نیازمند اعمال تنظیماتی روی گوشی است که در غیر این صورت اتصال به ۳G ممکن نخواهد شد.
مجوز ارتقا به نسل ۳ و بالاتر در روز سیزدهم مردادماه از سوی وزارت ارتباطات به اپراتور ایرانسل اعطا شد.

بر این اساس ایرانسل مجوز گرفت که نسل ۳ را به صورت آزمایشی در برخی مناطق تهران اجرا کند تا در صورت موفقیت آمیز بودن مرحله پایلوت مجوز رسمی نسل ۳ در هفته دولت به این اپراتور اعطا شود.

از هفته گذشته تاکنون بسیاری از مشترکان تهرانی در جست وجوی دستی شبکه تلفن همراه خود به شبکه نسل سوم ایرانسل برخورد کرده اند که از هفته پیش برای مشترکان این اپراتور قابل استفاده شده است.

مشترکان ایرانسلی می توانند با سیم‌کارت‌های فعلی خود از شبکه نسل ۳ ایرانسل استفاده کنند و نیاز به تعویض سیم‌کارت نخواهد داشت.

البته برای استفاده از نسل ۳ حتما نیاز به تنظیماتی روی گوشی است که در غیر این صورت اتصال به ۳G ممکن نخواهد شد. در ادامه این تنظیمات برای سیستم عامل IOS و اندروید ارائه می شود.

با توجه سیستم عامل حرفه ای و روان اپل، تنظیمات برای این دستگاه ها در ساده ترین حالت ممکن است.
تنظیمات برای IOS

setting->cellular->enable 3G ON
تنظیمات برای اندروید

setting->mobile network->access point name->new APN

سپس ست کردن name و APN در بخش new APN

name: Irancell-3G

APN: mtnirancell

سپس با کلیک، APN ثبت شده جدید را انتخاب و فعال کنید.

تصویر نشان دهنده تست ۳G ایرانسل می باشد.

13930517000258_PhotoL
اسامی مناطق تحت پوشش ۳G ایرانسل پیش از این اعلام شده است. در محل های نزدیک با نقاط اجرای پایلوت، آنتن ۳G ایرانسل قوی تر است.

بنابر اعلام ایرانسل، پایلوت در چند دانشگاه معتبر و چند ساختمان دولتی اجرا خواهد شد و مشترکان می‌توانند با قرار گرفتن در این مناطق به شبکه نسل ۳ ایرانسل متصل شوند. استفاده از نسل ۳ با سیم‌کارت‌های فعلی ایرانسل ممکن است و نیاز به تعویض سیم‌کارت نخواهد بود.

این دانشگاه‌ها عبارتند از: دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم‌و صنعت، دانشگاه الزهرا، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه آزاد تهران جنوب،‌ دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد پزشکی.

همچنین در ساختمان نهاد ریاست، ساختمان مجلس شورای اسلامی و ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز شبکه نسل ۳ ایرانسل فعال خواهد شد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر