کد مطلب: 8127 | زمان انتشار: ۱۳:۵۳:۲۳ - چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 536 | |

نجات معجزه آسای سه موزاییک منحصر به فرد (عکس)

277103_440

موزاییک‌های ۲۰۰۰ ساله به طور معجزه آسایی از سیلاب‌های ویرانگر در ترکیه نجات پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار یونانی، سه موزاییک منحصر به فرد، که قدمت آن‌ها به قرن دوم قبل از میلاد برمی‌گردد، در جنوب شرقی ترکیه در محل استقرار یونان باستان از Zeugma کشف شده است. موزاییک‌ها، که در شرایط عالی بودند، پس از پنج سال حفاری‌های باستان شناسی کشف شدند. آن‌ها باید تلاش می‌کردند تا قبل از به پایان رسیدن زمان کافی و قبل از اینکه بخش بزرگی از منطقه در نزدیکی Birecik dam توسط سیل و آب ویران شود، موزاییک‌ها را جا به جا کنند.

موزاییک اول ۹ الهه از اساطیر یونان، با کالیوپه، الهه شعر و موسیقی و هنر، که در مرکز توسط خواهران خود احاطه شده را به تصویر می کشد. باستان شناسان بر این باورند که این موزاییک در ابتدا در یک اتاق بزرگ از یک خانه واقع شده بوده است.

موزاییک دوم شخصیت‌های الهی اوکئانوس و همسرش تتیس را در رنگ‌های زنده و قابل توجه به تصویر می‌کشد. در این اثر از قطعات موزاییک شیشه‌ای ویژه‌ای استفاده شده است. موزاییک سوم نیز در اندازه کوچکتر و مرد جوان ناشناسی را به تصویر کشیده است.

دولت محلی شاهکارهای پنهان را همراه با یک کنفرانس مطبوعاتی که در آغاز ماه برگزار می‌شود به عموم مردم ارائه خواهد کرد. اما، با توجه به حریت دیلی نیوز، فاطما شاهین (Fatma Şahin)، شهردار استان غازیان‌ تپ، با راه رفتن در کفش‌های پاشنه بلند، بر روی موزاییک‌ها جنجال رسانه‌های اجتماعی غیر مترقبه‌ای را ایجاد کرده است. البته موزاییک‌ها آسیبی ندیده‌اند.

Zeugma، واقع در نزدیکی مرز سوریه، در اصل به عنوان یک شهر یونانی در ۳۰۰ پیش از میلاد بود که توسط یکی از ژنرال‌های اسکندر کبیر تاسیس شد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر