کد مطلب: 10011 | زمان انتشار: ۱۵:۴۱:۱۴ - پنجشنبه ۲۸ اسف ۱۳۹۳ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 432 | |

ماهی سوخاری در فر

fo2115

برخی ماهی رو به خاطر بو یا طعم خاصش نمی خورند و برخی هم به خاطر پرزحمت بودن و دود ودم و کثیف کاری که ممکنه موقع سرخ کردن ایجاد کنه (هرچند که میشه ماهی رو هم تمیز و با ارامش سرخ کرد)  اما با مزه دار کردن ماهی و سوخاری کردن ان در فر دیگه اون دو مشکل برطرف میشه . اما نکته مهمش برای من اینه که ماهی در روغن سرخ نمیشه ، بنابراین مصرف روغن کمتر به معنی دریافت کالری کمتر خواهد بود , و اگر مایل بودید اون رو جزوغذاهای رژیمی یا کم کالری تون قراربدید .

ماهی های درشت که طعم کمتری دارند مثل ماهی تن و یا ماهی های که کمی خشک هستند و یا گاهی بوی ضخم دارند , یا خوشمزه نیستند با این رسپی خیلی خوب جواب میدن .من از فیله ماهی استفاده کردم چون بدون تیغه و البته خوردنش هم راحت تره . حالا شما با هرنوع ماهیی که میل دارید تهیه کنید .
مواد لازم :

 فیله ماهی  ۲ عدد
 پیاز رنده شده  ۱ قاشق غذاخوری
 کره  ۱ قاشق غذاخوری
 کچاپ  ۱ قاشق چایخوری
 نمک و فلفل  ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
کورن میل ۴ قاشق غذاخوری
آرد ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
پودر پنیر ۱ قاشق غذاخوری

نکته :
به جای پودر سیر میتونید ازیک حبه سیر تازه رنده شده و به جای کورن میل از ارد سوخاری استفاده کنید. اگرمایل بودید کره را حذف کنید و به عنوان غذای کم کالری با کمی سبزیجات پخته میل کنید چون ماهی بردد شده ، و لایه آرد و کورن میل روی ان به اندازه کافی سیر کننده است و نیازی به استفاده از نان یا برنج در کنار غذا نخواهید داشت .

طرز تهیه :
ماهی رو نمک وفلفل بزنید و یک لیموی تازه روی اون بچلونید و یکی دو ساعت در یخچال بگذارید (این قسمت برای مزه دارشدن بیشتر ماهیه و اگر فرصت ندارید حذفش کنید).کره را در ظرف کمی ذوب کنید (من چند ثانیه در مایکروویو گذاشتم ، میتونید روی حرارت یا حتی دمای محیط کمی اون رو اب کنید) . کچاپ و پودرسیر و پیازرنده شده و و نمک و فلفل رو به کره اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب بشن .ظرفتون رو برای اینکار بزرگ و تخت انتخاب کنید(من از ظرف پای استفاده کردم) تا فیله ها راحت در اون جا بشن و تمام مواد جذب اولین تکه ماهی نشه. حالا در ظرف دیگری ارد و کورن میل و پودر پنیر وکمی نمک و فلفل رو مخلوط کنید .

کف سینی فر رو آلومینیم بکشید و کمی چرب کنید . حالا با کمک دو تاچنگال (که دستتون هم الوده نشه ) یک تکه ماهی بردارید  اول در ترکیب کره و بعد در ترکیب آرد بزنید .
یک چنگال رو آزاد کنید و با اون کمی از ترکیب آرد برداشته روی ماهی بریزید و کمی پرس کنید. حالا تکه ماهی رو بلند کنید و با همین چنگال چند ضربه آروم به اون بزنید تا آرد اضافه اون بریزه . ماهی ها رو در سینی فر چیده و در فر که از قبل روی حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت یا  ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کردید قرار بدهید.
بیست دقیقه برای پخت و طلایی شدن ماهی کافیست . اگر مایلید که ظاهر ماهی خوش رنگ تر بشه در پنج دقیقه آخر ماهی رو بیرون بیارید و چند قطره روغن زیتون یا هر روغن دیگه ای که دوست دارید روی اون بچکانید و دوباره در فر بگذارید با حرارت از بالا, تا به انداره دلخواهتون طلایی بشه (در پنج دقیقه آخر من حرارت رو از ۴۰۰ به ۴۲۵ افزایش دادم) . هیچوقت مواد غذایی رو که پخت کوتاه دارند بدون کنترل در فر رها نکنید ، ارزشش رو داره که در حین پحت کنترل کنید تا به اندازه دلخواهتون برشته و خوش رنگ بشه .

با کمی سس مایونز خانگی و چند اسلایس آوکادو و پیاز ترشی به صورت یک ساندویچ خوشمزه میل کنید . یا با لیمو ترش تازه و انواع سبزیجات پخته و یا یک سبزی پلو یا کته خوشمزه در بشقاب سرو کرده نوش جان کنید.

 

منبع : farsi.mycookingincanada.com



ارسال نظر



لوگو اسپانسر