کد مطلب: 5970 | زمان انتشار: ۱۱:۵۲:۱۲ - شنبه ۱۱ مرد ۱۳۹۳ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 459 | |

کوکوى گوشت و سبزى

fo2494

آماده سازی : ۴۵ دقیقه
پخت : ۲۰ دقیقه

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
* سبزی کوکو ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم
سیر ۴ عدد
پوست رنده شده لیمو ۲ عدد
پیاز رنده شده ۱ عدد
سیب زمینی پخته و رنده شده ۱ عدد
پنیر پارمزان رنده شده ۱۰۰ گرم
خرده هاى نان تازه ( نان تست یا نان برگر ) ۱ عدد
گردو ریز خرد شده ۵۰ گرم
تخم مرغ متوسط ۵ تا ۶ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
شیر ۱ قاشق غذا خوری
پودر زعفران ۱/۴ قاشق چای خوری
زردچوبه ۱/۲ قاشق مربا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
سس خردل و یا پودر آن ۱/۲ قاشق مربا خوری

* سبزی کوکو ( تره ، جعفرى ، گشنیز ، شوید ، شنبلیله ) + کمى ریحان پاک کرده و خیلى ریز خرد شده روى هم ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم

طرز تهیه :
گوشت ، سبزى ، سیب زمینى ، پیاز رنده شده، گردو ، خرده هاى نان ، پنیر رنده شده پارمسان ، پودر زعفران ، سس خردل را خوب با هم مخلوط میکنیم و براى چند ساعت ( حتى از روز قبل ) داخل یخچال قرار میدهیم ، زمانى که میخواهیم کوکو را درست کنیم. درکاسه بزرگى تخم مرغ ها را خوب هم میزنیم تا کف کند .

بعد به آن ، رنده پوست لیمو ، شیر ، نمک و فلفل سیاه و بکینگ پودر را اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم ، حالا مواد کوکو را از یخچال بیرون آورده و به تخم مرغ ها اضافه میکنیم … همه مواد رو خیلى خوب با هم ترکیب میکنیم . و داخل یک ماهیتابه بزرگ در روغن داغ و با حرارت ملایم کوکو ها را سرخ میکنیم . هم میتوانیم از مواد با قاشق داخل روغن بریزیم و هم می شود همه مواد را ، متناسب با حجم کوکو، داخل یک ماهیتابه مناسب ، به طورى که قطر نسبتاً نازکى از مواد را ریخته ایم سرخ کنیم و زمان سرو ، آن را برش دهیم .

حرارت شعله باید ، اول متوسط باشد و روغنمان داغ ، بعد از سرخ شدن زیر کوکو آن را برمی گردانیم و حرارت را کم میکنیم تا مغز پخت شود . و بعد از پخت، کوکو ها را روى دستمال آشپزخانه قرار میدهیم تا روغن اضافى آن برود . و بعد با برش هاى گوجه فرنگى سرخ شده آن را سرو میکنیم . در کنار کوکو پیشنهاد یک کاسه ماست و خیار عالى ، خالى از لطف نیست .

نکاتی در تهیه کوکوى گوشت و سبزى :
در شروع پخت کوکوى گوشت و سبزى بهتر است که روى ماهیتابه را با کاغذ ( کاغذ A4 ) پوشش دهیم .

بعد از برگرداندن کوکوى گوشت و سبزى ، براى سرخ کردن طرف دیگر آن نیازى به پوشش نیست فقط با حرارت ملایم و آهسته پخته و سرخ شود .
بهتر است مراقب باشید که کوکوى گوشت و سبزى شما زیاد از حد سرخ نشود، چون در این صورت طعم کوکو تلخ خواهد شد .

وجود یک قاشق شیر در مواد به بهتر ترکیب شدن بکینگ پودر با تخم مرغ کمک می کند و نیز مانع متلاشى شدن کوکو، و لطافت آن میشود .

در صورت تمایل کمى زرشک را هم میتوانید به مواد کوکوى گوشت و سبزى اضافه کنید ، در این صورت زرشک ها را به همراه تخم مرغ به مواد اضافه نمائید .براى این مقدار از مواد کوکوى گوشت و سبزى تا دو قاشق غذا خورى زرشک میتوانید استفاده کنید .



ارسال نظر



لوگو اسپانسر