کد مطلب: 14559 | زمان انتشار: ۱۲:۱۸:۲۳ - چهارشنبه ۱۹ ارد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 250 | |

علل روابط جنسی دردناک پس از پنجاه سالگی

علل روابط جنسی دردناک پس از پنجاه سالگی

دلایل زیادی برای دردناک شدن رابطه جنسی بعد از ۵۰ سالگی وجود دارد. بسیاری از زنان در این سن سطح استروژنشان کاهش پیدا کرده و واژنشان خشک می شود و انعطاف پذیری سابق برای کش آمدن را ندارد.بسیاری از زنان حدود ۵۰ سالگی سطح استروژنشان کاهش پیدا کرده و واژنشان خشک می شود و انعطاف پذیری سابق برای کش آمدن را ندارد و در نتیجه هنگام رابطه جسی احساس درد دارند.

تغییرات اندام تناسلی که ممکن است بعد از ۵۰ سالگی  متوجهشان شوید

هنگام تمیز کردن پوست اطراف لابیا و واژن احساس خشکی می کنید.

با پوشیدن لباس های تنگ پوستتان بیشتر تحریک می شود.

واژنتان کمی بوی ترشی یا ماهی می دهد.

احساس می کنید که واژنتان به اندازه کافی برای دخول باز نمی شود.

اگر پوست واژنتان بیش از اندازه کش بیاید احساس درد و احتمالا پارگی خواهید داشت.

توانایی عادی برای ترشح روان کننده ندارید

احساس درد در اطراف ناحیه تناسلی بعد از رابطه  

اگر با این مشکلات روبرو هستید باید بدانید که تنها نیستید. حدود نیمی از زنان بالای ۳۵ سال باید هنگام رابطه جنسی از لوبریکانت استفاده کنند.

درد هنگام رابطه جنسی چرا اتقاق می افتد

شاید تعجب کنید اگر بدانید که منطقه تناسلی شما میلیون ها گیرنده استروژن دارد. هر چه ترشح استروژن در بدن کمتر شود پوست این ناحیه خشک تر شده و انعطاف پذیری خود را از دست داده و جمع تر می شود.

به علاوه بدون استروژن حفظ تعادل اکوسیستم واژن برای باکتری های لاکتوباسیل lactobacilli که در آن زندگی می کنند امکان پذیر نیست. این لاکتو باسیل ها PH واژن را به حالت کمی اسیدی نگه می دارند که مانع از رشد بیش از حد عفونت های مخمری و باکتریایی می شود.

همه این عوامل باعث می شود که واژن خشک تر شده و کمتر قادر به روانکاری بوده و مستعد ابتلا به عفونت شود.

برای کاهش و از بین بردن درد رابطه جنسی بعد از ۵۰ سالگی باید نکاتی را رعایت نمایید:

۱ . استفاده از لوبریکانت. استفاده از لوبریکانت برای افرادی که نمی توانند روان کننده طبیعی ترشح کنند ضروری است بهتر است از لوبرکانت هایی که بر پایه آب هستند استفاده کنید. ضمن این که می توانید از مرطوب کنده های واژینال طولانی مدت استفاده کنید این محصولات می توانند تا ۳ روز رطوبت واژن را حفظ کنند.

۲ . با پزشک خود درباره استروژن واژینال صحبت کنید. استفاده مقدار کم استروژن واژینال خطر سرطان سینه را افزایش نمی دهد. چون فقط در ناحیه وواژن جذی می شود و وارد جریان خون نخواهد شد. این کار کمک می کند که استروژن ناحیه واژینال بهبود یافته و به انعطاف پذیری و روان شدن آن کمک کرده و ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

۳ . استفاده از اینتراروسا. Intrarosa که یک شیاف واژینال استروئیدی است که به تازیکی توسد اداره غذا و دارو در آمریکا برای درمان رابطه جنسی دردناک تایید شده است. استروئید موجود در آن در بدن تبدیل به استروژن شده و به بازگرداندنن استروژن واژینال کمک می کند در نتیجه باعث بهبود انعطاف پذیری و روانکاری واژن و رشد لاکتو باسیل ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به عفونت می شود.

۴ . استفاده از اسفنا Osphena که دارویی خوراکی است و به بازگرداندن استروژن واژینال کمک می کند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر