کد مطلب: 4088 | زمان انتشار: ۲۰:۱۰:۳۷ - یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 1,770 | |

طرز تهیه ی خورش قیمه

آموزش طرز تهیه ی خورش قیمه

مواد لازم :

پیاز ۶ تا ۸ عدد

گوشت مغز ران گوسفندی بدون استخوان ۵/۱ کیلو

لپه ۲۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۴ تا ۵ قاشق سوپخوری

برنج ۲ کیلو

لیمو عمانی ۸ تا ۱۰ عدد یا پودر لیمو

روغن یا کره به میزان لازم

سیب زمینی ۲ عدد

نمک و فلفل و زرد چوبه و ادویه به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

برنج را ۳ تا ۴ ساعت قبل از طبخ با آب و نمک خیس کنید . البته اگر برنج کهنه تر باشد زمان بیشتری بایستی خیس بخورد .
پیازها را ریز خرد کنید و با کمی روغن یا کره تفت دهید . در صورت تمایل میتوان از کره یا روغن حیوانی استفاده کرد . کمی زردچوبه را اضافه کنید و بعد گوشتهایی را که به صورت قیمه ای ( نگینی ) خرد کرده اید به پیازها اضافه کنید و تفت دهید . لپه ها را به دو صورت می توان در این غذا استفاده کرد : همراه با گوشت و پیاز تفت دهید و با ۲ تا ۳ لیوان آب بپزید یا اینکه از قبل خیس کنید و آبش را تعویض نمائید ( برای اینکه نفخ لپه گرفته شود ) و جداگانه بپزید و آخر سربه گوشتها اضافه کنید ۰ حالا کمی رب را نیز تفت دهید و بعد آب و لیمو عمانی را اضافه کنید و بگذارید بپزد.
( شما می توانید از پودر لیمو عمانی نیز استفاده کنید که در آخر پختخورشت اضافه کنید ) بعد از پخته شدن لیموعمانی ها را از خورشت خارج کنید و نمک و فلفل و ادویه یا دارچین را اضافه کنید. برنج را آبکش کنید همانند سایر برنج ها البته قدری خشک تر بردارید زیرا خورشت ما کمی آب دار است . برای ته دیگ شما می توانید از سیب زمینی رنده شده با زعفران یا هر ته دیگی مناسب استفاده کنید . حالا یک لایه برنج آبکش شده و یک لایه خورشت بریزید ۰ در صورت تمایل می توانید یک لایه هم سیب زمینی سرخ شده بریزید .
چون دارچین رنگ غذا را تغییر می دهد به همین دلیل روی لایه آخری غذا که فقط برنج ساده است بپاشید تا طعم و عطر دارچین را به خودش بگیرد . و روی حرارت قرار دهید و بعد از اینکه بخار کرد آب و روغن بدهید و دم کنی بگذارید و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم کنید .

منبع:محشر



ارسال نظر



لوگو اسپانسر