کد مطلب: 10444 | زمان انتشار: ۵:۴۲:۳۴ - جمعه ۲۵ ارد ۱۳۹۴ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 608 | |

طرز تهیه مرغ تاکو ( غذای تایلندی )

طرز تهیه مرغ تاکو ( غذای تایلندی )

مواد لازم :

 لیمو ترش ۱ عدد
 سینه مرغ ۴۵۰ گرم
 گشنیز تازه خرد شده  ¼ پیمانه
 پیازچه خرد شده  ۱ عدد
سیر رنده شده  ۳ حبه
 سس ماهی یک قاشق غذاخوری
 سس سویا  ۲ ق چ
 فلفل قرمز خرد شده  ۱ عدد
سس چیلی نصف ق چ
روغن دو قاشق غذاخوری
نان تورتیلا ۱۶ عدد

طرز تهیه :
آب نیمی از لیموترش را بگیرید نصف دیگر آن را سالم نگه دارید. در یک کاسه بزرگ، مرغ، گشنیز، پیازچه، سیر، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش، سس ماهی، سس سویا، فلفل و سس چیلی را با یکدیگر مخلوط کنید. روی آنها را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد به خورد هم بروند.

در یک تابه بزرگ، مخلوط مرغ را در روغن داغ روی حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ها سفید شوند. به طور مرتب هم بزنید. برای سرو، دو لایه نان تورتیلا در بشقاب قرار دهید. روی آنها مخلوط مرغ بریزید و روی آن مقداری سالاد کلم بگذارید. آنها را با لیموترش سرو کنید.

برای تهیه سالاد :

کلم به یک کلم کوچک رنده شده، یک عدد پیاز قرمز ریز شده، یک پیمانه هویج رنده شده، دو ساقه کرفس ریز شده، یک پیمانه شکر سفید، یک پیمانه سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری نمک، یک قاشق غذاخوری خردل و فلفل سیاه نیاز دارید.

 

در یک کاسه بزرگ کلم، پیاز، هویج و کرفس را با یکدیگر مخلوط کنید. یک پیمانه شکر را اضافه کنید و هم بزنید. در یک قابلمه کوچک، سرکه، روغن، پودر خردل و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید. شعله را زیاد کنید تا بجوشد. مایه داغ را روی مخلوط کلم بریزید.

تاکو یک غذای مکزیکی می باشد اما این مرغ تاکو تایلندی است.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر