کد مطلب: 10833 | زمان انتشار: ۷:۳۱:۲۴ - جمعه ۸ آبا ۱۳۹۴ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 648 | |

طبخ مرغ به روش کره ای ها

طبخ مرغ به روش کره ای ها

مواد لازم برای طبخ مرغ به روش کره ای :

 برنج سوخاری ۲ فنجان
 روغن کنجد  ۱ قاشق غذاخوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۴ تکه

مواد لازم برای سالاد:

خیار با پوست ۲ فنجان
هویج ۲ فنجان
 مخلوط سالاد کلم ۲ فنجان
 شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
سرکه برنج نصف فنجان
روغن کنجد ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس:

عسل ۱ قاشق غذاخوری
سرکه برنج  ۱ قاشق غذاخوری
 سس سویا  ۱ قاشق غذاخوری
 ریشه زنجبیل خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

 

نحوه طبخ مرغ کره ای :

فر را با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک ظرف مخصوص فر برداشته و آن را با فویل بپوشانید. یک توری فلزی مخصوص پخت برداشته و روی فویل قرار بدهید و روی آن اسپری پخت بزنید.

 

برنج ها را داخل غذاساز ریخته و دکمه استارت را بزنید تا خوب پودر شوند. بعد روغن کنجد و عسل را داخل یک کاسه متوسط ریخته و مخلوط کنید، بعد مرغ را اضافه کرده و خوب هم بزنید. برنج پودر شده را کم کم اضافه کرده تا مرغ ها به آن آغشته شوند. در آخر مرغ ها را روی توری فلزی چیده و داخل فر بگذارید.

 

بگذارید برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل فر بماند تا آب مرغ ها گرفته شده و قسمت ضخیم تر مرغ بپزد.

 

در حالی که مرغ ها دارند می پزند، خیار، هویج، مخلوط سالاد کلم، شکر و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. درب ظرف را گذاشته و بگذارید برای ۱۰ دقیقه در دمای اتاق به همان حالت بماند. بعد مخلوط را فشار بدهید و دوباره به کاسه برگردانید، حالا نصف فنجان سرکه و یک قاشق روغن کنجد را اضافه کرده و هم بزنید . درب ظرف را گذاشته و بگذارید داخل یخچال تا زمانی که آماده سرو شود.

 

یک ماهیتابه برداشته و مواد لازم سس را با هم داخل آن مخلوط کنید. حرارت را زیاد کرده تا جوش بیاید، بعد از جوش آمدن حرارت را کم کرده و ۴ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا سس غلیظ شود.

 

مخلوط سالاد کلم را از یخچال درآورده و فشار بدهید تا آب اضافه ی آن خارج شود، بعد بین بشقاب ها آن را تقسیم کنید و روی هر کدام یک سینه مرغ بگذارید. سس را روی آن پخش کرده و فورا سرو کنید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر