کد مطلب: 713 | زمان انتشار: ۰:۴۷:۲۵ - یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 804 | |

سایت‌ همسریابی آیا موثر است؟

سایت های همسریابی این روزها رواج زیادی دارند. با این که مراجع قضایی هر چند وقت یک بار این سایت ها را غیرقانونی اعلام می کنند، اما هنوز کاربرانی هستند که به امید باز شدن بختشان، به عضویت این سایت ها در می آیند. فکر می کنید این سایت ها چقدر بتوانند در حل مشکل ازدواج جوان ها موثر باشند؟

درباره سایت های همسریابی باید چند نکته را در نظر داشت

نکته اول:

  سایت‌های همسر یابی تنها در موارد معدودی می‌تواند به جوانان کمک کند. درمواردی که ممکن است خانواده نتواند در انتخاب همسر کمک کند و جوان نیز در شرایطی باشد که گزینه‌ای برای ازدواج نداشته باشد. در این صورت این سایت‌ها که بدون شک باید تحت نظر مراجع مقبول و رسمی و به طور قانونی فعالیت کنند می‌توانند نقش موثری ایفا کنند. روند ازدواج باید به صورتی باشد که که از فعالیت‌های سودجویانه جلوگیری شود.

قرار نیست فردی که برای امر مقدس ازدواج عضو این سایت‌ها می‌شود مورد بی‌احترامی قرار بگیرد. در برخی از این سایت‌ها دیده می‌شود که تنها دریافت حق عضویت با جدیت دنبال می‌شود و نظارت بر پیام‌هایی که اعضای گروه برای یکدیگر ارسال می‌کنند صورت نمی‌گیرد.

دیده شده است که افرادی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند که تخصصی در زمینه ازدواج ندارند. با این وجود عضویت در سایت‌های همسریابی و آشنایی با گزینه‌های مناسب به این معنا نیست که قطعا این آشنایی به ازدواج ختم می‌شود اما با نظارت مراجع معتبر باید در این جهت تلاش کرد که جوانان کمترین بها را در این آشنایی‌ها پرداخت کنند. به ویژه آنکه دختران به لحاظ روانی در اینگونه موارد بیشتر درگیر شده و بهای سنگین‌تری پرداخت می‌کنند.

نکته دوم:

از آنجا که این مدیران متخصص نیستند ممکن است در معرفی اعضا به یکدیگر به طور صحیح عمل نکنند. مثلا باید مواردی به هم معرفی شوند که ۸۰ درصد امکان ازدواج برای آنها وجود داشته باشد. اگر در معرفی اعضا به یکدیگر دقت لازم صورت نگیرد بازهم دختران بیشتر از پسران دچار آسیب می‌شوند. البته این مشکل در ازدواج‌های سنتی هم وجود دارد. مادران پسرها گاهی از فرزندشان می‌خواهند که به خانه دختر بیاید و دختر را ببیند اگر هم نپسندید، اشکالی ندارد! این در حالی است که چنین مواردی لطمه جدی به دختران می‌زند چرا که این دختر که به دفعات با جواب رد مواجه می‌شود ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

نکته سوم:

اگر خطایی در این سایت‌ها انجام می‌شود، اعضا به عنوان افرادی که پول پرداخت کرده‌اند باید به مراجع رسمی اطلاع داده و این موضوع را گزارش کنند. هر فردی باید پیگیر حفظ حریم خود باشد.

نکته چهارم:

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر نظام خانواده‌ از گسترده به هسته‌ای مجبوریم که با تغییرات همراه شویم. در گذشته بزرگ خانواده گسترده برای ازدواج جوانان تصمیم می‌گرفت و به‌نوعی حکم مشاور را نیز داشت اما با تغییر نظام خانواده، در خانواده‌های هسته‌ای ازدواج از درون‌همسری به برون‌همسری تغییر پیدا کرد. به همین ترتیب در گذر زمان روش‌های جدیدی در زمینه ازدواج بروز پیدا می‌کند که این مسئله ضرورت نگاه جدی مسئولان و مدیریت ازدواج را نشان می‌دهد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر