ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یک محصول صنعتی است که به دلیل استفاده ی زیاد آن در ساخت و ساز ها و تمایل بشر به زندگی صنعتی و استفاده از سازه های مدرن به طور مداوم و بدون وقفه در حال تولید است .

اجزای ساندویچ پانل در کنار یکدیگر یک محصول محکم و مقاوم را بوجود می آورند که در عین سبکی دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالایی می باشد . ساندویچ پانل ها از سه لایه مواد تشکیل شده اند . لایه های بیرونی از فلزات یا آلیاژ های خاص ساخته می شوند و لایه ی هسته ای از مواد عایق ساخته شده است . هسته ی عایق می توانید از ۵ مواد زیر باشد :

  1. پلی یورتان ( PUR )
  2. پلی ساکاریوانات ( PIR )
  3. پلی استایرن ( EPS )
  4. پلی استایرن اکسترود شده ( XPS )
  5. پشم معدنی یا پشم سنگ ( RW )

مشخصات فنی ساندویچ پانل شرکت ماموت :

ساندویچ پانل ها در ضخامت های ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲٫۵ و ۱۵ به طول دلخواه ۲ تا ۱۲ متر ( بنا به سفارش مشتری ) تولید می شود . جنس ورق های پوشش عایق ساندویچ پانل ها می تواند آلوزینک ، گالوانیزه ، آلومینیوم و یا کاغذ کرافت باشد .

فوم عایق در مقابل روغن ها ، حلال ها ، روان کننده ها ، دود آلوده کارخانجات و اسید ها و باز های رقیق و همچنین رشد و نمو میکروب ها و قارچ ها مقاوم بوده و به هیچ وجه نمی پوسد و از بین نمی رود . ساندویچ پانل ها از رشد گیاهان و نفوذ حشرات موذی جلوگیری می کنند و کاملا بهداشتی هستند . به همین دلیل از آنها در صنایع مختلف به مقدار زیادی استفاده می شود .

معمولا در ساختمان های قدیمی برای نماسازی یا بحث عایق بندی از ساندویچ پانل های یک رو ورق استفاده می کنند . عایق این ساندویچ پانل ها از یک طرف به یک لایه ورق فولادی و از طرف دیگر به یک فویل آلومینیومی یا یک لایه کاغذ کرافت محدود می شوند .

ساندویچ پانل های دو رو کاغذ مناسب برای کف سردخانه ها یا عایق بندی پشت بام ها می باشد . در این ساندویچ پانل هسته ی عایق از دو طرف به دولایه کاغذ محدود شده است .

ویژگی ساندویچ پانل ها :

  • مقاوم در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله ، طوفان ، سیل و ..
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات
  • عایق صوت
  • عایق حرارت و رطوبت
  • جلوگیری از ورود بخار آب
  • سبک وزن بودن
  • سهولت در نصب
  • سرعت در نصب
  • کاهش هزینه های ساخت و ساز
  • قابلیت بازیافت و استفاده مجدد و…

ساندویچ پانل ها به طور کلی به دو دسته ی سقفی و دیواری تقسیم می شوند . تفاوت این دو محصول در تعداد و ارتفاع گام های موجود در آن ها ، محل اتصال و نوع اتصال آنها است .

ساندویچ پانل سقفی :

این پانل ها دارای گام های ذوزنقه ای بلند است و به صورت اورلمپ به هم متصل می شوند . از ساندویچ پانل های سقفی برای پوشش سقف انواع کارخانجات صنعتی ، ساختمان های اداری ، مسکونی ، تجاری ، فروشگاه ها ، انبار ها ، سوله ، کانکس ، سالن ورزشی و … استفاده می شود .

ساندویچ پانل های سقفی ماموت دارای عرض ثابت ۱۰۸ سانتی متر هستند که ۱۰۰ سانتی متر آن مفید است و در ضخامت ها و طول های مختلف بین ۲ تا ۱۲ متر تولید می شود.

ساندویچ پانل دیواری :

این پانل ها گام هایی با ارتفاع بسیار کم دارند و به صورت نر و مادگی به هم متصل می شوند . از ساندویچ پانل های دیواری برای پوشش دیوار های مراکز تجاری ، بیمارستان ها ، انبار ها ، سوله ها ، سالن های ورزشی ، اتاق های سرد ، اتاق تمیز ( کلین روم ) ، کارخانه ها و … استفاده می شود .

ساندویچ پانل های دیواری ماموت دارای عرض ثابت ۱۱۶ سانتی متر هستند که ۱۱۴ متر آن مفید است و در ضخامت ها و طول های مختلف بین ۲ تا ۱۲ متر تولید می شود .

برای اتاق های سرد از ساندویچ پانل با هسته عایق پلی یورتان استفاده می شود تا اتلاف دما را به حداقل ممکن برساند و بهره وری از انرژی زیاد شود .

برای اتاق های تمیز یا کلین روم نیز از ساندویچ پانل پلی یورتان استفاده می شود . به دلیل تزریق شدن فوم عایق بین دو لایه ورق ، فضای خالی برای رشد باکتری ها باقی نمی ماند و این فوم از نظر بهداشتی کاملا تضمین شده است . تنها فرق ساندویچ پانل اتاق تمیز با سایر ساندویچ پانل ها سطح صاف ورق آن می باشد که علت آن شستشوی راحت پانل و ایمن و مقاوم بودن آن در برابر باکتری ها است.

کشنده نوعی کامیون است که به صورت تک محور و جفت محور به بازار عرضه می شود. کامیون کشنده قادر است دو نفرسرنشین را در خود جا دهد. کشنده دارای کابین سقفی بلند و تمام جوشکاری شده است که از پوشش  مخصوص ضد زنگ و عایق صوتی و حرارتی بهره می برد.