کد مطلب: 14409 | زمان انتشار: ۵:۰۳:۲۳ - پنجشنبه ۱۷ اسف ۱۳۹۶ | ۲ نظر | دفعات مشاهده : 267 | |

روغن بچه چه فوایدی برای زیبایی پوست دارد

روغن بچه چه فوایدی برای زیبایی پوست دارد

روغن بچه می تواند برای بسیاری از  موارد استفاده  شود. از روغن های معدنی معطر تشکیل شده است، این روغن ارزان و به راحتی در دسترس است و برای بزرگسالان هم  بیش از حد مفید است.

بسیاری از روغن های بچه حاوی عاص اضافه ای ماننده روغن اسطوخودوس و آلوئه ورا هستند که خواص آن را افزایش می دهد. آیا می دانستید که استفاده از روغن کودک به رشد و نگهداری موهای شما کمک کره و موهایتان را قوی و براق می کند؟

روغن بچه یکی از لوازم مورد علاقه مادران است به خصوص مادرانی که نوزاد دارند. باید بدانید که روغن بچه به دلیل خواص مرطوب کننده شگفت انگیزی که دارد برای استفاده افرادی که پوست خشک دارند بسیار مناسب است. بسیاری از روغن های بچه حاوی عاص اضافه ای ماننده روغن اسطوخودوس و آلوئه ورا هستند که خواص آن را افزایش می دهد. آیا می دانستید که استفاده از روغن کودک به رشد و نگهداری موهای شما کمک کره و موهایتان را قوی و براق می کند؟

نحوه استفاده از روغن بچه برای مراقبت مو 

بر اساس گزارش دانشمندان، موها در ماه حدود ۱ تا ۱٫۵ سانتی متر بلند می شوند. رشد موها به عوامل زیادی بستگی دارد از جمه رژیم غذایی ( مو از پروتئینی به نام کراتین keratin ساخته شده )، سن، نوع مو و سلامت شما ( برخی بیماری ها باعث ریزش موها می شوند ). شما می توانید با استفاده از روغن بچه به رشد موهایتان کمک کنید.روغن بچه از خشکی و شکنندگی و موخوره پیشگیری می کند. اگر روغن بچه را به ریشه موها بزنید از ایجاد شرایط محیطی خشک که منجر به شکنندگی موها می شود جلوگیری می نماید.

همچنین می توانید پوست سرتان را با روغن بچه ماساژ دهید تا افزایش جریان خون در پوست سر باعث شود مواد مغذی راحت تر به فولیکول مو برسند فقط مراقب باشید که صورت و لباستان را چرب نکنید چون جای لک آن روی لباس باقی مانده و چربی اش روی صورت ممکن است باعث ایجاد جوش شود. ماساژ موها با روغن بچه می تواند باعث تحریک تولتید روغن طبیعی در پست سر و ایجاد رطوبت و پیشگیری از شکستن و دو شاخه شدن موها شود. استفاده از روغن بچه برای افرادی که دارای موهای خشک یا معمولی هستند بسیار مناسب است. افرادی که موهای چربی دارند بهتر است از روغن بچه فقط در انتهای ساقه مو استفاده کنند تا از ایجاد موخوره و دوشاخه شدن موهایشان پیشگیری نمایند.

تمیز کردن موها بعد از استفاده از روغن بچه 

بهترین راه برای تمیز کردن موها از روغن بچه شستن آن است. ماندن طولانی مدت روغن روی موها ممکن است باعث تجمع ناخالصی روی موها شود. بهتر است موها را با آب گرم و شامپوی مناسب شستشو دهید و سپس به جای خشک کردن فقط موها را با یک حوله بپوشانید تا آبشان گرفته شود.

استفاده از روغن بچه پوست شما را مرطوب و ابریشمی می کند و ظاهری زیباتر به آن می بخشد. برخی از استفاده های روغن بچه برای زیبایی عبارتند از:

بعد از حمام تمام بدنتان را با روغن بچه ماساژ دهید. مطمئن شوید که بدنتان را کاملا با حوله خشک نکنید تا هنگام ماساژ روغن کودک با ارطوبت روی بدنتان ترکیب شود.

روغن بچه عایقی روی پوستتان ایجاد می کند که جلوی از دست رفتن حرارت بدن را می گیرد بنابراین در روزهای سرد زمستان قبل از پوشیدن لباس گرم می توانید از آن استفاده کنید.

آیا میدانید که تنش باعث استرس می شود که تاثیر منفی روی زیبایی شما می گذارد؟ با استفاده از روغن بچه برای ماساژ، تنش ها را از خود دور کنید تا احساس آرامش بهتری داشته باشید.

برای پاک کردن رنگ از روی پوستتان از روغن بچه استفاده کنید. رنگ هایی که بعد از نقاشی روی دستتان باقی مانده را می توانید با روغن بچه و دستمال کاغذی به راحتی تمیز کنید.

قبل از اصلاح از روغن بچه برای ماساژ موهای ریش، زیر بغل و موهای زائد دیگر استفاده کنید تا پوستتان بعد از شیو کردن نرم تر شود و اصلاح کردن موها راحت تر انجام شود.

از روغن بچه برای تمیز کردن آرایش به صورت روزانه هم می توانید استفاده کنید. چند قطره روغن بچه را روی گلوله ای پنبه ای ریخته و برای حذف آرایش صورت از آن استفاده کنید. بهترین تمیز کننده برای انواع رژ لب روغن بچه است.

از روغن بچه ی توانید برای از بین بردن احساس چسبندگی روی پوست بعد از موم انداختن استفاده کنید. به سادگی منطقه چسبنده را مرطوب کرده و رویش روغن بچه بکشید تا از احساس ناخوشایند چسبندگی خلاص شوید.

اگر لبهایتان خشک شده است به راحتی می توانید با اسکراب خانگی روغن بچه به همراه شکر و چند قطره آب لیمو ترش مشکلتان را حل کنید. قبل از خواب از این اسکراب استفاده کنید. بعد از مدت کوتاهی متوجه نرم و صورتی شدن لبهایتان خواهید شد. از این اسکراب برای نرم و روشن تر شدن آرنج هم می توانید استفاده کنید.

پیشگیری و درمان ترک پاشنه پا در زمستان. از آنجا که روغن بچه یک مرطوب کننده عالی است روی پاشنه پا عملکرد خوبی دارد. هر روز قبل از خواب به پاشنه پا روغن بچه بکشید و با جوراب رویش را بپوشانید. برای نتیجه بهتر برش های لیمو را روی ناحیه ورد نظر به مدت نیم ساعت قرار دهید سپس از روغن بچه استفاده کنید. خیلی زود شاهد تغییرات مثبتی خواهید بود.

اگر می خواهید در خانه ناخن هایتان را مانیکور کنید می توانید به جای هزینه اضافه برای خرید روغن کوتیکول از روغن بچه برای حذف کوتیکول های اطراف ناخن ها استفاده کنید.

برای زیبایی ابروها می توانید مقداری روغن بچه روی ابروها کشیده و به شکل دلخواه آن ها را حالت دهید.

روغن بچه یک جادوی همه کاره است و نتایج شگفت انگیزی بر زیبایی پوست و موی شما دارد. به راحتی در دسترس بوده و استفاده از آن آسان است. توصیه ما به شما این است که همیشه یک بطری روغن بچه برای استفاده در خانه داشته باشید.




۲ ديدگاه مطلب براي " روغن بچه چه فوایدی برای زیبایی پوست دارد " ارسال شده است.

  1. خرید کریو گفت:

    تشکر از سایت خوبتون

  2. خرید کریو گفت:

    ممنون از سایت خوبتون بهترین مارک روغن بچه چیه؟

ارسال نظر



لوگو اسپانسر