کد مطلب: 12292 | زمان انتشار: ۱۱:۲۹:۵۰ - پنجشنبه ۷ بهم ۱۳۹۵ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 203 | |

روش موفقیت در امتحانات پیام نور

دانشگاه پیام نور در مهر ماه سال ۶۷ با پذیرش کارمندان دولت در ۵ رشته آغاز به کار کرد. نکته جالب در زمان تاسیس دانشگاه پیام نور این است که کلاسها فقط درروزهای ۵ شنبه و جمعه برگزار می شد.

کم کم وزارتخانه ها با اهدا ساختمانهای بلااستفاده خود به دانشگاه پیام نور باعث پیشرفت این دانشگاه از لحاظ کمی شدند.با اضافه شدن مراکز و واحد های این دانشگاه، دیگر نه تنها کارمندان دولت بلکه سایر جوانان نیز می توانستند از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه پیام نور شوند.

در سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور دانشجویان باید برای امتحانات پایان ترم خود منابع معرفی شده خود دانشگاه را برای هر درس مطالعه کنند. منابعی که اکثرا از بین کتب معتبر دانشگاهی انتخاب می شود. دانشجویان باید در پایان هر نیمسال با مطالعه کتب معرفی شده در امتحانات شرکت کنند، امتحاناتی که تماما بطور سراسری برگزار می شود. بدین ترتیب که در یک روز و ساعت مشخص در سراسر واحدهای پیام نور امتحان یک درس خاص بین تمامی دانشجویانی که آن درس را در آن نیمسال اخذ کرده اند برگزار می شود. نکته حائزاهمیت در این مورد ، یکی بودن سوالات در سراسر کشور است.

تضمین موفقیت در امتحانات با یک روش

اکثر دانشجویان پیام نور بریک موضوع مهم تاکید دارند، آن هم بررسی نمونه سوالات نیمسالهای گذشته یک درس برای تضمین موفقیت در آن درس است. حال هر چه تعداد نیمسالهایی که بررسی می شود بیشتر و به همراه پاسخنامه باشد ، احتمال موفقیت در امتحان نیز بالاتر می رود.

به همین دلیل با شروع هر نیمسال دانشجویان تلاش خود را برای تهیه نمونه سوالات نیمسال های گذشته آغاز می کنند. اما نکته ای که اکثر آنها را خسته و اذیت می کند این است که برای تهیه نیمسال های گذشته یک درس با پاسخنامه باید چندین سایت یا کتابخانه را جستجو کنند و در صورت داشتن شانس هر یک را ازجایی دانلود کنند.

حال تازه دردسر آنها آغاز می شود چون ممکن است سوالات کیفیت نداشته باشند و از ان بدتر اطمینان به پاسخنامه های دریافتی است، زیرا که یک پاسخنامه اشتباه نه تنها کمک به دانشجو نمی کند بلکه او را سر درگم و چه بسا به اشتباه بیاندازد.

حدود ۵ سال پیش تعدادی از دانشجویان خود پیام نور که به این موضوع احاطه کامل داشتند و با مشکلات و سختی های دانشجویان آگاه بودند تصمیم گرفتند تا قدم در راهی بردارند تا این مشکلات را برطرف کنند.

بدین ترتیب و با بررسی تمامی جوانب کار برای اولین بار کتابچه نمونه سوال طراحی شد. کتابچه ای که شامل چندین دوره نیمسال نمونه سوال به همراه پاسخنامه تستی و تشریحی به تفکیک هر درس است. نمونه سوالاتی که با کیفیت بالا و از آن مهمتر با پاسخنامه های صحیح در کتابچه جمع آوری شدند تا دانشجو با دریافت یک فایل به مجموعه ای از نمونه سوالات دسترسی داشته باشد.

در ابتدای هر ترم نیز نمونه سوالات ترم قبل به کتابچه ها اضافه می شوند و اینگونه دانشجو دیگر استرسی برای امتحان و تهیه نمونه سوالات جدید ندارد.

برای سهولت در دسترسی به نمونه سوالات پیام نور ، این کتابچه ها در سایت کتابخانه دیجیتالی پیام نور به آدرس www.pnueb.com  قرار گرفته اند.


با توجه به اهمیت فراوان اطلاع رسانی بموقع اخبار و اطلاعات ، سایت pnueb بخشی را نیز به اخبار پیام نور اختصاص داده تا کاربران براحتی و در کمترین زمان از جدیدترین خبرهای مرتبط با دانشگاه با خبر شوند.

سایت pnueb هر آنچه را که یک پیام نوری به آن احتیاج دارد مهیا نموده است. کاملترین و به روزترین مجموعه نمونه سوالات به همراه پاسخنامه ، جدیدترین اخبار و بخشنامه های دانشگاه پیام نور، نمونه سوالات دوره های گذشته آزمون فراگیر ارشد پیام نور ، جزوات و راهنمای دروس ، برنامه امتحانی، وضعیت منابع و چندین مورد دیگر، همه و همه در کتابخانه الکترونیکی پیام نور



ارسال نظر



لوگو اسپانسر