کد مطلب: 14566 | زمان انتشار: ۱۱:۵۱:۵۴ - شنبه ۲۲ ارد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 302 | |

راهکارهایی برای درمان خشکی پوست دست

راهکارهایی برای درمان خشکی پوست دست

خشکی دست ها یکی از مشکلات رایجی است که در افراد بزرگسال دیده می شود. در اغلب افرادی که دچار خشکی دست هستند عادت به شستن دست ها به دفعات زیاد در روز یا زندگی در شرایط آب و هوایی خشک باعث این مشکل شده است.

ما بیشتر زمانمان را خارج از خانه می گذرانیم و بیشتر کارها را با دستانمان انجام می دهیم، به همین دلیل دست ما بیش از سایر اعضای بدنمان در معرض آلودگی قرار می گیرد و همین می تواند از دلایلی باشد که پوست دست معمولا خیلی زودتر و بیشتر از پوست سایر نقاط بدن دچار خشکی و ترک می شود. از راه رفتن ساده در هوای سرد زمستانی گرفته تا شستن ظرف ها، دستان ما همیشه در معرض آسیب دیدن هستند. درفصل سرما  باید با دقت بیشتری از آنها محافظت کنیم تا همیشه دستانی نرم و زیبا داشته باشیم. ما در این مطلب چهار پیشنهاد برای شما داریم تا در خشک نشدن پوست دست یاریتان کند.

۱ ) از محصول درست استفاده کنید

دست را با صابون های خیلی خشن نشویید. صابون ها به طور معمول پوست دست را خشک می کنند و اگر از موادی تهیه شده باشند که آنها را قوی تر می کند این تاثیر را بیشتر روی دست می گذارند. بهتر است از صابون هایی برای شستن دست استفاده کنید که بیشتر حالت مرطوب کنندگی داشته باشند. امروزه اغلب از صابون های مایع استفاده می شود که بخش زیادی از آن را آب تشکیل داده است. هرچند باید به ترکیبات محصولی که خریداری می کنید توجه کنید، برای مثال Triclosan که به منظور از بین بردن باکتری ها در اغلب صابون های آنتی باکتریال وجود دارد ممکن است بر هورمون های بدن تاثیر بگذارد. (SLS – Sodium Lauryl Sulfate) نیز یکی دیگر از موادیست که در اکثر صابون ها وجود دارد اما ممکن است موجب خارش پوست یا چشم گردد. اگر از صابون های گیاهی استفاده کنید اطمینان بیشتری از سلامت آن خواهید داشت. وجود روغن هایی از جمله روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای یا یاسمین در صابون می تواند به معطر بودن آن و همچنین درمان خشکی پوست دست کمک بسزایی کند. پس از استفاده از صابون دستها را با آب ولرم و حداکثر ۲۰ ثانیه بشویید. پس از شستشو حتما از کرم دست برای چرب و مرطوب کردن آنها استفاده کنید.

۲ ) از دستانتان در برابر هوا محافظت کنید و آنها را مرطوب نگه دارید 

وقتی دمای هوا کاهش می یابد مقدار رطوبت هوا نیز کم می شود. کاهش دما و رطوبت خیلی سریع بر بدن و بخصوص پوست تاثیر می گذارد. برای اینکه از دستها در برابر این تغییر هوا مراقبت کنید، همیشه آنها را چرب کرده و سعی کنید مرطوب نگه دارید.  برای این کار از روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا استفاده کنید. این روغنها به خوبی جذب پوست شده و خشکی آن را برطرف می کند. مواد طبیعی مثل عسل یا ژل آلوئه ورا نیز می توانند در درمان خشکی پوست موثر باشند. زمانی که خارج از خانه هستید از دستکش استفاده کنید.

۳ ) از پوست دست در برابر مواد شوینده محافظت کنید 

برخی از کارهای روزانه که انجام می دهید بر خشک شدن پوست تاثیر می گذارد: از جمله تمیز کردن خانه یا شستن ظرف ها. حین انجام این کارها با مواد شوینده ای در تماس هستید که به پوست دستها آسیب وارد کرده و باعث خشک شدن آنها می شود. مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی برای از بین بردن چربی ها طراحی شده، بنابراین اگر با پوست دست برخورد داشته باشند چربی طبیعی پوست را نیز از بین می برند و این همان دلیل اصلی خشک شدن پوست است. به این مساله توجه داشته باشید که هنگام انجام کارهایی که در آن پوست دست با مواد شوینده در ارتباط است از دستکش های مخصوص استفاده کنید. حتی پس از انجام این کارها با دستکش هم بهتر است دستها را چرب کنید.

۴ ) هر شب دستانتان را با کرم مرطوب کننده چرب کنید 

اگر دستان خیلی خشکی دارید یا پوست دست شما آسیب دیده است، شب بهترین زمان برای درمان این مشکل است. حتما هر شب با کرم مرطوب کننده دست، پوست را چرب کنید. اگر خشکی دستها زیاد است برای جذب بهتر رطوبت از دستکش نخی استفاده کنید. با این کار دست ها نرم و لطیف خواهند شد.  از کرم مرطوب کننده دست مخصوص پوست خشک استفاده کنید، کرم مرطوب کننده ای که روغن Shea Butter داشته باشد، تاثیر خوبی در برطرف کردن خشکی پوست دست دارد. وجود عسل و روغن نارگیل در ترکیب کرم مرطوب کننده نیز می تواند بسیار کارساز باشد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر