کد مطلب: 14362 | زمان انتشار: ۶:۵۲:۲۸ - پنجشنبه ۳ اسف ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 421 | |

راهکارهایی برای جلوگیری ریزش موی دوران شیردهی

راهکارهایی برای جلوگیری ریزش موی دوران شیردهی

ریزش مو دلایل بسیاری دارد ، اما قبل از هر چیز باید علت ریزش آن بررسی شود و با توجه به دلایل آن درمان مناسب و نتیجه بخش را برای آن مشخص کرد . بطور تقریبی در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تار مو در سر وجود دارد که بیش از ۸۰ % آنها در حال رشد هستند . بطور متوسط روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد مو ریزش دارد. همچنان که یک مو می ریزد موی جدید جای آن را می گیرد، اما مشکل زمانی آغاز می شود که موهای ریزش یافته بیشتر و سریع تر از مو های رویش یافته جدید باشد و یا رشد مو های جدید ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد کل مو ها کم شده و فرد متوجه کاهش حجم موهایش می شود . عوامل مختلفی می توانند بر سیکل رشد اثر کرده و باعث ریزش موقت یا دائمی شوند. شایع ترین علت طاسی در مردان هورمن آندروژن و عامل ژنتیک می باشد. از دیگر دلایل ریزش مو ( خصوصا در خانم ها ) به علت استرس ، افسردگی، خونریزی، رژیم غذایی سخت و نامناسب و کمبود پروتئین، استفاده و یا قطع دارو های هورمونی، مصرف قرص های ضدبارداری طولانی مدت، کمبود روی یا آهن، آسیب های فیزیکی طولانی مثل تحریک و فشار و کشش تار مو (استفاده از اتوی مو ، سشوار، بیگودی و …) تب بالا ، پرکاری یا کم کاری تیروئید، کم خوابی و … می باشد که معمولا موقتی و قابل درمان هستند.

ریزش مو در دوران شیردهی امری طبیعی است. مادران شیرده از این بابت نباید نگران باشند، زیرا پس از پایان دوران شیردهی، ریزش مو هم قطع می‌شود. در این مقاله ۵ روش ساده کاهش ریزش مو در این دوران مانند استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب، مراقبت از مو‌ها و تغییر شیوه زندگی بیان شده است.

بسیاری از زنان در هنگام بارداری موهای زیبا و ضخیمی دارند. این یک تجربه هیجان انگیز است که ما بارها سعی می‌کنیم موهایمان را این گونه حفظ کنیم. سپس بعد از به دنیا آمدن بچه و شروع شدن تغذیه‌ی نوزاد، ریزش مو در دوران شیردهی شروع می‌شود. ریزش مو از سه تا شش ماه پس از زایمان نمایان می شود.

خوشبختانه این یک پروسه موقت و یک واقعه‌ی عادی است که حتی مراجعه به پزشک هم نیاز ندارد. با گذشت زمان، کودک شما یک ساله می‌شود و موهای شما به حالت طبیعی باز می‌گردد.

ریزش مو در دوران شیردهی در برخی از زنان چنان زیاد است که باعث ناراحتی و استرس آن ها می شود ولی با انجام اقدامات خاص مادران شیرده می‌توانند از ریزش مو در این دوران جلوگیری کنند، تا زمانی که موها به حالت عادی و قبلی خود بازگردند.

۵ روش ساده برای جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی
۱- استفاده از شامپو‌های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی

هنگام شستن موهایتان از شامپو‌های حجم دهنده و ضخیم کننده استفاده کنید. این مدل از شامپو‌ها مو را طوری نشان می‌دهند که به نظر می‌رسد بدون نقص و پرپشت است.

هنگام خرید شامپو دقت کنید که برچسب مخصوص شامپو‌های حجم دهنده و نرم کننده را داشته باشد، در غیر این صورت از خریدن چنین شامپو‌هایی اجتناب کنید. به غیر از شامپو حجم دهنده و نرم کننده، شما همچنین می‌توانید از اسپری‌های حجمی نیز استفاده کنید.

۲- جلوگیری از ریزش مو با استفاده از نرم کننده‌ها
بهتر است برای مو‌های نازک از نرم کننده‌ها استفاده کنید که مخصوص این نوع از مو‌ها هستند، زیرا از فرمول‌های سبک تری ساخته شده اند و باعث افزایش وزن در مو‌های شما نمی‌شود. بهتر است آن‌ها را در انتهای حمام کردن به سر خود بزنید؛ زیرا باعث می‌شود که مو‌های شما نرم‌تر و زیباتر به نظر برسد. همچنین از نرم کننده‌های با شدت بالا (سنگین) استفاده نکنید؛ زیرا سنگینی مو را افزایش می‌دهند.بیشتر بدانید: روش‌های ضخیم‌کردن موهای نازک و جلوگیری از ریزش مو

۳- تغییر دادن مدل موی خود
استفاده از یک مدل موی جدید که نشان دهد موی شما پر پشت‌تر از مدل قبلی است گزینه‌ی مناسبی است. استفاده از مو‌های کوتاه، مو را راحت‌تر و کامل‌تر نشان‌تر می‌دهد. کشیدن و بسیتن مو‌های خود به صورت دم اسبی واکنش منفی دارد. این سبک‌ها مخصوص مو‌های پر است و مو‌های کم را به صورت ضعیف نشان می‌دهد.

۴- مراقبت از مو‌ها
در هر زمانی با موهایتان، به آرامی رفتار کنید. مو‌ها را زمانی که خیس است، شانه نزنید و یا با استفاده از شانه‌هایی که دندانه‌های بزرگ دارند این کار را انجام دهید. مو‌های خود را بیش از اندازه با شامپو شست و شو ندهید. از سشوار، اتوی مو، دستگاه فر کننده‌ی مو بسیار کم و یا اصلاً استفاده نکنید. سعی کنید در مدت شیردهی نوزاد، از رنگ کردن مو اجتناب کنید.

۵- تاثیر شیوه‌ی زندگی برای جلوگیری از ریزش مو
با خوردن غذا و حتی مصرف قرص‌های ویتامین قبل از تولد نوزاد، یک شیوه زندگی سالم داشته باشید. در صورتی که احساس می‌کنید نسبت به دیگر زنان ریزش موی بیشتری در دوران شیردهی دارید باید به پزشک مراجعه نمایید.

به استثنای دلایل بالا، استرس نیز ریزش مو را در دوران شیردهی بسیار زیادتر می‌کند. در صورت امکان سعی کنید از استرس جلوگیری کنید، زیرا این عامل باعث ریزش بیش از اندازه مو‌ها می‌شود.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر