کد مطلب: 14244 | زمان انتشار: ۱۴:۴۳:۰۰ - سه شنبه ۳ بهم ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 373 | |

راهکارهایی برای آب کردن چربی گردن

راهکارهایی برای آب کردن چربی گردن

آیا دوست دارید که بدانید چگونه می توانید به سرعت از شر چربی گردن خلاص شوید؟ افراد بسیاری وجود دارند که دوست دارند مطمئن شوند از شر چربی گردن خلاص خواهند شد زیرا کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. برخی دیگر نیز چربی گردنشان را خجالت آور می دانند اما اگر هم راه های مختلف را به منظور خلاص شدن از شر چربی گردن امتحان کرده باشند، در نهایت صاحب گردنی می شوند که چندان به آن افتخار نمی کنند.

گردن قسمتی از بدن است که از لحاظ زیبایی هم برای زنان مهم است و هم برای مردان. در سراسر دنیا بسیاری از افراد به کلینک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند تا از شر چربی اضافی گردن و اطراف چانه خلاص شوند. چربی به دلایل گوناگونی ممکن است در گردن شما جمع شود اما یکی از علت‌های اصلی، چاقی و اضافه وزن است. سایر علت‌ها می‌تواند شامل سالخوردگی، حفظ آب در بدن و بیماری‌هایی چون کم کاری تیروئید، سندرم کوشینگ و سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد.

خیلی مهم است که چربی گردن را فورا برطرف کنید، زیرا چربی در این ناحیه ارتباط نزدیکی با بیماری قلبی، کلسترول بالا و دیابت دارد.

شما همیشه می‌توانید چربی اضافی را با جراحی زیبایی برطرف کنید، اما زیر چاقو رفتن، هم ریسک دارد و هم هزینه بردار است. برای حل مشکل چربی گردن، می‌توانید تغییراتی در سبک زندگی و روش تغذیه‌ی خود ایجاد کنید و تمرینات مربوط به گردن را انجام دهید. هر چند فورا نمی‌توانید به نتیجه برسید اما پایبند ماندن به الگوهای تغذیه و روتین ورزشی می‌تواند به شما کمک کند از چربی اضافی دور گردن خلاص شوید.

۱٫ تمرین چرخش گردن را انجام دهید 

بهترین راه برای آب کردن هر گونه چربی اضافی در بدن ورزش کردن است. در مورد آب کردن چربی گردن هم، چرخش گردن، یکی از بهترین تمرینات است. این حرکت می‌تواند عضلات گردن‌تان را تقویت کرده و انعطاف پذیری آن را بهتر کند. صاف بنشینید و مستقیما به جلو نگاه کنید. سرتان را به آرامی تا جایی که می‌توانید به سمت چپ بچرخانید. سپس به آرامی به طرف راست بچرخانید. این تمرین را ۵ تا ۱۰ بار برای هر طرف تکرار کنید.

۲٫ تمرین فشار سر از پهلو 

یک تمرین خوب دیگری که چربی جمع شده در گردن را هدف می‌گیرد، حرکت    است. این تمرین هم عضلات گردن‌تان را تقویت می‌کند و هم عضلات بالای کمرتان را. صاف بنشینید یا بایستید، دست راست‌تان را روی سمت راست سرتان بگذارید، سرتان را به آرامی به سمت راست خم کرده و با دست راست، به سرتان فشار بیاورید تا مانع پایین آمدن سرتان شوید. این وضعیت را ۱۰ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. حرکت را برای طرف دیگر هم تکرار کنید. روزی ۲ تا ۳ و هر بار ۱۰ تکرار انجام دهید.

راهکارهایی برای آب کردن چربی گردن

۳٫ تمرین دهان را انجام دهید 

تمرین دهان هم راه ساده اما موثر دیگری برای برطرف کردن چربی اطراف گردن است. وقتی دهان‌تان را تمرین می‌دهید، تاثیر آن را در عضلات گردن‌تان هم می‌توانید ببینید.

صاف بنشینید و دهان‌تان را کاملا باز کنید. لب پایینی را پشت دندان‌های پایینی‌تان ببرید. ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به آرامی لب‌ها را رها کنید. این حرکت را ۵ تا ۷ دقیقه تکرار کنید و روزی ۲ تا ۳ بار این تمرین را انجام دهید.

۴٫ هنگام نشستن قوز نکنید 

وضعیت درست بدنی برای رها شدن از چربی گردن اهمیت دارد. در واقع مدل نشستن شما می‌تواند تاثیر زیادی بر عضلات گردن و چانه‌تان داشته باشد.

مثلا اگر عادت دارید موقع نشستن قوز کنید، این وضعیت بدن شما روی عضلات اطراف گردن‌تان تاثیر گذاشته و آنها را ضعیف می‌کند، در نتیجه موجب تجمع چربی در گردن می‌شود. قوز کردن، بدترین وضعیت نشستن است و باید آن را اصلاح کنید. سعی کنید صاف بنشینید و سرتان را بالا بگیرید. نشستن با ژستی درست به شما کمک می‌کند از چربی‌‌های اضافی گردن خلاص شوید. باید در اصلاح وضعیت نشستن خود کاملا هشیارانه عمل کنید تا ناخودآگاه به عادت اشتباه ِ قوز کردن‌تان برنگردید.

۵٫ مصرف کالری‌تان را کاهش دهید 

یکی از دلایل اصلی چربی گردن، چاقی است که زمانی روی می‌دهد که شما بیشتر از کالری که در روز می‌سوزانید مصرف کنید. برای همین، کاهش دریافت کالری روزانه، راهی خوب برای کاهش وزن کلی بدن و از دست دادن چربی جمع شده در قسمت‌های گوناگون مانند گردن و شکم است.

برای کاهش مصرف کالری سعی کنید در هر وعده، کمتر غذا بخورید، از مصرف غذاهای پُرچرب مانند پنیر و کره و مایونز و … پرهیز کنید، از مصرف نوشیدنی‌های پُرکالری مانند کولا، آبمیوه‌های صنعتی و … اجتناب کنید، غذا را با سالاد شروع کنید و قبل از خوردن، یک لیوان آب بنوشید تا اشتهای‌تان کمتر شود، میان وعده بخورید اما انتخاب‌های سالمی داشته باشید مانند مغزها و دانه‌ها، میوه و سبزی تازه فراوان مصرف کنید، کربوهیدرات‌های سالمی چون غلات سبوسدار را جایگزین غلات فرآوری شده کنید و بیشتر پروتئین کم چرب بخورید تا برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید.

۶٫ هیدراته بمانید 

آب برای سلامت بدن و حفظ وزن ایده‌آل ضروری است. اگر آب کافی ننوشید، کاهش وزن برای‌تان خیلی دشوار خواهد بود زیرا آب، نقش اصلی را در دفع سموم از بدن دارد.

ضمنا آب به کنترل اشتها کمک کرده و مانع پُرخوری می‌شود. سعی کنید روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید، اما مقدار دقیق آن بستگی به وزن، جنسیت و میزان فعالیت شما دارد. علاوه بر آب، بیشتر میوه و سبزی که ظرفیت آب بالایی دارند مصرف کنید. از آشامیدن نوشیدنی‌های گازدار، قهوه و هر چیزی که الکل دارد اجتناب کنید.

۷٫ چای سبز بنوشید 

کاهش وزن یکی از بهترین راهها برای رها شدن از چربی گردن است و گنجاندن چای سبز در رژیم غذایی می‌تواند از این جهت کمک بزرگی به شما بکند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های بالقوه و ترکیبات گوناگونی است که متابولیسم‌تان را بیشتر می‌کنند. بنابراین بدن تشویق می‌شود کالری بیشتری بسوزاند و از چربی بدن کم کند. ضمنا چای سبز برای پیشگیری از پیری زودرس پوست هم مفید است. یک قاشق چایخوری برگ‌های چای سبز را در یک فنجان آب داغ بریزید و روی آن را بپوشانید تا چند دقیقه دم بکشد. آن را صاف کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. ۳ تا ۴ فنجان چای سبز روزانه بنوشید.

۸٫ از روغن نارگیل استفاده کنید 

می‌توانید از روغن نارگیل بکر برای برطرف کردن چربی گردن استفاده کنید، هم به طور خوراکی و هم به صورت استعمال خارجی. در مصرف خوراکی روغن نارگیل، اسیدهای چرب متوسط زنجیره‌ای که در آن وجود دارد، مستقیما جذب غشای سلول شده و به جای اینکه به عنوان چربی در بدن ذخیره شود، به انرژی تبدیل می‌‌شود. ضمنا، روغن نارگیل باعث افزایش متابولیسم می‌شود. اگر از روغن نارگیل برای ماساژ استفاده کنید، به جراین خون بهتر کمک کرده و از تجمع چربی زیر پوست جلوگیری می‌کند. گردن و اطراف چانه را با روغن نارگیل گرم به مدت ۱۰ دقیقه دو بار در روز ماساژ بدهید. از روغن نارگیل بکر می‌توانید در پخت و پز هم استفاده کنید.

۹٫ ماسک سفیده‌ی تخم مرغ بگذارید 

ماسک سفیده‌ی تخم مرغ هم می‌تواند در برطرف کردن چربی گردن و افتادگی پوست تاثیر زیادی داشته باشد. سفیده‌ی تخم مرغ دارای اثر سفت کنندگی پوست بوده و پوست‌تان را محکم و سفت نگه می‌دارد.

سفیده‌ی دو عدد تخم مرغ را جدا کنید و هم بزنید. یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را هم به سفیده‌ی زده شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست اطراف گردن و چانه‌ی خود بگذارید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کرده و خشک کنید. این ماسک سفت کننده‌ی پوست را هفته‌ای ۲ تا ۳ بار بکار ببرید.

۱۰٫ از سرکه سیب استفاده کنید 

سرکه سیب به تجزیه‌ی چربی کمک می‌کند، بنابراین برای جلوگیری از تجمع چربی در قسمت‌های مختلف بدن مانند گردن مفید است. سرکه سیب حاوی مواد معدنی چون پتاسیم، منیزیم و کلسیم بوده و می‌تواند سموم را از بدن دفع کند که عامل مهمی در کاهش وزن است.

سه قسمت سرکه سیب را با یک قسمت روغن زیتون مخلوط کرده و از آن برای ماساژ ناحیه‌ی گردن با حرکاتی به سمت بالا و به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید. این کار را روزی ۲ تا ۳ بار انجام دهید. همچنین می‌توانید ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را با کمی عسل در یک لیوان آب حل کرده و روزانه با معده‌ی خالی بنوشید.

چند نکته 

. ورزش هوازی انجام دهید تا به کالری سوزی‌تان کمک کنید.

. علاوه بر تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی یا مقاومتی هم انجام دهید.

. به گردن‌تان هم ضد آفتاب بزنید تا جلوی علائم پیری زودرس پوست را بگیرید، مانند چین و چروک‌‌ها و افتادگی پوست.

. هرگز به گردن‌تان فشار وارد نکنید چون می‌تواند منجر به آسیب جدی شود.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر