کد مطلب: 14090 | زمان انتشار: ۷:۳۳:۴۹ - یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 528 | |

راهنمای خرید کراوات و دستمال جیب

 راهنمای خرید کراوات و دستمال جیب

راهنمای خرید کراوات و دستمال جیب برای آقایان خوش پوش

هوا کم کم روی سرد خود را نشان می دهد و پاییز نزدیک می شود. فصل پاییز بهترین موقع برای استفاده از لوازم جانبی مد (اکسسوری) است. اگر با سبک پوشش رسمی میانه ی خوبی دارید کراوات و دستمال جیب می تواند ظاهر شما را به کلی تغییر دهد. کراوات و دستمال جیب یک اکسسوری کاملاً مردانه هستند. البته برخی خانم ها نیز از آنها استفاده می کنند اما تأثیری که این دو روی ظاهر مردانه دارند به هیچ عنوان روی سبک پوشش خانمها نخواهند داشت.

 

کراوات

قواعد ساده ای در خصوص نحوه ی پوشیدن کراوات وجود دارد. در صورتی که پیراهن راه راه یا چهارخانه پوشیده اید به دنبال یک مدل تک رنگ و ساده باشید. همین مورد در خصوص پیراهن ساده صدق می کند. اگر پیراهن شما تک رنگ و ساده است باید از کراوات طرح دار استفاده کنید.

 

اگر پیراهن شما تک رنگ و ساده است باید از کراوات طرح دار استفاده کنید

 

سعی کنید پیراهن و کراوات از یک خانواده رنگ باشند. اگر پیراهن صورتی پوشیده اید کراوات قرمز یا نارنجی انتخاب کنید. اگر پیراهن شما سفید است کراوات مشکی، قهوه ای یا سرمه ای را امتحان کنید. با پیراهن مشکی نیز رنگ سرمه ای یا خاکستری مناسب خواهد بود.

 

در صورتی که پیراهن شما دارای یقه ای پهن و عریض است گره کراوات را بزرگ تر (مثلاً گره ویندسور) بزنید. این مسأله در سمت دیگر ماجرا نیز صادق است. اگر یقه پیراهن شما جمع و جور و کوچک است گره کوچک (مثل گره دانش آموزی) را امتحان کنید.

 

برای فصل پاییز بهترین گزینه می تواند کراوات پشمی با طرح راه راه یا چهارخانه باشد. این نوع کراوات جدای از اینکه بسیار محبوب و پرکاربرد است گلوی شما را از سرمای پاییزی محافظت می کند.

 

دستمال جیب

به نظر می رسد دستمال جیب را تنها برای محیط های رسمی و مراسم های بخصوص می توان استفاده کرد. شاید اگر در حالت عادی دستمال جیب استفاده کنید بیشتر نگاه ها به سمت شما باشد و احساس عجیبی را تجربه کنید.

 

دستمال جیب را می توان با کت تک نیز پوشید

 

البته دستمال جیب را می توان با کت تک نیز پوشید. برخی افراد از دستمال جیب برای ظاهر بهتر ژاکت (مثل ژاکت جین) نیز استفاده می کنند. اصولاً لوازم جانبی باید در اختیار شما و سبک پوشش شما باشند. برای استفاده در سبک پوشش روزمره باید به جنس و رنگ دستمال دقت بیشتری داشته باشید.

 

سعی کنید رنگ و طرح های متفاوتی را امتحان کنید. طرح های چهارخانه یا گینگام در رنگ های اصلی و غلیظ می تواند گزینه ی مناسبی باشند. از آنجایی که دستمال جیب بر خلاف کراوات بخش عمده ای از پوشش شما را در بر نمی گیرد می توان گزینه های مختلف را امتحان کرده و قواعد را زیر پا گذاشت.

 

روش های متفاوتی برای استفاده از دستمال جیب وجود دارد. مدل ساده یکی از محبوب ترین روش هاست. به سادگی دستمال را تا کرده و داخل جیب خود بگذارید. کافی است یک خط راست بالای جیب شما به وجود بیاورد. مدل تاجی نیز برای مراسم های ویژه می تواند مناسب باشد.

 

نحوۀ پوشیدن

برای سبک روزمره ترکیب کراوات تیره رنگ و ساده، پیراهن چهارخانه در رنگ های اصلی، شلوار چینو و ژاکت جین را امتحان کنید. در نهایت نیز یک دستمال جیب هم رنگ با پیراهن خود انتخاب کرده و داخل جیب ژاکت بگذارید. در فصل بهار نیز به جای پوشیدن پیراهن و ژاکت جین می توان تنها از یک پیراهن جین استفاده کرد. برای این سبک مطمئن باشید که رنگ جین، تیره نباشد.

 

با پوشیدن پیراهن سفید و شلوار جین نیز سبک پوشش شما نیمه رسمی خواهد شد

 

دستمال جیب سفید همراه کت تک سرمه ای بسیار زیبا جلوه می کند. با پوشیدن پیراهن سفید و شلوار جین نیز سبک پوشش شما نیمه رسمی خواهد شد. برای کراوات مدل راه راه پشمی گزینه ی مناسبی است. یکی از خطوط کراوات به رنگ سرمه ای یا رنگ های خنثی (قهوه ای، بژ، شیری، خاکستری، سیاه و سفید) و خط دیگر از دیگر رنگ ها باشد. برای مثال کراوات سرمه ای و زرد ترکیب جذابی است. رنگ قهوه ای و آبی پررنگ را نیز امتحان کنید.

 

جلیقه برای فصل پاییز بسیار ایده آل است. آن را همراه پیراهن سفید، صورتی یا آبی ساده بپوشید. کراوات را نیز طرح دار انتخاب کنید. طرح چهارخانه برای این سبک می تواند جذاب باشد.

 

در نهایت کراوات و دستمال جیب را باید یک لوازم جانبی زیبا و همه کاره دانست که ظاهر متفاوت و خاصی به شما می بخشد. البته محدودیتی برای پوشیدن آن در فصل های مختلف وجود ندارد. جدای از پاییز و زمستان می توان در اوقاتی از بهار و تابستان نیز که هوا خوب است آنها را پوشید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر