کد مطلب: 5925 | زمان انتشار: ۱۶:۳۰:۱۲ - یکشنبه ۵ مرد ۱۳۹۳ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 594 | |

راز و رمز تمیزکردن لپ تاپ

در این مطلب روش هایی را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آنها از لپ تاپ خود بهتر مراقبت کنید.
چیدانه: امروزه با همه گیر شدن ابزار های تکنولوژی دیگر کامپیوتر و لپ تاپ جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزانه اغلب ماست. در این مطلب روش هایی را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آنها از لپ تاپ خود بهتر مراقبت کنید.

331956_281

اول از همه بدنه لپ تاپ مهم است چرا که بیش از باقی مناطق با آن در ارتباط هستید و ممکن است اثر انگشت روی آن بماند. اگر هنوز لپ تاپ نخریده اید بهتر است به جنس بدنه که براق نباشد دقت کنید. برای پاک کردن این قسمت می تواند از پاک کننده های مخصوص و یا دستمال های ابریشمی که خیلی کم نم دار شده اند استفاده کنید.

 331957_268

331958_455

دومین نقطه که با آن ارتباط بیشتری داریم کیبورد لپ تاپ است. برای تمیز کردن صفحه کلید باید نوع آن را مورد نظر داشت. صفحه کلیدهایی که دکمه های آن از یکدیگر جدا هستند و هرکدام محفظه خود را دارند تنها با تمیز کردن ظاهر و روی آن تمیز می شوند. برخی صفحه کلیدها نیز به صورت یکپارچه هستند و بین آن ها راه های نفوذ گرد و خاک وجود دارد. برای تمیز کردن آن ها باید از هوای فشرده شده با استفاده از یک لوله نازک استفاده کنید تا تمامی آلودگی های درون کیبورد خارج شود.

331959_953

برای تمیز کردن تاچ پد بهتر است بسیار احتیاط کنید. این بخش از لپ تاپ بسیار حساس است و ممکن است به هر ماده ای سازگاری نداشته باشد. برای تمیز کردن آن بهتر است تنها از دستمال های لطیف و خشک استفاده کنید. آب یا مواد ضد عفونی کننده می توانند این صفحه را از کار بیاندازند.

331960_320

در کناره هر لپ تاپی تعدادی ورودی مختلف و درگاه های متفاوت وجود دارد که باید همیشه تمیز باشند. بهترین راه برای تمیز کردن این درگاه ها استفاده از هوای فشرده شده و همچنین دستمال های نازک ولطیف است. هیچگاه از آب و یا دستمال های نم دار استفاده نکنید چرا که ممکن است آب به داخل آن ها نفوذ کرده و از کار بیافتند.

331961_607

باتری لپ تاپ ها ممکن است بر اثر کثیفی ها عمرشان کاهش پیدا کند از همین رو بهتر است آن ها را هفته ای یکبار تمیز کنید. تنها کافی است باتری را از محفظه اش خارج و آن را با دستمال خشک تمیز کنید.

 331962_246

برای تمیز کردن مانیتور هیچ‌گاه از آب و یا دستمال های مختلف استفاده نکنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن مانیتور لپ تاپ استفاده از دستمال های مخصوص ال سی دی هاست که تنها گرد و خاک ها را از روی آن جمع می کند.

331963_380

همیشه بهترین راه پیشگیری است پس بهتر است از قرار دادن لپ تاپ در محل هایی که گرد و خاک زیاد است و همچنین مکان هایی که رطوبت آن ها بالا است جدا خودداری کنید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر