کد مطلب: 3134 | زمان انتشار: ۱۸:۴۶:۲۸ - شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 839 | |

دلایل ریزش مو

دلایل ریزش مو

۲ عامل مهم ریزش مو

متخصص پوست مو و زیبایی گفت: دلایل بسیاری برای ریزش مو وجود دارد که وراثت و استرس مهم‌ترین این دلایل است.

به گزارش فارس ، سید حسن موسوی شفق در پاسخ به این سوال که علت اصلی ریزش مو در خانم‌ها و آقایان چیست، ادامه داد: دلایل بسیاری برای ریزش مو وجود دارد که بیشتر این دلایل بین خانم‌ها و آقایان مشترک است و مهم‌ترین دلایل وراثت است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل ریزش مو وراثت است که به طور معمول از سنین ۱۸ تا ۳۰ سالگی به اوج خود می‌رسد و درمان قطعی برای آن وجود ندارد این نوع ریزش در خانم‌ها با شدت کمتری صورت می‌گیرد.

متخصص پوست و مو و زیبایی در مورد اختلالات هورمونی که یکی دیگر از عوامل ریزش مو است، اظهار کرد: اختلالات هورمونی که به شکل تیروئید کم کار یا پرکار است که سبب می‌شود تا هورمون‌های زنانه یا مردانه دچار عدم تعادل شوند که در ریزش مو موثر است.

وی در مورد رژیم‌های غذایی نامناسب افزود: رژیم‌های غذایی نامناسب که بیشتر بین خانم‌ها برای کم شدن وزن شایع است که این رژیم یکی دیگر از عواملی است که سبب سست شدن ریشه مو می‌شود که این رژیم‌ها باید حاوی انواع مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها و سالادها نیز باشد.

موسوی شفق در مورد یکی دیگر از عوامل موثر که سبب ریزش مو می‌شود، تاکید کرد: استرس یکی از عوامل مهمی است که سبب ریزش مو می‌شود شوک ناگهانی، عصبانیت مداوم و بارداری در این زمینه نقش بسزایی دارند.

وی در مورد استفاده مداوم از داروهای ضد افسردگی گفت: داروهای ضد افسردگی، ضد نقرس، شیمی درمانی سرطان‌ها استفاده بیش از حد قرص‌های ضد بارداری در ریزش مو موثر است.

متخصص پوست مو و زیبایی در پایان افزود: فقر آهن، استفاده بیش از حد سشوار، آرایش مو که منجر به کشش مو شود، عفونت‌های قارچی که به موقع درمان نشود و انجام عمل‌های جراحی که در آن خون زیادی از دست رود نیز سبب ریزش مو می‌شود.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

 

 



ارسال نظر



لوگو اسپانسر