کد مطلب: 14531 | زمان انتشار: ۱۹:۴۴:۴۲ - یکشنبه ۹ ارد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 311 | |

در چه سنی گوش دختران را سوراخ کنیم؟

در چه سنی گوش دختران را سوراخ کنیم؟

برخی خانواده بلافاصله بعد از تولد نوزاد ددختر اقدام به سوراخ کردن گوش وی می کنند، آیا این کار درست است؟ بهترین سن سوراخ کردن گوش دختران چه سنی است؟سوراخ کردن لاله گوش سن خاصی ندارد و از لحظه تولد می‌توان نسبت به این موضوع اقدام کرد.

دکتر واثقی درباره سن مناسب برای سوراخ کردن گوش دختران گفت با اشاره به اینکه در برخی مناطق کشور بعد از تولد گوش نوزاد را سورخ می‌کنند، گفت: قسمت پشتی گوشواره‌ای که به گوش نوزاد می‌رود ممکن است باعث آزار نوزاد شود ، لذا بهتر است این کار در سن ۶ یا ۷ سالگی انجام و برای کودک از گوشواره‌های ضد حساسیت استفاده شود.

این پزشک عمومی با تاکید بر اینکه در تمام اقدامات پزشکی درصدی خطا وجود دارد، اظهار کرد: از روش‌های سنتی برای سوراخ کردن گوش نباید استفاده شود، زیرا در این روش گوش به وسیله نخ و سوزن انجام می‌شود که گاهی منجر به پر شدن سوراخ گوش یا عفونت آن می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها منطقه ممنوعه گوش برای سوراخ کردن لاله گوش و قسمت غضروفی بالای آن است،‌ عنوان کرد: معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که اقدام به سوراخ کردن این منطقه می‌کنند با عفونت مواجه می‌شوند.

واثقی خاطر نشان کرد: بعد از سوراخ کردن گوش باید به مدت ۲ تا ۳ هفته گوشواره را با پنبه و الکل تمیز کرده و درگوش بچرخانید تا سوراخ آن بسته نشود همچنین برای ترمیم زخم آن به‌ویژه برای افراد دیابتی نیز می‌توان از پماد تتراسایکلین استفاده کرد.
وی افزود:‌ البته سرعت ترمیم بدن در افراد مختلف متفاوت است و افرادی که به صورت مداوم از گوشواره استفاده نمی‌کنند ممکن است با بسته شدن سوراخ گوش مواجه شوند.

این پزشک عمومی تاکید کرد: افراد برای سوراخ کردن گوش خود حتما به مراکز پزشکی مراجعه کنند و این مراکز نیز برای این کار از دستگاه‌های تمیز و استرلیزه و گوشواره‌های پلمپ شده‌ای استفاده کنند که تاریخ انقضای مصرف آن به پایان نرسیده باشد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر