کد مطلب: 14944 | زمان انتشار: ۱۸:۵۳:۴۶ - چهارشنبه ۲۴ مرد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 291 | |

در رابطه با ویار به همسر در دوران بارداری چه می دانید؟

در رابطه با ویار به همسر در دوران بارداری چه می دانید؟

بعضی از زنان ممکن است تنها به‌خاطر اینکه در این دوران عادت ماهیانه نشوند خوشحال باشند اما آنهایی که تجربه بارداری دارند به خوبی می‌دانند که در کنار این مزایا مشکلاتی نیز وجود دارد. یکی از این مشکلات تنفر زنان از همسرانشان است که بعضی از زنان آن را با عنوان ویار به شوهر می‌شناسند. می‌خواهید بدانید دلیل آن چیست؟بارداری دوران تغییرات است. این دوران از هفته پنجم بارداری با تغییرات ظریف در بدن وگاه بیماری‌های صبحگاهی مانند حالت تهوع شروع شده و مادر تغییراتی دیگر مثل تیرگی پوست، ترک‌های پوستی و البته یک شکم بزرگ را تجربه می‌کند.

بی‌توجهی همسر در دوران بارداری
بیایید با هم روراست باشیم. بعضی از مردان واقعا نمی‌دانند که مسئولیتشان در قبال یک زن باردار چیست. مثلا عده ای از مردان نمی‌دانند وقتی همسرشان از حالت تهوع صبحگاهی رنج می‌برد این مرد خانواده است که انجام برخی کارها مثلا خرید از سوپرمارکت را انجام دهد. یا حتی آن عده‌ای هم که برای خرید به سوپرمارکت می‌روند نمی‌دانند چه چیزی بخرند و چه چیزی برای همسرشان خوب است.

این بی‌توجهی همسر در دوران بارداری چندان برای زنان خوشایند نیست. در این موارد ارتباط با همسر و یادآوری برخی وظایف پدرانه می‌تواند مشکل‌گشا باشد. چون زنان در این دوران صبر و تحمل کمتری دارند و نسبت به بی‌توجهی همسر احساس بدی پیدا می‌کنند و در نتیجه ممکن است از او متنفر شوند.

کسی که در این شرایط بحرانی می‌تواند اوضاع را رو به‌راه کند پدربزرگ آینده است. او با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود به پدر آینده و تاکید بر وظایف همسر در دوران بارداری می‌تواند او را برای رویارویی با چالش‌های بارداری آماده کند.

دلیل بداخلاق شدن زن باردار
قبل از بارداری حواس پرتی‌ها و فراموشکاری‌های مردان ممکن است تا اندازه‌ای قابل تحمل باشد. حتی بعضی خرابکاری‌های غیرعمدی همسر نیز می‌تواند به راحتی چشم پوشی شود. در واقع اینکه می‌گویند عشق کور است کاملا درست است. مثل این می‌ماند که دو طرف یک چشم‌بند بزرگ روی چشمانشان دارند. اما در دوران بارداری این چشم‌بند از روی چشم برداشته می‌شود و زن نگاه دقیق‌تری به همسرش می‌کند؛ به همان شخصی که تا دیروز هر لحظه زندگی اش را با او خوش بوده و زمانی بهترین انتخاب او بوده است.

عصبی شدن در دوران بارداری مساله‌ای طبیعی است. درست است که همه آدم‌ها نقاط ضعفی دارند، اما چون همسر همیشه در کنار زن است این نقاط ضعف پررنگ‌تر به نظر می‌رسند و اگر تغییرات هورمونی دوران بارداری را به این موضوع اضافه کنیم دلایل قانع کننده‌ای برای بداخلاق شدن زن باردار خواهیم داشت.

هورمون‌های بارداری دلیل تنفر از همسر
در واقع مجرم اصلی تنفر از همسر می‌تواند هورمون‌های بارداری باشد. البته این موضوع در هر زنی متفاوت است. اینکه شما در دوران قاعدگی چه حالاتی داشته‌اید می‌تواند مشخص کند که دوران بارداری شما چگونه خواهد بود. عده‌ای از زنان دوران قاعدگی آرامی را چه از لحاظ جسمی و چه روحی و روانی پشت سر می‌گذرانند در حالیکه برای عده‌ای از زنان حتی یک تجربه خوب از این دوران ثبت نشده است.

البته بیشتر زنان به خوبی تشخیص می‌دهند که تنفر از همسر در این دوران کاملا غیر منطقی بوده و به هورمون‌های بارداری مربوط است. فقط مساله این است که زنان نمی‌توانند یک سری از صفات و رفتار‌های همسرشان که تا دیروز از آن چشم پوشی‌می کردند را تحمل کنند. حتی در این حالات نیز باید حس یک زن باردار را بی‌اهمیت ندانست و مسائلی که باعث تشدید این تنفر و بیزاری می‌شود را حل کرد.

ویار به بوی شوهر
کسانی که یک بار تجربه بارداری داشته‌اند به خوبی می‌دانند که در این دوران زنان حس بویایی فوق العاده حساس و قوی دارند. در واقع این مکانیسم دفاعی به صورت غریزی در زن باردار وجود دارد که با تشخیص بوی بد از خوردن غذاهایی که باعث مسمومیت نوزادش می‌شود دوری کند. کوچک‌ترین بوی بد بدن یا حتی عرق از سمت همسر باعث می‌شود که زن نسبت به آن حساسیت نشان دهد و در واقع ویار به بوی همسرش داشته باشد.

اما گاهی ممکن است حتی زنان باردار نسبت به بوی طبیعی همسر خود نیز احساس تنفر داشته باشند. عده ای از زنان باردار به خاطر این حساسیت نمی‌توانند در یک تخت کنار همسرشان بخوابند یا حتی در یک اتاق با او باشند. مخصوصا اگر همسر زن یک فرد سیگاری باشد، بیشتر باعث حساسیت زن و در نتیجه تنفر او از همسرش می‌شود. علت ویار به بوی شوهر را هم باید یک روند طبیعی دانست و با صبر و تحمل از آن رد شد.

گاهی ممکن است حتی زنان باردار نسبت به بوی طبیعی همسر خود نیز احساس تنفر داشته باشند

نقش مرد در دوران بارداری
یکی از افکاری که در ذهن عده‌ای از زنان باردار وجود دارد این است که بارداری اصلا منصفانه نیست و فکر کردن روی همین مساله باعث تنفر آنها از همسرانشان می‌شود. زن فکر می‌‌کند هر دوی آنها تصمیم به بچه دار شدن گرفته‌اند اما او باید به تنهایی این ۹ ماه را تحمل کند و همسرش فقط ۹ ماه را در انتظار کودک می‌ماند. او به زندگی نرمال همسرش در حالیکه نمی‌تواند غذاهای مورد علاقه اش را بخورد یا به انجام فعالیت های مورد علاقه اش بپردازد حسادت می‌کند.

در این موارد نقش مرد در دوران بارداری پررنگ‌تر می‌شود. او می‌تواند بیشتر با زن باردار همراهی کند و اوقات مشترکی را برای خودشان خلق کند.

خانه داری در بارداری
خانه داری برای زن باردار دیگر مانند دوران قبل از بارداری نیست و اگر همسر در این دوران زن را تنها بگذارد باعث سردی و گاه تنفر و بیزاری همسرش خواهد شد. اگر همسران نسبت به تقسیم وظایف خانه با یکدیگر به توافق نرسند باعث آسیب جدی در رابطه‌شان خواهند شد و حتی بعد از زایمان مادر، نمی‌توانند در مورد وظایف جدید به تفاهم برسند و همچنان مشکل خواهند داشت. تربیت کودک یک کار تیمی و گروهی است.

نحوه خانه داری در دوران بارداری به این صورت است که زن و مرد باید یاد بگیرند چگونه وظایف را با یکدیگر تقسیم کنند. تنها در این صورت است که رابطه‌شان ممکن است حتی نسبت به دوران گذشته نیز بهتر شود. در مواقع بحرانی یادتان باشد که کمک گرفتن از مشاور می‌تواند کمک زیادی به حل و فصل اختلافات یا مشکلات مربوط به بارداری کند.

سردی مردان از زنان
در این دوران مردان ممکن است کمی ازهمسرشان فاصله بگیرند. چون مردان برخلاف زنان از روش متفاوت‌تری برای حل‌‌و‌فصل مشکلات استفاده می‌کنند. آنها بر خلاف زنان که همواره در مورد مسایلشان به گفت‌و‌گو می‌پردازند، از مشکل فاصله می‌گیرند.

تغییرات دوران بارداری و مشکلاتی که در نتیجه تغییرات هورمونی برای زنان به وجود می‌آید باعث می‌شود مردان کمی کلافه شوند و متاسفانه به جای حل صورت مساله، خودِ مساله را پاک کنند. در واقع دلیل سردی مردان نداشتن یک راه حل درست برای مشکل به وجود آمده است. این موضوع در ظاهر ساده باعث تنفر زنان از مردان می‌شود.

زنان باردار انتظار دارند که همسرانشان با آنها مهربان و منصافه رفتار کنند, اما مشکل اینجاست که بسیاری از مردان در برقراری ارتباط و بیان احساساتشان به زنان مشکل دارند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر