کد مطلب: 3705 | زمان انتشار: ۱۷:۱۷:۴۸ - چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 791 | |

درمان جدید برای جوش صورت

یک درمان جدید برای جوش صورت

جوش صورت یا آکنه یکی از بدترین رخدادهای زندگی یک نوجوان است، اما اکنون محققان اعتقاد دارند که با استفاده از جلبک دریایی درمان جدیدی برای آن پیدا کرده اند.

دانشمندان اسکاتلند اعتقاد دارند که جلبک دریایی می تواند با جوش و آکنه صورت مبارزه کند.

آنها کشف کرده اند که اسیدهای چربی که توسط جلبک تولید می شود دارای خاصیت های پاک کنندگی است.

محققان موسسه آبزی پروری دانشگاه استرلینگ در اسکاتلند دریافتند که این اسیدهای چرب می تواند از رشد آکنه های «Propionibacterium» جلوگیری می کند، این نوع آکنه ها میکروب هایی هستند که در سطح پوست وجود دارند.

این محققان اظهار داشتند که اسیدهای چرب رشد این باکتری را متوقف می کند.

دکتر «اندرو دسبوس» استاد زیست فناوری دریایی در دانشگاه استرلینگ به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی گفت:بسیاری از اسیدهای چرب مانع از رشد باکتری شده و یا باکتری ها را نابود می کند اما اکنون مشخص شده که برخی از آنها حتی موجب رشد آکنه های «Propionibacterium» می شوند.

وی افزود: اسیدهای چرب به طور طبیعی روی پوست ما وجود دارد تا ما را در مقابل باکتری های ناخواسته محافظت کنند بنابراین استفاده بیشتر از آنها موجب تقویت محافظتهای کنونی می شود.

این محققان اعلام کردند که شش اسید چرب مختلف در مبارزه با آکنه موثر هستند که در آن میان می توان به اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و همچنین اسید ایکوزاپنتا انوئیک و اسید دیهومو گاما لینولنیک اشاره کرد. اسید ایکوزاپنتا انوئیک توسط جلبک دریایی تولید می شود و از طریق زنجیره غذایی در ماهی هایی چون سالمون انباشته می شود. اسید دیهومو گاما لینولنیک نیز توسط برخی از انواع جلبک های دریایی قهوه ای تولید می شود.

این گروه تحقیقاتی امیدوار است که یک لوسیون پوست با بهره گیری از اسیدهای چرب جلبک دریایی تولید کند تا بتواند جایگزین برخی داروهای کنونی شود که دارای عوارض جانبی دردسرساز هستند.(مهر)



ارسال نظر



لوگو اسپانسر