کد مطلب: 14544 | زمان انتشار: ۱۱:۰۲:۵۵ - جمعه ۱۴ ارد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 260 | |

دانستنی های مفید در زندگی زناشویی

دانستنی های مفید در زندگی زناشویی

ما از تعدادی از مشاوران ازدواج خواسته ایم تا بهترین توصیه های خود در مورد زندگی زناشویی را با ما به اشتراک بگذارند. از چگونگی برقراری یک ارتباط بهتر گرفته تا تنها سپری کردن بعضی از لحظات زندگی، همه و همه را در این نوشتار گنجانده ایم. اینها ممکن است بهترین نکته هایی باشند که تاکنون در مورد زندگی مشترک زناشویی گردآوری شده اند. تمامی همسران ( یا همسران آینده) باید این نوشته را بخوانند.

۱ ) اگر هدف شما اینست که از یک زندگی رضایتبخش و پایدار بهره‌مند باشید، برای نقشی که در این رابطه به عهده‌‌ دارید، – خوب یا بد- احساس مسئولیت کنید

وقتی نقش خود را در رابطه  نمی‌‌پذیرید، همانند کودکی هستید که در یک زمین شنی، به صورت کودکی دیگر شن می‌پاشد. وقتی مسئولیت خود را در زندگی مشترک با همسرتان پذیرفتید، تنها در این صورت قادر خواهید بود که با همسر خود به ارتباطی صمیمی و متعالی دست پیدا کنید

۲ ) تحقیقات بارها نشان داده است که تماس بدنی بیشتر، از طریق رها سازی اکسی توسین (oxytocin) باعث ایجاد یک ارتباط قوی‌تر می‌شود 

در زندگی زناشویی از بوسیدن، در آغوش گرفتن، گرفتن دستان همدیگر بیشتر بهره ببرید. وقتی همدیگر را می‌بوسید و یا در آغوش می‌گیرید، سعی کنید ۵ الی ۱۰ ثانیه آن را ادامه دهید. اینکار نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت!

۳ ) موافقت با مخالفت ها را یاد بگیرید 

هرگز  دو نفر در مورد همه چیز با هم اتفاق نظر نخواهند داشت. این  امر بلااشکال است. مهم اینست که تفاوتهای همدیگر را بپذیریم.

۴ ) گاهی اوقات خریدن هدیه لازم نیست و آنچه با ارزشتر تلقی می‌شود، توجه و به خاطر داشتن است 

هر از گاهی یک نوشته داخل کیف، چمدان و یا بسته نهار همسرتان بگذارید و از او به خاطر خوبی هایش قدردانی کنید. پیدا کردن غیرمنتظرانه‌ این نوشته روز او را سرشار از شادی و شعف خواهد کرد.

۵ ) برای آقایان درک این نکته مهم است که بدانند همسرانشان دوست دارند به آنها گوش بدهید 

نیازی نیست که آقایان همه چیز را حل و یا بر طرف کنند. گوش دادن به تنهایی برای خانمها یک هدیه‌ استثنائی است. خانمها نیز باید بدانند که آقایان باید زمانی را هم به خود اختصاص دهند. با دادن فضای بیشتر به او و شخصی نکردن مسائل، به او اجازه می‌دهید که با میل خود دوباره ارتباط برقرار کند و به ارتباطش پایبند باشد.

۶ ) بی ثمرترین تلاش در زندگی مشترک اینست که بخواهید همسرتان را تغییر دهید. چون مشکلاتی که با همسرتان دارید، بطور کلی مشکلاتی هستند که شما در خود دارید 

وقتی می‌خواهید همسرتان را تغییر دهید، اینکار غالبا با نق زدن شروع می‌شود و با فرستادن این پیام که “تو همانی نیستی که من می خواهم”، تمام می‌شود. هیچ کس از دریافت چنین پیامی خوشحال نمی شود و در نهایت به فاصله گرفتن و دو قطبی شدن منتهی می‌شود. بگذارید که همسرتان همانی باشد که هست و شما نیز تلاشتان را معطوف به تغییر خود کنید.

۷ ) مشکلاتی از قبیل خستگی در اتاق خواب، عدم گفتگو، عصبانیت و … را مانند علائم یک بیماری تلقی کنید و با آن بیماری درست مانند یک بیماری به ظاهر لاعلاج برخورد کنید 

هر درمانی را که می دانید، به کار ببرید. بالاخره یکی از این درمانها کارگر می‌شود  و زندگیتان را مستحکم تر از قبل می‌کند.

بی ثمرترین تلاش در زندگی مشترک اینست که بخواهید همسرتان را تغییر دهید

۸ ) دفعه‌ی بعد که با همسرتان مشاجره داشتید، خجالت دادن، مقصر دانستن و حق گویی را کنار بگذارید، و بدون پریدن وسط حرفهایش، فقط گوش بدهید

احساسات و افکارتان را با استفاده از واژه‌ی “من” و به زبان خود بیان کنید. این وظیفه‌ همسرتان نیست که ذهن شما را بخواند، افکار شما را حدس بزند و یا کلمات را بر زبانتان جاری کند. اینها موانعی بزرگ سر راه ارتباط صادقانه و باز هستند و مطمئناً به رنجش، عصبانیت، و ناامیدی در ارتباط منجر خواهند شد.

۹ ) برای قوی تر کردن زندگی زناشویی، بدانید که بیشتر مشاجرات دو طرفه هستند و هر دو طرف نکات و دلایلی قابل قبول برای احساسات خود دارند

۱۰ ) انصاف تنها یک واژه‌ی پنج حرفی نیست! 

ممکن است در رفتار شما جایی برای انصاف وجود نداشته باشد و یا آن را به فراموشی سپرده باشید؛ اما زمان آن رسیده که آن را دوباره به زندگی برگردانید. آیا وقتی نوبت به تقسیم وظایف، ابراز نیازها، اظهار نارضایتی، مدیریت مالی زندگی، پدر یا مادری کردن، و حمایت از دیگری می‌رسد، انصاف به خرج می‌دهید؟ اگر نه، حتماً تلاش کنید انصاف را به ارتباطتان برگردانید و آن را ارتقا دهید.

۱۱ ) هیچ چیز در زندگی زناشویی، مهم تر از ارتباط بین زن و شوهر نیست 

وقتی در زندگی مشترک به مسائلی دیگر از قبیل شغل، بچه، و علایق شخصی بیش از ارتباط زناشویی اهمیت داده می شود، مشکلات متولد می شوند. ارتباط زناشویی را اولویت اصلی زندگی قرار دهید. با اینکار، زندگی شکوفا می شود.

۱۲ ) آیا به دنبال تعاملات خوشایندتر در زندگی مشترک هستید، یا اینکه زندگی را به کام همسرتان تلخ و ناخوشایند کرده اید؟ 

اگر همسرتان با مهربانی، ملایمت، صبر و خودکنترلی با شما رفتار می‌کند، پاسخ به این رفتار او آسان است. اما اگر با شما بدرفتاری شود، مشکل می توان در جواب این رفتار، خوب بود. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید برای همسرتان یک موهبت باشید، و در عوض، برکات این موهبت نصیب خود شما و زندگیتان نیز خواهد شد.

۱۳ ) هرگز جمله ای را با “تو” آغاز نکنید 

به جای اینکار، جمله را با واژه‌ی “من” شروع کنید و سپس، به جای افکارتان، احساستان را در میان بگذارید. اینکار ممکن است به این آسانی هم نباشد، چرا که ما به بسیاری از افکارمان لباس احساس پوشانده ایم، مثل ” من احساس می‌کنم داری طردم می کنی”. احساسات اصیل عبارتند از ناراحتی، عصبانیت، خوشحالی، تنهایی، ناامیدی و … و شریک کردن همسرتان در احساسات واقعی می تواند به ارتباط بهتر و همدردی بیشتر منجر شود.

۱۴ ) نحوه‌ی قدردانی از همسرتان را یاد بگیرید

۱۵ ) مقصر دانستن و انتقاد را کنار بگذارید

روی صفات قابل تقدیر همسرتان تمرکز کنید و سپس صادقانه و بصورت غیرمنتظره، مراتب قدردانی خود را به خاطر داشتن چنین صفاتی ابراز کنید. بد نیست گاهی اوقات از خودتان نیز بخاطر داشتن خصوصیات مثبت و خوب تشکر کنید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر