کد مطلب: 481 | زمان انتشار: ۲۰:۰۷:۰۰ - جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 2,387 | |

خواص دارویی گیلاس و ویتامین های موجود در گیلاس

گیلاس درختی بسیار قدیمی است که حتی قبل از میلاد حضرت عیسی مسیح در اروپا و آسیا کاشته می شده است و توسط انگلیسی ها این درخت به آمریکا برده شده و در آنجا کاشته شد.
گیلاس و آلبالو در حدود هزار نوع در جهان وجود دارد که یا شیرین هستند که گیلاس نام دارد و یا ترش به نام آلبالو.
این میوه به سبب وجود قند و املاح معدنى ، پتاس ، فسفر، کلسیم ، سدیم ، کلر، گوگرد، منیزى و آهن داراى خواص تقویت کننده و نیرو بخش ‍ مى باشد. علاوه بر آن مقدار کمى منگنز، کبالت و مس در آن یافته اند.
از آنجایی که این میوه قند زیادی ندارد لذا افرادی که می خواهند وزن کم کنند می توانند از آن استفاده کنند که هم وزنشان زیاد نشود و هم نیازشان به میوه برطرف شود.

گیلاس یکى از تسکین دهنده هاى اعصاب بوده کار کبد و معده را تنظیم و تعدیل نموده در عین حال داراى خواص خنک کنندگى و تقویت مى باشد. قند محتوى در گیلاس که از لوولوز ترکیب شده براى مبتلایان به بیمارى دیابت بسیار مناسب است . به سبب خواص مدر بودن و تقویت کنندگى آن را در بیماریهاى نقرس ، روماتیسم ، اختلالات کلیوى و یبوست به کار مى برند. و به مناسبت وجود ویتامین آ تعادل اسیدى – قلیائى را حفظ نموده و از عوامل حفظ و تقویت قواى جوانى بشمار مى آید. کوبیده گیلاس تازه چنانچه روی پوست صورت قرار گیرد خشکی و کدورت پوست را برطرف می کند و پوست صورت را تقئیت کرده و شفاف می نماید. علاوه بر آن به سبب دارا بودن اسید کینیک در درمان بیماریهاى کلیوى و بخصوص سنگهاى مجارى ادرار تجویز مى شود اگر گیلاس را صبح ها میل کنند اثر آن بیشتر و فعالتر خواهد گردید مشروط بر آنکه ناشتا مصرف گردد. براى آنکه به عنوان داروى معالج مؤ ثر افتد لازم است بجز گیلاس چیز دیگرى به صورت صبحانه خورده نشود و موقع ناهار وشام هم قبل از شروع به غذا خوردن مقدارى گیلاس تناول شود. اگر یکى دو روز بجز گیلاس چیز دیگرى خورده نشود کلیه مواد زائد و سموم موجود در بدن دفع خواهد شد. به عبارت دیگر گیلاس یکى از دفع کننده هاى بسیار عالى سموم و فضولات بدن مى باشد.
نوشیدن روزى دو لیوان آب گیلاس درمان را تکمیل مى کند. بهتر است آنرا در فواصل بین دو غذا مصرف نمایند.

جوشانده دم گیلاس یکى از مدرهاى بسیار معروف و قدیمى است که از زمانهاى گذشته از آن بهره مى گرفته اند. این جوشانده براى دفع تمامى اختلالات کلیه و مثانه بسیار مفید است . اگر بتوان آب گیلاس تازه را نیز به مقدار مساوى با جوشانده دم گیلاس مخلوط کرده بنوشند اثر آن چند برابر خواهد گردید. براى تهیه جوشانده مقدار ۲۰ گرم دم گیلاس را در یک لیتر آب به مدت چند دقیقه بجوشانند سپس آنرا بگذارند تا خنک شود. بعدا آن را صاف کرده بتدریج بنوشند.

 



ارسال نظر



لوگو اسپانسر