کد مطلب: 205 | زمان انتشار: ۱۹:۴۰:۱۵ - چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 1,391 | |

خواص باورنکردنی دارچین

براساس اظهارات متخصصان یک قاشق چای خوری دارچین حاوی ۲۸ میلی گرم کلسیم، ۱ میلی گرم آهن و بیش از یک گرم فیبر و مقدار زیادی ویتامین های C و K و منگنز است. همچنین مقدار ۲/۱ گرم کربوهیدرات دارد.

با اینکه دارچین چهار نوع مختلف دارد اما دارچین سیلان و کاسیا معروف ترین آنها هستند.

دارچین سیلان که گاهی آن را دارچین واقعی می نامند گران تر است و طعمی شیرین دارد. قلم های دارچین نرم تر هستند و راحت تر با چرخ قهوه آسیاب می شوند. دارچین سیلان در ادویه فروشی ها موجود است.

اکثر دارچین هایی که در سوپرمارکت ها به فروش می رسد از انواع ارزان تر دارچین یعنی دارچین کاسیا است. دارچین کاسیا برخلاف دارچین سیلان به راحتی قابل آسیاب شدن با چرخ قهوه نیست.

 

 

● چرا مردم از دارچین استفاده می کنند؟

دارچین علاوه بر کاربردهایی که در آشپزی دارد، فواید بسیاری نیز برای سلامتی دارد.

در داروسازی سنتی چین از دارچین کاسیا برای رفع سرماخوردگی، نفخ شکم، حالت تهوع، اسهال و درد عادت ماهیانه استفاده می شده است. همچنین باور بر این بوده که دارچین انرژی، سرزندگی و گردش خود را تقویت کرده و به طور خاص برای افرادی که در بالاتنه خود احساس گرما اما در پاهایشان احساس سرما می کنند، مفید است.

در آیورودا از دارچین برای درمان دیابت، گوارش و سرماخوردگی استفاده می شود. همچنین ترکیبی در چای دارچینی وجود دارد که گفته می شود هضم و گوارش میوه ها، شیر و محصولات لبنی را تقویت می کند.

▪ خواص دارویی:

دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد.

دارچین برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی نیز به کار می رود، کلیه را گرم می کند و ضعف کمر و پاها را از بین می برد و کم خونی را درمان می کند.

دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و به تازگی در آمریکای شمالی و کانادا کرم هایی به بازار آمده که دارای دارچین است و برای رفع درد بکار می رود.

حتماً تا به حال متوجه شده اید که بعد از خوردن یک دونات دارچین دار و یا نوشیدن یک لیوان چای دارچین همه چیز را زیبا می بینید و چقدر آرام هستید. این خاصیت دارچین است زیرا دارچین اثر آرام کننده و شادی آور دارد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است و در حقیقت می توان گفت دارچین والیوم گیاهی است زیرا در دارچین ماده ای است به نام Cinnamodehyde که روی حیوانات و انسان اثر آرام بخش دارد.

اثر مهم دیگر دارچین پایین آوردن تب است و حتی امروزه دارچین را به صورت قرص و کپسول درآورده اند که به عنوان تب بر بکار می رود. دارچین رگ ها را باز می کند و اثر خوبی در گردش خون دارد.دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است و حتی می توان گفت که اثر پنی سیلین و آنتی بیوتیک را به مقدار زیادی دارا است. اگر حس کردید که ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید چای دارچین را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین بهترین دارو است.

تحقیقات جدید نشان داده است که دارچین می تواند بر قند خون نیز تأثیر مثبت داشته باشد.

یکی از دانشمندان انگلیسی در کتابی که قرن نهم تألیف کرد مدعی است که دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می کند. بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتماً از دارچین استفاده کنید.

با بررسی اثر دو گیاه دارچین و سیاه دانه بر روی نفخ معده، نتایجی که به دست آمد نشان داد ۶۰درصد افرادی که سیاه دانه، ۹۰درصد افرادی که مخلوط دارچین و سیاه دانه و ۱۰درصد افرادی که دارچین استفاده کرده بودند، بهبود یافتند. از طرف دیگر درصد بهبودیافتگان با مصرف مخلوط دارچین و سیاه دانه، در زنان و مردان یکسان بود.

▪ ایمنی مصرف:

افرادیکه از داروهای مربوط به دیابت یا هر داروی دیگر که بر قند خون یا سطح انسولین اثر دارد استفاده می کنند نباید از دوزهای درمانی دارچین استفاده کنند مگر تحت تجویز پزشک. استفاده آنها با هم می تواند اثر افزاینده داشته باشد و موجب پایین آمدن بیش از حد قند خون شود.

همچنین افرادی که داروهایی برای آنها تجویز شده است که قند خونشان راکنترل می کند به هیچ وجه نباید دوز مصرفی شان را کاهش داده یا قطع کنند و به جای آن از دارچین استفاده کنند، مخصوصاً قبل از مشورت با پزشکشان. بیماری دیابت اگر به درستی تحت درمان قرار نگیرد می تواند موجب بروز مشکلات بسیاری مثل بیماری های قلبی، سکته، بیماری های کلیوی و تخریبات عصبی شود.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر