کد مطلب: 5031 | زمان انتشار: ۱۹:۴۵:۲۰ - چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 1,180 | |

خواص آب کرفس

خواص آب کرفس

پزشکان در طب قدیم، از آب کرفس برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کردند.آب کرفس دارای ویتامین ها و خواص بسیاری است ،آیا از این خواص اطلاعی دارید ؟

* پایین آوردن فشارخون، آسان‌کننده هضم، مقابله با سرطان و… از جمله خواص آب کرفس است.

* برگ‌های این گیاه، دارای ویتامین A فراوانی است و ساقه‌های آن سرشار از ویتامین‌های B1,B2,B6 و C و نیز مقادیر زیادی پتاسیم، اسیدفولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و اسید آمینه است.
برخی از خواص آب کرفس:
* با سرطان مقابله می‌کند: طبق یافته‌های محققان در دانشگاه نیوجرسی، کرفس دارای ترکیباتی است که از پخش سلول‌های سرطانی پیشگیری و دارای ترکیبی به نام استیلنیکس است که رشد سلول‌های تومور را متوقف می‌کند .

* سطح کلسترول را کاهش می‌دهد: تحقیقات نشان داده‌اند که وجود ترکیب شیمیایی در کرفس، به نام “بوتیل فتالید” باعث کاهش سطح  کلسترول بد و زیانبارخون می‌شود.

* به هضم غذا کمک می‌کند: طی زمان آبگیری، مواد مغذی خاصی در فیبر این گیاه آزاد می‌شود که به اجابت مزاج کمک می‌کند و به این ترتیب از آب کرفس می‌توان به عنوان یک ملین طبیعی و ضد یبوست استفاده کرد.

* ادرار آور است: پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم کننده‌های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار کمک می‌کنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌کنند.
ضدالتهاب است: آب این گیاه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه استفاده می‌شود و همچنین سختی التهابات در بیماری‌هایی مانند آسم و آرتروز را کاهش می‌دهد.

فشارخون را کاهش می‌دهد: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته، تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پایین آوردن فشارخون خواهد داشت.

رفع بی‌خوابی می‌کند: مواد معدنی موجود در آب این گیاه، خاصیت آرام بخشی روی سیستم عصبی دارند.
به کاهش وزن کمک می‌کند: با مصرف روزانه آب کرفس، ولع خوردن شیرینی‌جات، از بین می‌رود.
از ایجاد سنگ جلوگیری می‌کند: مصرف آن به شدت به افراد درگیر با سنگ کلیه و سنگ‌های مجاری ادراری توصیه می‌شود. آب کرفس از بین برنده قوی سموم بدن و به دنبال آن شکستن و حذف سنگ‌ها در بدن می‌شود.

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز



ارسال نظر



لوگو اسپانسر