کد مطلب: 222 | زمان انتشار: ۲۰:۴۰:۳۴ - چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 787 | |

توقف ورزش چه ضررهایی دارد

گاهی ممکن است برای «ورزش نکردن» بهانه‌هایی داشته باشیم که ممکن است برخی از آنها عمدی باشد و شاید هم نباشد؛ امکان دارد که برخی از بهانه‌های ما برای ورزش نکردن واقعی باشند و شاید هم غیر از آن باشد.

محققان با بررسی دانش‌آموزان و دانشجویان دریافتند کسانی که بعد از گذراندن یک دوره فعالیت زیاد ناگهان ورزش را متوقف می‌کنند، دچار مشکلاتی از جمله اختلال در تغذیه می‌شوند.

 

متخصصان دانشگاه پوردو دریافته‌اند دانشجویانی که ورزشکار بوده‌اند و اکنون در هیچ تیم ورزشی فعالیت ندارند در تغذیه و تمرینات خود به مشکل برمی‌خورند.

 

ریچل کلارک استاد دانشکده علم تغذیه می‌گوید: یکی از مشکلات این افراد خوردن غذاهای بوفه و سلف در خوابگاه‌هاست. آنها قبلا می‌توانستند به راحتی هرچه می‌خواهند بخورند ولی وقتی در تیمی فعالیت نمی‌کنند به جای ورزش در حال غذا خوردن هستند. این افراد به مدت ۴ سال فعالیت و ورزش کردند، وقتی آنها این فعالیت را قطع می‌کنند باید از تغذیه و میزان آمادگی جسمانی خود آگاه باشند.

 

خیلی از افرادی که در دبیرستان نیز ورزش می‌کنند بعد از رفتن به دانشگاه آن را متوقف می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که در آمریکا تنها ۳/۷% از زنانی که در دبیرستان بسکتبال بازی می‌کردند در دانشگاه این ورزش را ادامه می‌دهند و تنها ۶/۴% از مردانی که در دبیرستان فوتبال بازی می‌کردند در دانشگاه فوتبال بازی می‌کنند. هنگامی که این افراد ورزش را متوقف می‌کنند ساختار زندگی، ورزش و تغذیه آنها تغییر می‌کند. برگشتن به عادت‌های خوب بعد از یک دوره ورزش نکردن بسیار سخت است.

توصیه‌هایی برای این افراد:

۱- به دنبال یک باشگاه بگردید و در آن عضو شوید.

۲- اگر ورزشی که می‌کنید را دوست ندارید ورزش دیگری پیدا کنید.

۳- با دوستان خود همراه شوید تا انگیزه بگیرید.

۴- در مورد ورزش‌های مختلفی که در دانشگاه‌ها وجود دارند پرس‌وجو کنید.

۵- خواب منظم به اندازه‌ی ورزش و تغذیه منظم مهم است.

 

یهانه برای ورزش نکردن:

۱_ورزش من را گرسنه می‌‌کند

۲_من نمی‌دانم‌ چگونه ورزش کنم

۳_من از شنبه شروع می‌کنم

۴_عضویت در باشگاه گران است

۵_من بیش از حد خسته‌ام



ارسال نظر



لوگو اسپانسر