کد مطلب: 3854 | زمان انتشار: ۱۰:۵۴:۴۹ - جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 856 | |

تغذیه زنان باردار

تغذیه زنان باردار,تغذیه در دوران بارداری

تغذیه یک جز اصلی و ضروری در مراقبت دوران بارداری است. یک رژیم و برنامه غذایی سالم با کاستن پیچیدگی ها و گرفتاری ها به یک بارداری موفق کمک خواهد کرد تا جنین شما رشد بهتر و سریعتری داشته باشد. آنچه در زیر آمده نکات مفیدی می باشند که باعث پیشرفت و بهتر شدن تغذیه سالم شما در دوران مهم بارداری می شود.

برای کسب میزان وزنی که پزشکتان به شما توصیه کرده به اندازه کافی غذا بخورید. یک رژیم متعادل غذایی را دنبال کنید حتی اگر فکر می کنید که خیلی سریع در حال وزن اضافه کردن هستید.
انواع غذاها و مواد خوراکی را که در هرم برنامه رژیم غذایی روزانه در دوران بارداری منظور شده بخورید. کسب مقدار کافی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد غذایی و مغذی که در دوران بارداری ضروری هستند در برنامه های غذایی متنوع راحت تر می باشد.
مواد غذایی ناقص، غذاهایی با کالری بالا را محدود نمایید و غذاهایی را که ارزش غذایی بالاتری دارند جایگزین کنید. بطور مثال:
به جای سوسیس: از مرغ و کباب گوشت گاو استفاده نمایید.
به جای کالباس: از گوشت گاو و گوسفند استفاده نمایید.
به جای کیک: از ice milk و پودینگ (دسرهای کم شیرین) استفاده نمایید.
به جای چیپس: ازکلوچه و ویفرهای کم شیرین استفاده نمایید.
به جای ژله: از کمپوت میوه استفاده نمایید.

از وعده های غذا و بین وعده ای در فاصله زمانی مرتب و منظم استفاده نمایید. وعده های غذایی را حذف نکنید. این کار ناراحتی ها و ویارهای باردراری را کم کرده و به شما دربه دست آوردن مواد غذایی و مغذی ضروری کمک می کند.

غذایی را از گروه های غذایی ضروری حذف نکنید. این کار شما را به سوءتغذیه سوق خواهد داد. غذاهایی را خریداری کنید که برچسب پرورده (enriched) یا تقویت شده (fortified) دارند یا ازحبوبات و غلات تهیه شده اند.
برای جذب آهن، گوشت، مرغ، ماهی یا غذاهای حاوی ویتامین c بالا را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید. اغلب از شیر و محصولات آن استفاده نمایید. نمک را فقط جهت طعم دادن به غذا استفاده نمایید مگر اینکه پزشک شما توصیه کرده باشد و شما بتوانید آزادانه نمک مصرف نمایید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر