کد مطلب: 6447 | زمان انتشار: ۱۱:۱۹:۱۲ - دوشنبه ۱۰ شهر ۱۳۹۳ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 631 | |

ترفندهایی برای زمانی که آیفون روشن نمی شود

some-tips-for-when-the-iphone-is-not-clear

روشن نشدن آیفون می‌تواند نشانه ای از یک مشکل‌ نرم‌افزاری غیرطبیعی یا حتی تمام شدن باتری باشد، هر چند که ممکن است، پای مشکلی بسیار جدی‌تر در میان باشد، اما بهتر است قبل انجام هر کاری این ترفند‌های عیب‌یابی را دنبال کرده و انجام دهید.

شاید همین روش‌های ساده، باعث راه‌اندازی مجدد آیفون بشود اما همان‌گونه که مشخص است، این روش‌ها برای حل مشکلاتی مشابه در آیپد و آیپاد تاچ نیز قابل استفاده هستند.

آیفون را برای مدتی شارژ کنید

آیفون خود را به‌ شارژر USB زده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه از طریق پریز برق و یا ۲۵ دقیقه به کمک رایانه یا لپ‌تاپ شارژ کنید؛ سپس در حالی که آیفون همچنان به منبع برق متصل است سعی کنید آن را روشن کنید.

اگر باتری آیفون به طور کامل خالی شده باشد، پس از زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شما قادر به راه‌اندازی مجدد دستگاه خود خواهید بود؛ در این حالت، تصویر زیر بر روی صفحه‌نمایش آیفون نمایش داده خواهد شد.

اگر مدتی پس از شروع شارژ، تصویر فوق بر روی صفحه‌نمایش پدیدار شد، به این معنی است که دستگاه برای استفاده مجدد، تنها نیازمند شارژ باتری است. در این حالت، به صورت ایده‌آل، زمانی در حدود چهار ساعت برای شارژ کامل آیفون و خروج از این وضعیت لازم است.

راه‌اندازی اجباری (Force Reboot)

راه‌اندازی اجباری آیفون از طریق فشردن همزمان کلید پاور و Home انجام می‌شود، برای این نوع راه‌اندازی باید این دو کلید را ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگاه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه پدیدار شود.

راه‌اندازی سخت (Hard Reboot)، راه‌کاری برای حل مشکل هنگ یا کرش آیفون است. در این حالت صفحه‌نمایش آیفون خاموش شده و به هیچ یک از دستورات کاربر پاسخ نمی‌دهد. این مشکل آسانتر و سریعتر از حالت قبل حل می‌شود و نیازی به انتظار هم ندارد. این وضعیت با توجه اتفاقات قبلی، بلافاصله برای کاربر قابل تشخیص است.

اما آیفون روشن نشد!

اگر دو ترفند فوق را انجام داده‌‌اید یعنی با وجود اینکه دستگاه شما به شارژ بوده و کلیدهای پاور و Home را به صورت همزمان گرفته‌اید، هیچ اتفاقی رخ نداده است ممکن است یکی از مشکلات زیر رخ داده باشد:

آیفون در حالت DFU قرار گرفته است.DFU Mode، بخشی از فرآیند جیلبریک دستگاه‌های اپلی محسوب می‌شود. اگر در هنگام اجرای پروسه Jailbreak اشکالی رخ بدهد، گوشی در حالت DFU باقی خواهد ماند. برای خروج از این حالت باید به کمک یکی از نرم‌افزارهای جیلبریک، گوشی را مجددا راه‌اندازی (Reboot) کنید.

باتری گوشی خراب شده و شارژ نمی‌شود. این مورد بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. ولی به هرحال ممکن است رخ بدهد.

کابل شارژ USB، کار نکرده و یا معیوب شده است. در واقع این کابل قادر نیست به اندازه مورد انتظار دستگاه شما را شارژ کند. این مشکل معمولاً برای کابل‌های واسطه‌ (و نه اورجینال اپل) اتفاق می‌افتد.

آیفون یا قسمتی از آن خراب شده که این مورد معمولاً در مواردی که گوشی برای اثر ضربه یا افتادن در مایعات آسیب دیده باشد رخ می‌دهد.

آیفون خراب است؛ این مورد بسیار نادر است ولی در صورت وقوع کاربران می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اپل، آیفون خود را به صورت رایگان تعویض کنند. با توجه به عدم وجود فروشگاه‌های اپل در ایران، این راه‌حل برای کاربران ایرانی مفید نخواهد بود.

موارد دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که با توجه به شرایط خاص رخ داده باشند و ما در این مقاله به آن‌ها اشاره نکرده باشیم.

مشکل حالت DFU با کمی حوصله و جستجو حل می‌شود. مسأله کابل‌های USB نیز با تست یک کابل دیگر، که بهتر است کابل اصلی اپل باشد به راحتی قابل حل است و سه مورد بعدی چالش برانگیزتر بوده و به راه‌کارهایی حرفه‌ای‌تر نیازمندند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر