کد مطلب: 14342 | زمان انتشار: ۱۳:۱۵:۱۳ - شنبه ۲۸ بهم ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 224 | |

برای لطیف شدن لباس از این مواد طبیعی استفاده کنید

برای لطیف شدن لباس از این مواد طبیعی استفاده کنید

برای از بین بردن بوی این مواد مقدار زیادی از خوشبوکننده های مصنوعی به این نرم کننده ها اضافه می شود. ولی مواد استفاده شده در تولید این گونه خوشبوکننده ها ناشناخته می باشند. به هر حال شما می توانید با استفاده از مقدار کمی نرم کننده های طبیعی پارچه بدون اینکه از لطافت و نرمی پارچه کم شود خود را کمتر در معرض این گونه مواد قرار دهید.

نرم کننده های پارچه تجاری باعث جذب اندک حوله ی شما می شود، ولی سرکه می تواند ظرفیت جذب آب شما را بالا ببرد نرم کننده های پارچه لباس های ما را نرم، پرزدار و با طراوت می کند ولی خیلی از این نرم کننده ها حاوی مواد شیمیایی مانند استات بنزیل، لبمونین، کلروفورم، لبنالول و پنتان می باشند که مطمئنا هر کدام از آنها مشکلات بسیار زیادی برای سلامتی به همراه می آورند که یکی از آن ها افزایش خطر ابتلا به سرطان می باشد. این مواد شیمیایی بر روی پارچه ی شما می ماند و سپس در محیط منتشر می شود. برای از بین بردن بوی این مواد مقدار زیادی از خوشبوکننده های مصنوعی به این نرم کننده ها اضافه می شود. ولی مواد استفاده شده در تولید این گونه خوشبوکننده ها ناشناخته می باشند. به هر حال شما می توانید با استفاده از مقدار کمی نرم کننده های طبیعی پارچه بدون اینکه از لطافت و نرمی پارچه کم شود خود را کمتر در معرض این گونه مواد قرار دهید.

سرکه :

احتمالا یکی از محصولات چندکاره که در هر خانه ای می توان یافت سرکه ی سفید می باشد. این محصول ارزان، غیر سمی و به راحتی قابل دسترس می باشد. سرکه می تواند پارچه ی شما را نرم کند، به زدودن باقیمانده های مواد شوینده از روی لباس ها کمک می کند و چسبندگی ناشی از الکتریسیته ساکن را کاهش می دهد. سرکه خاصیتی اسیدی دارد و حال آنکه مواد شوینده و صابونی که ما استفاده می کنیم حالت قلیایی دارد. و این همان دلیلی است که سرکه با خنثی کردن باقیمانده های صابون لباس ها را نرم می کند. علاوه بر این سرکه به وسیله ی خواص ضد میکروبی که دارد می تواند لباس های شما را ضد عفونی کند. البته باید به این نکته توجه شود که سرکه و مواد سفیدکننده را نباید با هم استفاده کرد زیرا استفاده ی هر دو محصول باهم باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی می کند و گازهای سمی منتشر می کنند.

طریقه ی استفاده:

برای استفاده از سرکه به عنوان یک نرم کننده ی پارچه، ۱/۴ پیمانه از سرکه را با مقدار آبی که می خواهید با آن لباس هایتان را شستشو دهید اضافه کنید. شما می توانید سرکه را در یک توپ پرزدار که انتشار مواد نرم کننده را هنگام شستشو انجام می دهد اضافه کنید، همچنین شما می توانید مقداری سرکه را در یک اسپری شیشه ای بریزید و قبل از قرار دادن لباس های خیس درون خشک کن بر روی آنها بپاشید. اگر شما نگران بوی سرکه هستید چند قطره از عطر مورد علاقه ی خود را به آن اضافه کنید.

جوش شیرین:

مانند سرکه این محصول خانگی رایج نیز می تواند برای تعدادی از اهداف مورد استفاده قرار گیرد. جوش شیرین به دلیل قابلیت نرم، یک جایگزین عالی برای نرم کننده های مضر شیمایی پارچه موجود در بازار می باشد.

جوش شیرین قبل از گذاشتن لباس ها درون ماشین لباسشویی کاملا حل شود

طریقه ی استفاده:

کافی ست ۱/۲ پیمانه از جوش شیرین را در آب ماشین لباسشویی اضافه کنید. اجازه دهید جوش شیرین قبل از گذاشتن لباس ها درون ماشین لباسشویی کاملا حل شود.

توپ های خشک کن:

توپ های خشک کن نه تنها نرم کننده ی پارچه می باشند بلکه زمان خشک کردن و همچنین چین و چروک لباس ها را کاهش می دهد. توپ های خشک کن اساسا پلاستیکی یا لاستیکی با برآمدگی هایی میخ مانند بر روی سطح آن می باشد. این توپ ها لباس های شما را بطور اتوماتیک با سایش مقابل آنها نرم می کند. توپ ها بین لباسها حرکت می کنند بنابراین آنها را در خشک کن از یکدیگر جدا می سازند. آنها همچنین گرما را حفظ و به لباس ها منتقل می کنند که این عمل باعث کاهش تایم خشک کن و چین و چروک لباس ها می شوند.

توپ های خشک کن پشمی هیچ گونه ماده ی شیمیایی ندارند

طریقه ی استفاده:

شاید این آسان ترین راه برای نرم کردن لباس های شما باشد. شما فقط می بایست توپ ها را به همراه لباس ها درون خشک کن قرار دهید تا نرم و پرزدار شوند. با این وجود توپ های خشک کن به دلیل حالت میخ دار بودن شان بعضی مواقع باعث خرابی لباس های نازک و لطیف می شود و سوراخ هایی درون این لباس ها ایجاد می کند توپ های خشک کن پشمی خانگی جایگزین های طبیعی برای نرم کننده های پارچه توپ های خشک کن پشمی خانگی نسبت به نرم کننده های پارچه شیمیایی چندین مزیت دارند. توپ های خشک کن پشمی هیچ گونه ماده ی شیمیایی ندارند، ارزان هستند و لباس های شما را بسیار نرم و پرزدار می کنند، این توپ ها لباس ها را در خشک کن تکان داده و از هم جدا می کنند که این عمل باعث چرخش بیشتر هوای گرم می شود. در این چرخش پرزدار شدن لباس ها افزایش و تایم خشک کن به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. به علاوه شما می توانید عطر مورد علاقه ی خود برای ایجاد رایحه ای خوشبو به لباس ها اضافه کنید. برای درست کردن توپ های خشک کن پشمی نخست یک سر الیاف را گرفته و آن را دور انگشتان وسطی و اشاره خود ۱۰ الی ۱۵ بار بپیچانید، اکنون آن را از انگشتان خود خارج کرده و بعد از آنکه توانستید الیاف را در هر جهت بچرخانید آن را حول مرکز خود ۵ بار بپیچانید ولی باید مطمئن شوید که الیاف را محکم و توپ ها را گرد درست کرده اید.

هنگامی که اندازه و شکل مناسب ( در حالت ایده آل این توپ ها باید اندازه یک توپ تنیس باشند ) توپ خود را به دست آوردید الیاف را بریده و کنار توپ قرار دهید و به همین ترتیب ۴ یا ۵ توپ درست کنید. سپس توپها را به نوبت درون یک جوراب شلواری گذاشته و بالای آن را گره بزنید تا توپها به خوبی جاگیر شوند.

طریقه ی استفاده :

نخست توپ های خشک کن پشمی را در داغ ترین حالت تنظیمات ماشین را بطوریکه الیاف آن حالت نمدی پیدا کند سپس چک کنید که اگر الیاف آن کاملا پشمی و نمدی شده توپ ها را درون خشک کن بگذارید و آن ها را با داغ ترین حالت تنظیمات ماشین خشک کنید و وقتی توپ ها کاملا خشک شدن آنها را از جوراب شلواری خارج کنید. اکنون شما می توانید با قرار دادن آنها در خشک کن به همراه لباس های خود از آنها استفاده کنید.

توپ های تنیس:

توپ های تنیس نیز می توانند به عنوان جایگزینی برای نرم کننده های پارچه مورد استفاده قرار گیرند. آنها می توانند علاوه بر نرم کردن لباس های شما، چسبندگی ناشی از الکتریسیته ساکن را کاهش دهند. از آنجایی که توپ های تنیس لاستیکی می باشند گرمای خشک کن باعث انتشار چند ماده ی شیمیایی از این توپ ها می شود که هر کدام از آنها بویی را بر روی لباس های شما به جا خواهند گذاشت. بسیاری از مردم نگرانی خود از مواد شیمیایی منتشر شده به وسیله ی این توپ ها را با این ظن که ممکن است این مواد سمی باشند ابراز می کنند و بنابراین این توپ ها جایگزین ایمنی برای نرم کننده های شیمیایی نمی باشند.

توپ های تنیس را می توان به همان روش توپ های خشک کن پلاستیکی استفاده کرد

طریقه ی استفاده:

توپ های تنیس را می توان به همان روش توپ های خشک کن پلاستیکی استفاده کرد. شما می توانید به سادگی آنها را به همراه لباس های خود درون خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید.

براکس:

براکس یک تمیزکننده ی عالی ست که براحتی می تواند کنه ها، قارچ ها و کپک را از بین ببرد همچنین بوی بد لباس را از بین می برد و دیگر آنکه می تواند سختی آب را کاهش دهد ولی باید از آن به اندازه استفاده کرد زیرا استفاده ی بیش از حد از این تمیز کننده می تواند موجب سوزش پوست شود.

اگر قصد استفاده از براکس برای کاهش سختی آب را دارید آن را در مرحله ی شستشو استفاده کنید

طریقه ی استفاده :

اگر شما قصد استفاده از براکس برای کاهش سختی آب را دارید آن را در مرحله ی شستشو استفاده کنید برای بیشتر ماشین های لباسشویی شما می توانید ۱/۲ پیمانه از براکس را برای هر شستشو به آب اضافه کنید و برای استفاده از براکس به عنوان یک نرم کننده پارچه شما می بایست ۱/۴ پیمانه از این محصول را به آبی که برای شستشوی لباس ها استفاده می شود اضافه کنید جدا از این ها شما همچنین می توانید نرم کننده های پارچه طبیعی در دسترس را در بیشتر فروشگاه های غذایی معتبر مورد آزمایش قرار دهید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید علاوه بر این شما می توانید با خشک کردن پارچه های خود در حالت دمای درجه پایین هم زمان خشک کردن را پایین بیاورید و هم پارچه های خود را نرم و لطیف نگه دارید به طور کلی دلیل نیاز به نرم کننده های پارچه، بالا رفتن تمایل پارچه ها به چسبیدن در اثر الکتریسیته ساکن به دلیل قرار گرفتن آنها درکنار هم می باشد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر