کد مطلب: 14534 | زمان انتشار: ۱۹:۵۲:۴۹ - دوشنبه ۱۰ ارد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 299 | |

برای لایه برداری پوست از سفید آب استفاده کنید

برای لایه برداری پوست از سفید آب استفاده کنید

سفیداب در ایران و در دوره‌ی اسلام توسط عطارها ساخته ‌می‌شده است. نام دیگر سفیداب «روشور» است. البته در آن دوران زنان از سفیداب برای آرایش کردن و به خصوص سفید جلوه دادن پوستشان استفاده می‌کرده‌اند. در واقع مانند کرم پودرهای امروزی عمل می‌کرده‌اند و هیچ گونه عوارض و بیماری پوستی در پی نداشته‌اند. در واقع سفیداب به اصطلاح امروزی‌ها خوراک پوست است و باعث جوان‌تر شدن پوست می‌شود. سفیداب بهترین بدن شویی است که تاکنون اختراع شده است. کسانی که پوستشان به صابون‌ها و بدن‌شوی‌های شیمیایی حساسیت نشان می‌دهد می توانند سفیداب را جایگزین کنند. البته ما به شما توصیه می‌کنیم تا همیشه از سفیداب برای تمیز کردن بدن خود استفاده کنید، زیرا هیچ شوینده‌ای نمی‌تواند با سفیداب رقابت کند و مانند سفیداب پوستتان را تمیز و زیبا کند.

سفیداب بهترین لایه‌بردار طبیعی است که می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک‌های لایه‌بردار باشد. سفیداب با پاک کردن سلول‌های مرده باعث می‌شود تا به قول معروف پوست‌مان نفس راحت بکشد. در طول روز میلیون‌ها سلول بر اثر فعالیت می‌میرند و باید از روی پوست بدن پاک شوند. بهترین راه این است که هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست‌مان بمالیم تا سلول‌های جدید بتوانند رشد کنند و باعث زیبایی پوست شوند.

متاسفانه سفیداب تا به امروز هیچ گونه پیشرفتی در ظاهر نداشته است و مانند گذشته به همان شیوه فروخته می‌شود و هیچ گونه تغییری در ظاهر نداشته است. این ماده هنوز مانند گذشته سفید و گرد است و هیچ گونه بسته‌بندی شکیلی ندارد و به صورت فله توسط عطارها فروخته می‌شود و بدتر این که مردم دیگر مانند گذشته از سفیداب استفاده نمی‌کنند و در دست فراموشی است. اگر مردم بیشتر در مورد این ماده تحقیق کنند بیشتر به خواص سفیداب، این ماده گران‌بها پی می‌برند.

ترکیبات سفیداب از نوعی گل و نخاع حیوانات است. همان‌طور که در بالا گفتیم سفیداب، بهترین بدن شوی و نرم کننده‌ی پوست است و باعث کنترل تعریق بدن نیز می‌شود. کسانی که از تعریق زیاد رنج می‌برند می‌توانند در هر بار استحمام مقداری سفیداب به نقاطی از بدنشان که بیشتر دچار تعریق می‌شود بمالند و با دست ماساژ دهند. مطمئن باشید که در همان مرتبه‌ی اول شاهد بهبودی چشم‌گیری می‌شوید. سفیداب بعد از مالیده شدن بر روی پوست باعث بهبودی سلول‌ها و جوان‌تر شدن پوست می‌شود. با جوان شدن پوست بدن، پوست دیگر مانند گذشته دچار تعریق نمی‌شود. در واقع سفیداب باعث شادابی و طراوت پوست تمام نقاط بدن می‌شود.

یکی دیگر از خواص سفیداب این است که این ماده باعث رفع جوش‌ها و لک‌های پوست می‌شود. سفیداب باعث ضدعفونی شدن پوست بدن هم می‌شود. بیشتر کسانی که بدنشان مرتب جوش می‌زند پوست بیش از حد چربی دارند. به این افراد توصیه می‌کنیم که در هنگام استحمام به بدن‌شان مقداری سفیداب بزنند. البته سعی کنید بیشتر به نقاطی از بدن‌تان سفیداب بزنید که بیشتر از نقاط دیگر بدن جوش می‌زنند. خانم‌ها اگر می‌خواهند از شر جوش‌های صورت خود راحت شوند می‌توانند با بسته نگه داشتن چشمان‌شان به پوست صورت خود مقداری سفیداب بزنند.

از خواص سفیداب این است که این ماده باعث رفع جوش‌ها و لک‌های پوست می‌شود‎

در آقایان معمولا بعد از هر بار اصلاح صورت، صورت شروع به جوش زدن می‌کند و باعث دردسر می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از بروز جوش این است که آقایان بعد از اصلاح صورت، مقداری سفیداب را با عرق بید مخلوط کنند و به صورت خود بمالند. مخلوط این دو ماده باعث می‌شود تا پوست اصلاح شده دیگر بر اثر اصلاح، جوش نزند چون طبع سرد این ترکیب از بروز جوش جلوگیری می‌کند.

به گفته‌ی اغلب طبیب‌های سنتی، سفیداب از مبتلا شدن افراد به سرطان‌های پوستی جلوگیری می‌کند. اشعه‌های خورشید بسیار زیان‌آور هستند و هنگامی‌که این اشعه‌ها به پوست ما برخورد می‌کنند باعث بروز انواع بیماری‌های پوستی می‌شوند. اما یکی از راه‌های جلوگیری از این بیماری‌ها استفاده کردن مداوم از سفیداب است. کسانی که به خاطر شغل خود مجبور هستند که تمام روز در معرض نور خورشید قرار بگیرند باید بعد از اتمام کارشان در هنگام استحمام از سفیداب استفاده کنند تا تمام آسیب‌هایی که اشعه‌های خورشید به پوست ما وارد کرده درمان شوند. همان‌طور که گفتیم سفیداب باعث ترمیم سلول‌های آسیب دیده می‌شود و در واقع سفیداب مانند ضد آفتاب عمل می‌کند.

برای این که بتوانید پوست صورت همیشه روشن و شاداب داشته باشید باید مقداری سفیداب را با مقداری شیر و روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از حدود ۱۵ دقیقه این محلول را از روی پوستتان بشویید و به سرعت شاهد بهتر شدن پوست صورت خود شوید. شیر و زیتون هر دو باعث ترمیم بافت‌های پوست می‌شوند و هنگامی‌که با سفیداب ترکیب شوند به دارویی معجزه‌آسا تبدیل می‌شود.

به گفته‌ی پورسینا، متخصص بیماری‌های پوست و مو، نباید سفیداب را با کیسه‌های خشن و زبر بر روی پوست مالید، زیرا ممکن است باعث بروز بیماری تب مالت شود. اغلب مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند و با کیسه‌های زبر سفیداب را بر روی پوست‌شان می‌مالند.

این پزشک متخصص معتقد است بهترین راه برای استفاده کردن از سفیداب این است که مقداری سفیداب را ابتدا بر روی یک لیف نرم بمالید و بعد به آرامی لیف نرم را بر روی پوستتان بکشید تا سفیداب بر روی پوستتان بهتر اثر کند.

پورسینا همچنین می‌گوید: کودکان پوست حساس‌تری نسبت به افراد بزرگسال دارند و اگر قصد دارید تا به بدن کودکان خود سفیداب بزنید باید از لیف‌های بسیار نرم استفاده کنید تا کودکان‌تان دچار بیماری نشوند.

سفیداب قرن‌ها در کنار ما بوده است و همیشه توانسته به ما در درمان بیماری‌های پوستی‌ یاری برساند. از این رو به خانم‌ها توصیه می‌شود که سفیداب را جزو لوازمات بهداشتی خود قرار بدهند تا همیشه پوستی تازه و شاداب داشته باشند. پوست، تمام بدن ما را فرا گرفته است و نباید نادیده گرفته شود. شاید سفیداب مانند بعضی از لوازم بهداشتی گران قیمت و زیبا نباشد اما از بسیاری از آن‌ها با ارزش‌تر است.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر