کد مطلب: 1086 | زمان انتشار: ۱۰:۲۶:۰۴ - شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 910 | |

با کدام زنان نباید ازدواج کرد؟

با کدام زنان نباید ازدواج کرد؟

با کدام زنان نباید ازدواج کرد؟مسائل قبل از ازدواج.روانشناسی.

 در ابتدای این یادداشت به آقایان مجرد توصیه می کنم بی دلیل روی همه دختران عیب نگذارید زیرا زن خوب بسیار زیاد است و حتی به جرات می توان گفت زنان خوب، بیشتر از مردان خوب هستند…

 

پس نگویید قصد دارید برای همیشه مجرد بمانید. برای اینکه بدانید چه زنی زن زندگی نیست و بی جهت به همه خانم ها انگ نزنید به مشخصات زنانی که با ازدواج با آنها دچار دردسر می شوید، اشاره کرده ام.

● مال دوست ها

در این تقسیم بندی بیشترین توجه به دخترانی است که به خاطر داشتن چنین امتیازی، از هنرهایی مثل خانه داری، توجه به همسر، احترام به خانواده و اقوام همسر و محبت و رعایت حرمت های زناشویی بهره ای نبرده اند و اعتقاد دارند چون ثروتمندند، کسی نباید به آنها بگوید بالای چشمشان ابروست و کسانی که فاقد این امتیاز هستند، بی ارزش و بی عرضه می دانند. البته در مقابل آنها هستند دختران ثروتمندی که چنین نمی اندیشند و به سایر ارزش های واقعی زندگی واقفند.

● مدپرست ها

به زبان طنز، دختران مدپرست را دختران «مخ کوچک» لقب داده اند زیرا از واقعیت های زندگی و از دشواری هایش بی اطلاعند بنابراین در بحران ها و در فشار و تنگناهای زندگی تاب و تحمل خود را از دست می دهند. از آنجا که آراستگی زینت هر زن است هیچ کس حق ندارد در خارج از چارچوب اخلاق، قانون و شرع، به دختران بگوید موی خود را آرایش نکنید یا اینکه لباس های زیبا نپوشید و…، فقط کار از جایی عیب پیدا می کند که زن بخواهد خود را هر دم به رنگی درآورد.» یکی از بزرگان می گوید: «خداوند همه زنان را زیبا آفریده است»، اما یکی از معایب جامعه ما این است که اگر دختری کمی هم از زیبایی بهره مند باشد، تمام فامیل و دوستان دائم از کودکی می گویند چه دختر زیبایی است! و آنقدر این جمله طی سال ها تکرار می شود که دخترک معصوم حتی اگر خودش هم نخواهد، ناخودآگاه لوس و از خودراضی بار می آید.

دخترانی که چنین شخصیتی دارند به دلیل اینکه مدام مورد توجه اطرافیان قرار می گیرند، دیگر نیازی نمی بینند برای ارتباط با اطرافیان یا بهبود روابط اجتماعی با دیگران تلاشی کنند. آنها تصور می کنند هنرهای آشپزی، خانه داری و خلاصه کدبانوگری برای آنها لازم نیست. این قبیل دختران غرور زیاد و مخربی دارند چون در کودکی توجه زیادی به آنها شده و هرچه را که می خواسته اند پدر و مادر در اختیارشان گذاشته اند، فکر می کنند پس از ازدواج هم بقیه درهای زندگی روی همین پاشنه می چرخد و حاضر نیستند در ناملایماتی که در هر زندگی ای پیش می آید، صبر یا تلاشی بکنند زیرا آنها آموخته اند که زیبایی تنها عامل موفقیت در زندگی است و کسی هم آنها را متوجه نکرده که زیبایی بعد از چند صباحی که گاهی به ۶ ماه و یک سال هم نمی رسد، برای شوهر عادی می شود. البته هستند پدران و مادران آگاه و فرزانه ای که فرزندانشان را طوری تربیت کرده اند که علاوه بر زیبایی صورت، به سایر زینت های اخلاقی و اجتماعی و محاسن پسندیده دیگر نیز مزین و آراسته اند.

● وابسته ها

این دختران باید قبل از انجام هر کاری، حتما آن را با دیگران در میان بگذارند، حتی کارهای بسیار جزئی و پیش پا افتاده. گرچه مشورت بسیار خوب است، اما نه برای هر کار کوچکی. در میان گذاشتن هر مشکلی حتی یک سوءتفاهم جزئی با همسر، راهنمایی خواستن از دیگران، نشانه متکی بودن فرد است که به تدریج در زندگی زناشویی مشکل آفرین می شود.

● از خودراضی ها

برای ازدواج با چنین دخترانی عجله نکنید و به امید اینکه وقتی به خانه شوهر می روند، خوب می شوند، نباشید. به خود وعده ندهید که چون بچه است، من او را می سازم. البته شاید موفق شوید ولی به چه قیمتی؟ این کار سخت و طاقت فرساست.

● جاه طلب ها

گرچه مخالف جاه طلبی همراه تلاش سازنده، نیستم، اما زنانی که چنین خصوصیتی دارند، همه چیز را فدای کار خارج از خانه می کنند. آنها برای مردانشان به صورت رقیب درمی آیند و دائما در فکر مقایسه با همسرشان هستند. این زنان به آشپزخانه نمی روند، لباس یا ظرف نمی شویند و صراحتا می گویند چرا باید چنین کارهایی را انجام دهم؟ آدم جاه طلب در زندگی اش هدفی مشخص دارد و می خواهد با پشتکار به آن برسد. جاه طلبی زمانی مشکل آفرین می شود که کسی بخواهد همه چیز را تحت کنترل خود درآورد و به صورتی بیمارگونه، در تعقیب اهداف بلندپروازانه صاحب آن ایده جلوه گری و خانه و کاشانه شخص را فدای آن کند. اینکه چرا نباید با این زنان ازدواج کرد، به دلیل فراوانی پرونده هایی است که منجر به جدایی و طلاق شده است.

● همه چیزدان ها

عنوان بالا خیلی چیزها را روشن می کند، اگر زنی تصمیم بگیرد شوهرش را تغییر دهد و برای او یک معلم اخلاق شود یا همه چیزدان، باید بداند فقط همسرش را از خانه فراری خواهد داد زیرا مردها نمی توانند تحت کنترل زن ها بودن را تحمل کنند. البته حتما این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید: «پشت سر هر مرد موفق همواره یک زن خوب ایستاده است» این مطلب گویای این واقعیت است که «مشاور مهربان» مرد بودن، با «عقل کل» شدن در خانه تفاوت بسیاری دارد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر