کد مطلب: 14241 | زمان انتشار: ۶:۲۳:۲۸ - دوشنبه ۲ بهم ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 278 | |

با این گیاهان آپارتمانی خود را در برابر آلودگی هوا بیمه کنید

با این گیاهان آپارتمانی خود را در برابر آلودگی هوا بیمه کنید

هوا در شهرهای بزرگ بویژه در فصول سرد، آنقدر آلوده می‌شود که آدم دلش می‌خواهد بعد از انجام کارهایش در خانه بماند و فقط بخوابد! دیگر کسی جرات پیاده‌روی و قدم زدن در این هوای آلوده را ندارد و خانه تبدیل به بهترین جایی شده که می‌توان در آن وقت سپری کرد. خب، اگر شما هم فکر می‌کنید که در خانه از آلودگی هوا و گازهای سمی در امان هستید، کاملا اشتباه می‌کنید چون در خانه نیز، آلودگی و گازهای سمی وجود دارد، حال با نسبتی کمتر…

برخی گیاهان خانگی قادر به فیلتر کردن و حذف چشمگیر آلاینده های سمی هستند، به طوری که برخی گیاهان تنها در مدت ۲۴ ساعت می توانند تا ۹۰ درصد مواد سمی موجود در هوا را به خود جذب کنند.

این گیاهان خانگی آلودگی هوا را کم می کنند!!

محققان ناسا با هدف بهبود کیفیت زندگی فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، گیاهان خانگی مختلف را در معرض مواد شیمیایی قرار داده و توانایی آنها برای حذف آلودگی هوا را بررسی کردند. طی تحقیقات دوساله ناسا، فهرستی از گیاهان خانگی با توانایی تصفیه هوا و حذف آلاینده های سمی از محیط منزل و محل کار تهیه شد.

محققان در این مطالعه از مواد شیمیایی شامل تری کلرواتیلن (TCE)، بنزن و فرمالدئید استفاده کردند؛ این مواد سرطان زا بوده و قرار گرفتن در معرض این مواد باعث سردرد، حالت تهوع، مشکلات پوستی و بروز آسم می شود. این مواد در تولید محصولات مختلفی مانند رنگ، جوهر، چسب، پلاستیک، فرش، فوم و مواد ضدحریق مورد استفاده قرار گرفته و به راحتی در هوا منتشر می شوند.

نتایج به دست آمده نشان می دهد، برخی گیاهان خانگی قادر به فیلتر کردن و حذف چشمگیر آلاینده های سمی هستند، به طوری که برخی گیاهان تنها در مدت ۲۴ ساعت می توانند تا ۹۰ درصد مواد سمی موجود در هوا را به خود جذب کنند. گیاهان مواد شیمیایی خطرناک در هوا را از طریق حفره های نازک بر روی برگ ها جذب می کنند؛ ریشه و باکتری موجود در خاک نیز در حذف مواد سمی دخالت دارند. براساس تحقیقات ناسا، یک گیاه در فضای ۹ متر مربع خانه یا محل کار دارای اثربخشی مناسب در پاکسازی و تصفیه هوا است.

فیلودندرون

این گیاه می تواند فرمالدئید و بسیاری مواد شیمیایی سمی دیگر را از بین ببرد. نگهداری این گیاه بسیار آسان است و بهتر است در مکان های کم نور نگهداری شود. حواستان باشد که فیلودندرون برای کودکان و حیوانات بسیار مضر است.

بامبو

چند برگ سبر بامبو رطوبت لازم برای هوای داخل خانه را به خصوص در فصل زمستان که هوا خشک است تامین می کند. این گیاه همچنین آلاینده های ناشی از بنزن، تری کلرواتیلن و فرم آلدهید را که از طریق پاک کننده های شیمیایی، موادپلاستیکی، جوهر پرینتر و فرش در هوای خانه پخش می شود جذب کرده و تجزیه می کند.

لوتوس

لوتوس بهترین راه برای از بین بردن بنزن و فرمالدئید در خانه است. اما به یاد داشته باشید که این گیاه یک گیاه سمی است که باید از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.

آگلونما

این گیاه چینی همیشه سبز به نور فراوان نیاز ندارد اما نیازمند هوای مرطوب است. بنزن و فرمالدئید موجود هوا را از بین می برد. شیره و دانه های این گیاه سمی هستند.

کلروفیتوم (گل گندمی)

گل گندمی با شاخ و برگ ها و گل های سفید کوچکش بهترین انتخاب برای داخل منزل است اما این گل فقط زیبایی ندارد بلکه در از بین بردن سمومی چون بنزن، فرمالدئید، منواکسید کردن و زایلن نیز موثرند. این گیاه برای کودکان و حیوانات بسیار مضر است.

پیچک

این گیاه بهترین انتخاب برای محیط های کم نور است. پیچک در جذب بنزن، فرمالدئید، منواکسید کربن و تری کلرواتیلن بسیار مفید است. این گیاه همچنین می تواند برخی از آلرژن ها مثل کپک های قارچی را از بین ببرد.

گل سانسوریا

سانسوریا گیاه سختی است که می تواند در انواع محیط و مکان ها رشد کند. این گیاه در از بین بردن فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتیلن منحصر به فرد است. شب ها دی اکسید کربن را جذب و اکسیژن آزاد می کند.

سرخس بوستونی

سرخس بوستونی برای مرطوب کردن هوا و از بین بردن فرمالدئید، منواکسید کربن و زایلن مفید است. این گیاه به آبرسانی کافی نیاز دارد.

بنجامین

درختچه ای زیبا با برگ های ابلقی است که اغلب در راهرو اداره ها و خانه ها قرار داده می شود. بنجامین تری کلرواتیلن ساطع شده از چسب ها و رنگ ها را جذب کرده و هوا را تصفیه می کند.

ژربرا

این گیاه زیبا در از بین بردن سمومس چون بنزن فرمالدئید و تری کلرواتیلن بسیار مفید است. آن را در مکانی گرم و روشن قرار دهید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر