کد مطلب: 70 | زمان انتشار: ۲۲:۰۲:۰۸ - سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ | ۴۱۴ نظر | دفعات مشاهده : 101,912 | |

بازار کار و آینده ی شغلی رشته معماری

هدف:
رشته معماری دارای دو جنبه هنری و فنی است که درسهای طراحی، زیبایی شناسی و نحوه زیبا کردن حجم‌ها ، نماها و پلان‌ها به هنر بر می‌گردد و دروسی مثل سازه‌های بتنی و فلزی، مقاومت مصالح، ایستایی، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی به جنبه‌ فنی این رشته مربوط می‌شود.
در این رشته دروس هنری اهمیت بیشتری داشته و دروس علمی و فنی در راستای دروس هنری است. برای مثال یک معمار در طراحی خانه باید فضای آرامش‌بخشی را ایجاد کند تا باعث اضطراب ، خستگی و دلتنگی نگردد. کاری که بیش از رعایت اصول فیزیکی مثل نور و صوت، نیاز به آشنایی با اصول زیبایی‌شناسی دارد.

ماهیت:
معماری
ترکیب، طراحی و پدیدآوردن فضای زیست انسان در طبیعت است؛ که این فضا می‌تواند مسجد، بیمارستان، مسکن، مدرسه و یا هر فضای دیگری باشد که شهر را به وجود می‌آورد.
دوره کارشناسی مهندسی معماری دوره‌ای است حرفه‌ای که پرورش استعداد خلاقه، انتقال دانشها و مهارتهای عمومی حرفه معماری و حصول کارآیی عمومی در این رشته را هدف قرار می‌دهد. در راستای هدف فوق سعی شده است که در برنامه‌ریزی این دوره حداکثر بهای ممکن بهپروژه‌های طراحی معماری و دروس فنی و نظری پیرامون آن داده شود.
دوره کارشناسی معماری حداقل چهارسال به طول می‌انجامد. پیش از شروع دوره، یک نیمسال به عنوان پیش نیاز ارائه می‌گردد که جزو سنوات تحصیلی به حساب نمی‌آید ولی ۸ واحد آن جز واحدهای دوره محسوب می‌گردد. فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی مهندسی معماری می‌توانند در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.
تعداد کل واحدهای درسی دوره ۱۴۰ واحد است و فارغ‌التحصیلان این دوره قادر به ایفای نقش در زمینه‌های زیر خواهند بود:
۱ –
طراحی (تک بنا یا مجموعه زیستی کوچک) ، از طرحهای اولیه تا مراحل اجرایی کار و طراحی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده بنا که اینزمینه وظیفه محوری کار معمار را تشکیل می‌دهد.
۲ –
همکاری با گروه مهندسان مشاوره معماری در جهت توسعه طرحها و تهیه نقشه‌های معماریمراحل یک و دو.
۳-
نظارت بر صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمانی.
۴ –
مشارکت در مدیریت اجرایی پروژه‌های معماری.
۵ – عضویت در کادر فنی شهرداریها و سازمانهای مشابه
.
۶ –
تدریس در دوره‌های کاردانی و همینطور دبیرستانهای فنی حرفه‌ای و کار دانش آموزش و پرورش .

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه:
دانشجوی این رشته علاوه بر توانمندی در طراحی و قدرت تجسم و خلاقیت، لازم است که در درس ریاضی بخصوص در هندسه قوی باشد چون برای آموزش فن و تکنیک معماری باید دروسی مثل هندسه کاربردی ، هندسه مناظر و ریاضیات و آمار را مطالعه کرد.
دانشجوی معماری باید اطلاعات عمومی خوبی در زمینه تاریخ بخصوص تاریخ معماری ایران و جهان ، جغرافیا ، اقلیم‌شناسی ، روانشناسی ، مردم‌شناسی و اقتصاد داشته باشد. چون معماری برای رونق و شکوفایی خویش از تمامی این علوم استفاده می‌کند.
همچنین دانشجوی رشته معماری باید بتواند به زبان معماری مطلبش را روی کاغذ بیاورد. یعنی از یک سو ذهنی قوی و خلاق داشته و از قدرت تجسم خوبی برخوردار باشد و از سوی دیگر طراحی چیره دست باشد تا بتواند به زبان معماری که همان طراحی بناها و فضاهای زندگی است، سخن بگوید.
معماری بیش از آنکه علم و تکنیک باشد، ذوق و سلیقه و استعداد است و معمار کسی است که طرحهای فردی‌اش با نقاشی و مجسمه‌سازی رقابت کند و در واقع بتواند مجسمه‌ای کاربردپذیر بسازد. به همین دلیل می‌توان گفت که معمار یک هنرمند است و باید مانند هر هنرمند دیگری چشم، ذهن و دستی توانا داشته باشد تا بتواند به یاری چشم و با تکیه بر ذخیره فرهنگی خود بخوبی ببیند و سپس با ذهنی پویا آنچه را که دیده است به تحلیل کشیده و با احساس و عاطفه درآمیزد و در نهایت به یاری دست و با کمک گرفتن از دانش های فنی و تکنیکی طرحی نو را خلق کند.
با توجه به دروس خاص این رشته و نیاز به عکسبرداری، تهیه نقشه و … به نظر می‌رسد در مقاطعی هزینه تحصیل در این رشته بالا باشد.

نکات تکمیلی:
رشته معماری
تا سال ۷۸ در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته دانشجو می‌پذیرفت و دانشجویان در طی شش سال، اطلاعات علمی و هنری لازم را برای طراحی یک بنا آموزش می‌دیدند و در نهایت پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانستنداز طراحی یک کیوسک گل‌فروشی گرفته تا طراحی مجتمع‌هایمسکونی، تالارها و مجتمع‌های ورزشی را برعهده بگیرند و یا به کارهای جنبی این رشته بپردازند. اما از سال ۷۸ این رشته مانند سایر رشته‌های مهندسی در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن در صورت علاقه‌مندی می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند.
به عبارت دیگر طول دوره رشته معماری از ۶ سال به ۴ سال کاهش یافته و در نتیجه تعدادی از دروس این رشته که شامل دروس هنری پیشرفته و تخصصی می‌شود، از مقطع کارشناسی حذف شده است.
حال سوال اینجا است که آیا فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیل مهندسی معماری با مدرک کارشناسی با فارغ‌التحصیل مهندسی معماری که دارای مدرک کارشناسی ارشد است، متفاوت می‌باشد؟
متاسفانه در آزمون سراسری از داوطلبان رشته معماری ، آزمون تخصصی معماری گرفته نمی‌شود و به همین دلیل بعضی از دانشجویان پس از ورود به دانشگاه تازه متوجه می‌شوند که به رشته معماری علاقه‌ای ندارند و در نهایت پس از ۶ سال تحصیل نمی‌توانند به عنوان یک معمارهنرمند وارد بازار کار شوند. اما در حال حاضر دانشجو می‌تواند پس از پایان دوره لیسانس در صورت علاقه‌مندی در یکی از گرایشهای شهرسازی، مرمت و احیاء بناها ، معماری منظر و یا معماری تخصصی ادامه تحصیل دهد و یا این که زودتر وارد بازار کار شده و به عنوان معمار فنی به طراحی تک‌بناها یا مجموعه‌های زیستی کوچک پرداخته و یا ناظر اجرای طرح و سرپرست دفاتر مشاوره باشد.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:
امکان ادامه تحصیل در این رشته با توجه به اینکه از سال ۷۸ ، در مقطع کارشناسی ارشد به کارشناسی تبدیل شده است، در مقطع کارشناسی ارشددر گرایشهای : برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای ، طراحی شهری، معماری منظر، مرمت و احیاء بناها و بافتهای تاریخی میسر است.

رشته‌های مشابه و نزدیک به این رشته:
تا حدودی مهندسی عمران نزدیک به این رشته می‌باشد
.
مهندس عمران با منطق صحبت می‌کند اما مهندس معمار از فرهنگ، هویت و زیبایی سخن می‌گوید، به عبارت دیگر معماری در طراحی یک بنا علاوه بر رعایت اصول فنی به جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی ، روانشناسی و زیبایی شناسی توجه دارد در حالی که مهندس عمران در طراحی یک بنا تنها به ایستایی و مقاومت آن توجه می‌کند. به همین دلیل اگر فضاهای زیست تنها توسط مهندس عمران ساخته شود، شاهد نابه‌هنجاری‌هایی خواهیم بود که موجب اضطراب ، نگرانی و آلودگی صوتی خواهد شد.

آینده شغلی و بازار کار:
با توجه به این که در سطح کارشناسی به جنبه‌های فنی معماری توجه بیشتری می‌شود ، در نتیجه فارغ‌التحصیل این رشته می‌تواند به ساختمان سازی (طراحی فنی ساختمانهای مختلف) بپردازد اما فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد چون جنبه‌های هنری معماری را آموزش دیده است، بیشتر بههنر معماری می‌پردازد. در یک مثال می‌توان گفت که نوع کار لیسانس و فوق لیسانس معماری مثل نوع کار پزشک عمومی و پزشک متخصص است. یعنی لیسانس معماری به کلیات معماری می‌پردازد و فوق لیسانس معماری به صورت تخصصی در این رشته فعالیت می‌کند.
اگر یک مهندس معماری بخواهد فقط در تهران یا در شهرهای بزرگ کار کند فرصتهای شغلی فراوانی برایش وجود ندارد. اما در شهرهای کوچک کمبود مهندس معماریکاملا احساس می‌شود تا جایی که در بعضی از شهرها کار یک مهندس معماری را تکنسین عمران انجام می‌دهد.
در حال حاضر دانشجو می‌تواند پس از پایان دوره لیسانس در صورت علاقه‌مندی در یکی از گرایشهای شهرسازی ، مرمت و احیاء بناها،معماری منظر و یا معماری تخصصی ادامه تحصیل دهد و یا این که زودتر وارد بازار کار شده و به عنوان معمار فنی به طراحی تک بناها یا مجموعه‌های زیستی کوچک پرداخته و یا ناظر اجرای طرح و سرپرست دفاتر مشاوره باشد.
مهندس معمار علاوه بر طراحی بناها می‌تواند به طراحی و ساخت ماکت و طراحی معماری داخلی بپردازد و یا به عنوان ناظر ساخت فعالیتکند. در ضمن فارغ‌التحصیل معماری آمادگی کار در رشته‌های مرتبط با معماری مثل طراحی صحنه و یا طراحی صنعتی را نیز دارد.

وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر:
مطابق موارد گفته شده در قسمت آینده ‌شغلی ، بازار کار و درآمد به نظر می‌رسد در شهرهایی غیر از تهران و حتی روستاها و شهرستانها امکان کاربرای فارغ‌التحصیلان به راحتی میسر باشد و در این مورد احساس نیاز می‌شود.




۴۱۴ ديدگاه مطلب براي " بازار کار و آینده ی شغلی رشته معماری " ارسال شده است.

  1. علی گفت:

    درس های رشته معماری در دوم هنرستان.شناخت مواد-طراحی-ترسیم فنی-مبانی طراحی.برای سال سوم.-متره وبراورد-عناصر-نقسه کشی-ماکت سازی-مبانی طراحی-اشنای بناتاریخی-تاسیسات.اصلا هم این درس ها سخت نیست فقط ماکت ساری حوصله وکمی کمی کمی خرج داره عزیزانم

  2. علی گفت:

    سلام رشته معماری رشته خوبیه من الان دارم کاردانی این رشته رو می خونم این رشته زیاد هم پرخرج نیست بعضی ها می گن این رشته پدر پول ادم رو درمی اره ولی اصلا انجوری نیست واگه ریاضی تون زیاد خوب نیست ناراحت نباشد چون فقط یک واحد ریاضی بیشتر نداره تو دانشگاه به حرف های مضخرف دیگران گوش نکنید فقط خودتان را بسنجید که ایا این رشته رادوست دارید یا نه

  3. ساحل گفت:

    سلام دوستان من عاشق معماریم کارای هنریمم عالیه ولی ریاضیم متوسطه چیکار کنم…………..لطفا کمک

  4. دیوونیه معماری گفت:

    سلام من عاشق معماریم…فقط نمیدونم رشته ریاضی رو انتخاب کنم یا فنی؟؟؟من امسال تایین رشته دارم….لطفا راهنماییم کنید….

  5. بهار گفت:

    سلام من رشته م ریاضی بود الان که میخوام برم دانشگاه میخوام برم معماری اصلا به بازار کارش فکر نمیکنم برام مهم نیست فقط معماری برام مهمه نمیتونم به رشته دیگه ای فکر کنم رایتش من فکر میکردم معماری دانشگاه هنر اصف قبولم امت نشدم و به همین خاطر انتخاب رشته آزادمو سرسری زدم مهندسی پزشکی الان حسابی بهم ریختم دانشگاه میگه فقط باید بری م پزشکی و نمیتونی بری معماری راهی هست که برم معماری؟ مثل تکمیل ظرفیت و تغییر رشته و اینا هر کی میدونه بهم بگه خواهشا

  6. الهام گفت:

    سلام دوستان.من معماری دانشگاه ازاد شیراز و معماری داخلی غیرانتفاعی حافظ شیراز قبول شدم.به نظر شما کدوم رو برم؟راستش از اینکه مدرک غیرانتفاعی به درد نمیخوره و از اینده شغلیش میترسم از طرفیم از مخارج سرسام اور ازاد.تو رو خدا راهنماییم کنیم.سردرگمم نمیدونم چیکار کنم

  7. فرزانه گفت:

    سلام من هنرستانیم و امسال دیپلم معماری میگیرم.اینو بگم ک کنکور ما با نظری ها فرق داره و اینکه برای معماری ورود از هنرستان بهتره دبیر خودمون میگفت من از ریاضی رفتم و پشیمونم ک چرا با فرمولای ریاضی ذهنمو درگیر کردم هیچ جاهم بدرد نخورد.در ضمن اینکه هنرستانی ها هم میتونن امتحان نظام مهندسی و مهر بگیرن چون خانوم مهندسی ک برای کاراموزی پیشش میرفتم مهر اجرا و طراحی داشت

  8. باران گفت:

    با سلام خدمت شما دوستان عزیز من رشته ام در هنر ستان طراحی و دوخت بود سال هشتاد دیپلم گرفتم الان میخوام برم دانشگاه رفتم دانشگاه فرهنگ و هنردر رشته معماری داخلی ثبت نام کردم ولی الان پیامهایی رو میخوندم پشیمون شدم تو رو خدا کمکم کنید چی بخونم

  9. باران گفت:

    سلام دوستان گلم تو رو خدا راهنمایی ام کنید من رشته خودم طراحی و دوخت بوده ولی رفتم دانشگاه فرهنگ و هنر معماری داخلی ثبت نام کردم حالا پشیمون به نظرتون دانشگاه چی بخونم بهتره؟؟؟؟??

  10. یوسف گفت:

    من تو دبیرستان انسانی خوندم.ولی تو دانشگاه کارشناسی معماری رو
    با معدل ۱۸٫۸۷ فارغ‌التحصیل شدم.حالا منتظر آزمون نظام مهندسی و اخذ پروانه هستم.داشتن حق امضا برای رشته های هفتگانه نظام مهندسی یعنی تامین آینده.

  11. بهروز گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت تمام دوستان و عزیزان
    من خودم هنرستان رشته ام معماری بوده و الآن در مقطع کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شدم. اگر برای این رشته وقت بزاری واقعا رشته خوبیه ولی بازار کار نداره به نظرم هرکس ریاضیش قوی است بره رشته نقشه برداری واقعا یه رشته پردرآمدها با کاردانی ماهانه شیش هفت میلیون میتونین در بیارین
    با تشکر

  12. reyhan گفت:

    سلام.من کنکور ریاضی دادم.الان واسه انتخاب رشته سردرگمم.لظفا راهنمایی کنید

  13. Donya گفت:

    salam dostan mn ta hafteye dg bayad entekhab reshte konam va az dovom dabirestan k varede reshteye riazi shodam hadafam memari boode vali kheilia behem migan pa bezar ro alaqat va boro y chize dg bekhoon chon bazare kare khoB naadre mishe rahnamaEm konin aya hameye memara bikaran??

  14. حسین جون گفت:

    سلام
    منم امسال انتخاب رشته دارم هم به هنرو ادبیات علاقه دارم هم به رباضیات !!! حالا چیکار کنم معماری یا عمران ؟؟؟؟؟؟؟

  15. younes گفت:

    من به رشته معماری علاقه ی زیادی دارم ولی نگران موقعیت کاریمم.
    از کسایی که موقعیت کاریه مناسبی پیدا کردن خواهشی دارم…
    خواهشم اینکه بیان و تجربیاتشون رو در اختیار ما قرار بدن،و از اینکه از چه راهی شغلی که به رشتشون مربوط میشه رو پیدا کردن رو در اختیار من و دوستان قرار بدن…
    ممنونم

  16. yasi گفت:

    من الان اول دبیرستان هستم و به معماری علاقه مندم اما هرجا ک برای ثبت نام میرم میگن ما نمیتونیم توروبامعدل بالایی که داری ثبت نام کنیم از ریاضی فیزیک بهتره بری عمران بخونی امامن علاقه زیادی دارم ومادرم هم اصراردارن که من الکترونیک بخونم چون اعتقاد دارن بازارکار معماری خیلی بده و برعکس الکترونیک عالیه در ضمن اگه در رشته معماری نتونیم شغل آفرینی کنیم بازم براش کار هست؟؟؟

    ممنون میشم راهنماییم کنید دوستان…

  17. nioosha گفت:

    سلام دوستای خوبم من باید انتخاب رشته کنم وبین دوتا رشته موندم.حسابداری ومعماری.بیشتریا میگن برو حسابداری چون کارش خییلی زیاده ومعماری کارش فقط با پارتی بازی گیر میاد.راستش من پارتی ندارم اگه بخوام برم این رشته….خیلی اعصابم خورد شده چون بین این دوتا نمیدونم کدومو انتخاب کنم…توان مالی معماری رو داریم….ولی دوستدارم برم رشته ای که بازار کارش خوب باشه…توروخدا راهنماییم کنید.مرسی

  18. nioosha گفت:

    سلام دوستان عزیز توروخدا کمکم کنید…من باید انتخاب رشته کنم والان بین رشته معماری وحسابداری موندم…برام بازار کار خیییییلیییی مهمه ودوست دارم رشته ای رو انتخاب کنم که بازار کارش خوب باشه…توان پرداخت هزینه های معماری روهم داریم… ولی خییلیا میگن معماری کار نداره ولی حسابداری کار داره…توروخدا راهنماییم کنید که برم جسابداری یا معماری؟؟؟

  19. zeinab گفت:

    سلام.به نظرشمابهتراینه که از هنرستان رفت معماری یاازدبیرستان هم خوبه؟

  20. بتوچه گفت:

    سلام بچه ها میشه ب من کمک کنین من تازه دارم می رم دوم اما نمیدونم چه رشته ای بزم با تعریفات سوما از معماری خوشم امده ولی ب روانشناسی علاقه دارم نمیدونم چیکار کنم

  21. maryam گفت:

    سلام.از توضیهات همگی ممنونم.از کسی که در این رشته تحصیل کرده خواهش مندم توضیهات بیشتری درباره ی نحوه ی اشتغال یابی بدن چون این موضوع خیلی اهمیت داره به ویژه برای کسانی که نه فقط برای اخذ مدرک بلکه برای کسب درامد در اینده خواستار تحصیل در این رشته هستند .باید بگم که واقعا به راهنمایی های افراد باتجربه نیاز داریم.ممنون.

  22. مریم گفت:

    با سلام
    من بامعدل ۱۸سال اول دبیرستان را تمام کردم به نظر شما برای ادامه تحصیل در معماری از طریق کدام یک از رشته های ریاضی یا فنی میتوانم موفق باشم

  23. TA گفت:

    عزیزم باید از هنرستان بری چون از ریاضی ۱سال عقب تری چون باید کنکور بدی تازه اگه هم معما ری بیاری

  24. سعید گفت:

    به نظرم خانوما برن اشپزی کنن بهتره!

  25. کیوان گفت:

    سلام به همه ی دوستان از مطالبتون استفاده کردیم
    واقعاً ممنون.من از طریق هنرستان دارم وارد معماری میشم و از داداشم که چند دوست داره که تو رشته معماری تحصیل میکنند اطلاعات جمع کردم و به این نتیجه رسیدم که از هنرستان وارد معماری شدن خیلی بهتر از دبیرستانه بازم من در حد عالی تحقیق نکردم ولی با تحقیقاتی که انجام دادم فهمیدم از هنرستان وارد رشته معماری شدن بهتره انشالا که من و همه ی دوستان عزیز در این رشته و کلیه ی رشته ها موفق باشند و خواهش میکنم اگر کسی اطلاعات بیشتری در این زمینه داشت در اختیار من و بقیه ی دوستان قرار بده در مورد هزینه ام کلا فهمیدم تا کنکور با شهریه هنرستان یه دو میلیون خرج داشته باشم ممنون از همه و به امید موفقیتتون✌

  26. Sara گفت:

    سلام من امسال انتخاب رشته دارم از بچگیم به کارای هنری و نقاشی علاقه داشتم و واسش وقت و حوصله زیاد میذاشتم .میخوام از هنرستان معماری بخونم ولی هندسه و ریاضیم متوسطه .
    پشتکارم زیاده میخوام از شروع سال تحصیلی پر بار باشم ب نظرتون چه کلاسایی برم که بعدا کمکم کنه ؟؟؟

    خیلی واسم مهمه لطفا اونایی که تجربشون خوبه بهم کمک کنن ممنون

  27. HASAN گفت:

    ببخشیدبرای کسانی که دیپلم یا فوق دیپلم این رشته رو دارن دارن هم کار هست یا حتما باید کارشناسی گرفت؟

  28. aida گفت:

    سلام بچه ها من ریاضی وفیزیکم تقریبا خوبه تو تیزهوشانم الانم بایدانتخاب رشته کنم کلادرسام خوبه اما نمیدونم برم تجربی یاریاضی .ازمحیط بیمارستان خوشم نمیاد به هنرهم علاقه دارم نظرشماچیه لطفاکمکم کنیدگیجم

  29. pari گفت:

    سلام علی جان! اگه واقعا علاقه داری و واقعا میخوای معماری بخونی از هنرستان برو چون تو ک ریاضیت خوبه باید ب فکر درسایی باشی ک تخصصیه! انجوری موفق تر میشی! البته اگه ریاضیت هم خوب نبود از هنرستان در کل پیشرفت بیشتری داشتی!من پیشنهاد میکنم از هنرستان برو! منم از هنرستان رفتم و خیلی هم راضی ام. بازم میگم هنرستان برای این رشته عالیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  30. anahita گفت:

    سلام دوستان میشه منو راهنمایی کنید.من لیسانس گرافیک دارم،میخواد برای ارشد معماری بخونم،همچین چیزی امکان داره،اگه میشه شرایطش چطوره،چطور میتونم شرکت کنم.خیلی ممنون

  31. lili گفت:

    منم عاشق معماریم یکى راهنمایى کنه راجع به همه چیش

  32. محمدرضا گفت:

    با سلام خدمت همگی وخسته نباشید به شما دانشجویان عزیز….من رشته تجربی بودم کنکور ندادم ورفتم سربازی الان که از سربازی برگشتم اونقدر انگیزه واسه در خوندن پیدا کردم که یه کوهو جاب جا میکنم!!! من خیلی واسه انتخاب رشته تحقیق کردم ولی مهم ترین چیز علاقست من علاقه زیادی به رشته معماری از همون دوران دبیرستان داشتم که نمیدونم چی شد رفتم تجربی !!!بگذریم ولی الان با تمام قدرت میرم رشته معماری ودرسمو میخونم حتی اگه رشته معماری ماهانه ۲۰۰هزار تومان درامد داشته باشه!!!که مطما خیلی بیشتز از اینها داره.

  33. sh گفت:

    سلام
    ببخشید این رشته واسه کساییم که استقلال ندارن خوبه؟؟؟
    منظورم اینه که زیاد اجازه نداشته باشن که جاهای دور برن ( واسه کار )

  34. parastoo گفت:

    سلام
    من الان اول دبیرستانم علاقم ب معماری افتضاحه ولی بیشتریا میخوان منصرفم کنن میگن اینده نداره کارنداره من دخترم مطمعنین کارگیرم میادبعدش چون خودم خیلی علاقه دارم و دوست دارم موفقم باشم تو کارو درسم

  35. محدثه گفت:

    سلام دوستان من ریاضیم و بقیه درسام خوبه فقط فیزیکم ی ذره ضعیفه حالا موندم برم تجربی یا برم هنرستان معماری بخونم ازاین جهت ک میگن بچه های هنرستان نسبت به نظری ها کارای عملیشون قوی تره ازیه طرفی هم میترسم برم تجربی تو فیزیکش بمونم و درامد شغلی برام خیییییلی مهمه حالا میخوام ازتون بپرسم آیا؟؟معماری که از هنرستان خونده بشه من میتونم دانشگاه های معتبریا سراسری شرکت کنم یا کنکورش با بچه های نظری فرق داره واینکه بازارکارش چجوریه؟؟؟لطفا جواب بدین واسم خیلی مهمه با تششششششششکر

  36. من منم گفت:

    به ریاضی نیست آره محاسبات داره ولی ن اونقدر ی ذره مخم داشته باشی محاسباتش حله چیزی که خیلی مهمه ی دست قوی واسه طراحی ی ذهن آزادوخلاق میخواد واسه ایده اگه ی ذره ذوق هنری ندارید نیایید واسه هزینش آزادو مثال میزنم ترمی ۱۵۰۰با خرجای اضافه هر ترم تا ۲ تومن ی سیستم قوی حرف اولو میزنه بازار کارم انقدر هستن که جا واسه بقیه نیست ولی از هر قسمتش میتونی پول در بیاری ب شرطی که زرنگ باسواد همون ذهن خلاق که باعث میشه تک باشی و عالی

  37. سجاد گفت:

    سلام خدمت دوستان.
    من فارغ التحصیل رشته نرم افزار هستم پدرم بنا هست و خودم هم در موقع بیکاری بیشتر با پدرم کار میکنم حالا به سرم افتاده که برم کارشناسی معماری بگیرم و تا حدی پیش زمینه هم دارم حالا از دوستان مشورت میخواهم که میتوانم در این رشته با شرایطی که دارم موفق باشم؟
    ممنون از همگی.

  38. tara گفت:

    سلام دستان خوبم.من کارشناسی ارشد معماری هستم.در مورد کار صحبتی نمیکنم چون مهارت و خلاقیت شما هست که کارتونو مشخص میکنه.اما در مورد انتخاب رشته میخوام بگم که اگه تو خودتون میبینید و اگر که خلاقیت طراحی دارید وارد این رشته بشید نه از سر بیکاری و سر درگمی.چون راه سختی در پیش دارید و اگر طراحیتون خوب نباشه هم خودتون عذاب میکشین و هم مورد تمسخر استاد و کسانی که طراحیشون قوی هست قرار میگیرید اگر چیزی از اینهایی که گفتم متوجه میشید که واستون خوبه اگر نه لطفا اسم معماری رو خراب نکنید و برید سراغ رشته راحت تر.

  39. فاطمه گفت:

    سلام.من رشتم تجربیه ولی دیوونه معماریم و میخام تغییر رشته بدم اما بهم گفتن واسه خانوما کار نیست
    .راست میگن؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنین.خواهش میکنم

  40. عطیه گفت:

    سلام من باید امسال انتخاب رشته کنم و هنوز نمیدونم کدوم رشته رو بیشتر دوست دارم یا استعداد بیشتری دارم و بین معماری و کامپیوتر موندم خواهشن کمکم کنید.

  41. sahar گفت:

    کسی جواب من رو نمیده؟:-(

    من از دی ماه سال ۹۳پیام گزاشتم ولی کسی جواب من رو نداد و من حالا باید تایین رشته کنم تو را خدا جواب من رو یکی بده
    ودر اخر بهار جان گفتی از هنرستان بهتره یا از دبیرستان؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بهار گفت:

      این نظر شخصی منه….
      اونایی که از دبیرستان با رشته ی ریاضی وارد این رشته میشن در نهایت با کسایی که از هنرستان وارد این رشته شدن تفاوتی ندارن….ینی آخرش که مدرک گرفتی نمیگن از هنرستان اومدی یا از دبیرستان؟فقط کار خوب ازت میخوان……
      اگه تو علاقه داشته باشی به رشته ت از هنرستان راه سریعتری داری برای رسیدن به علاقه ت…

  42. sahar گفت:

    کسی جواب من رو نمیده؟:-(

  43. ستاره گفت:

    سلام من اول دبیرستانم وباید انتخاب رشته کنم دوسال به تجربی فکر میکردم ولی با صحبت های ی سخنران نظرم عوض شد و به معماری فکر میکنم لدفا کمکم کنین ممنون میشم

  44. nilufar گفت:

    سلام رشتم مدیریت بازرگانی ولی می خوام انصراف بدم و می خوام برم رشته معماری چون علاقه دارم ولی چند نفر بهم گفتن رشته معماری نرو اینده شغلی نداره.حالا دودل شدم.

  45. ایدا گفت:

    معماری سال دوم هنرستان چه درسهایی داره؟

  46. ایدا گفت:

    ایا توی دانشگاه دولتی به شما که رشته ی معماری هستید حقوق میدن

  47. ایدا گفت:

    چرا مردم میگن این رشته توی دبیرستان پر خرج

  48. ایدا گفت:

    راستی این ماکت هایی که درست میکنن توی هنرستا گروهی یا نه و بعد این ماکت ها را چی کار میکنن

  49. ایدا گفت:

    با عرض سلام من سال اول هستم میخوام از طریق هنرتان معماری بخونم و به هنر عشق میورزم به نظر شما معماری بازار کار داره یا نه و من توش موفق میشم اگه برم؟ لطفا سریع جوابمو بدین

  50. mostafa گفت:

    سلام دوستان من ترم یک رشته عمران هستم..راستش از بگی ب هنرو ساختمان سازی علاقه داشتم..ولی وقتی امدم عمران دیدم اون چیزی نیست که میخواستم…به نظرتون برم معماری چون خیلی دوس دارم معماریو ولی از بازار کارو این هرفا کلیشه ای میترسم..به نظرتون چکار کنم

ارسال نظر



لوگو اسپانسر