کد مطلب: 11168 | زمان انتشار: ۶:۳۰:۲۱ - دوشنبه ۱۳ ارد ۱۳۹۵ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 355 | |

اگر می خواهید چاق شوید، پاستا با سس مرغ بخورید

اگر می خواهید چاق شوید، پاستا با سس مرغ بخورید

رشته های صاف و باریک پاستای نواری اسفناجی که با سس خامه ای گوجه فرنگی و مرغ پوشانیده شده اند، غذایی بی نهایت اشتها آور به نام پاستا با سس مرغ به وجود می آورند.

مواد لازم جهت تهیه پاستا با سس مرغ:

پاستا نواری سبز تازه  ۲۵۰ گرم
 روغن زیتون  ۱ قاشق غذاخوری
 برگ های ریز و تازه ریحان بازل جهت تزیین مقداری

مواد لازم جهت تهیه سس گوجه فرنگی :

 روغن زیتون  ۲ قاشق غذاخوری
پیاز کوچک خرد شده ۱ عدد
 سیر خرد شده ۱ حبه
کنسرو گوجه فرنگی خرد شده ۴۰۰ گرم
جعفری تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
اورگانو خشک ۱ قاشق چایخوری
برگ بو ۲ عدد
پوره گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه سس مرغ :

 کره ۴ قاشق غذاخوری
سینه مرغ بدون استخوان رشته ای خرد شده  ۴۰۰ گرم
 مغز بادام پوست کنده  ۹۰ گرم
 خامه پرچرب ۳۰۰ میلی لیتر
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه پاستا با سس مرغ :
برای تهیه سس گوجه فرنگی، روغن را داخل یک قابلمه، روی حرارت متوسط گرم نمایید. پیاز را به آن اضافه نموده و آنقدر سرخ نمایید تا شفاف شده و سبک گردند. سپس سیر را به آن افزوده و به مدت یک دقیقه تفت دهید. پس از آن جعفری، اورگانو، برگ بو، پوره گوجه فرنگی، شکر، نمک و فلفل را به عنوان چاشنی سس، به مواد اضافه نموده و هم بزنید. این مخلوط را داخل قابلمه بدون درپوش به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا حجم آن نصف شود سپس قابلمه را از روی اجاق بردارید و برگ بو را دور بیاندازید.

برای تهیه سس مرغ، کره را به آرامی در یک ماهیتابه روی حرارت ملایم، آب نمایید. سپس مرغ و بادام را به آن اضافه نموده و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه آن ها را مرتب هم بزنید تا مرغ ها کاملا پخته و سرخ شوند.

در همین فاصله، خامه را در تابه ای کوچک روی حرارت کم و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا زمانی که حجم آن تقریبا نصف شود. آن را روی مرغ و بادام ریخته و هم بزنید و برای طعم دار نمودن، به آن نمک و فلفل اضافه نمایید. سپس آن را کنار بگذارید و گرم نگه دارید.

قابلمه ای بزرگ از آب و کمی نمک را به جوش بیاورید، پاستای نواری و روغن زیتون را به آن اضافه نمایید و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید تا نرم شود. سپس آن را آبکش نموده و به یک بشقاب گرم، منتقل نمایید و سس گوجه فرنگی را با قاشق روی آن ریخته، سس مرغ را وسط آن قرار دهید و با استفاده از برگ های ریحان، پاستا با سس مرغ را تزیین نموده، بلافاصله سرو نمایید.

رشته های صاف و باریک پاستای نواری اسفناجی که با سس خامه ای گوجه فرنگی و مرغ پوشانیده شده اند، غذایی بی نهایت اشتها آور به نام پاستا با سس مرغ به وجود می آورند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر