کد مطلب: 10483 | زمان انتشار: ۸:۰۴:۱۹ - دوشنبه ۲۸ ارد ۱۳۹۴ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 500 | |

افزایش نشانه های استرش با بدهی

افزایش نشانه های استرش با بدهی

استرس یکی از مهم‌ترین علل بروز اختلالات جسمی و روانی است؛ بررسی‌های گوناگون نشان دهنده این است که ۷۰ تا ۹۰ درصد بیماری‌ها با استرس ارتباط دارند؛ فهرست بیماری‌های ناشی از استرس، سرطان، بیماری قلبی، آسم و میگرن را در برمی‌گیرد.

علل فیزیکی محیطی و اجتماعی استرس را اصطلاحاً عوامل استرس زا گویند؛ برخی استرس را پاسخ غیراختصاصی بدن به هر موقعیتی می‌دانند که نیاز به سازگاری داشته باشد؛ خواه موقعیت خوشایند باشد (ارتقای شغلی) و خواه ناخوشایند (اخراج ازکار)؛ البته یافته‌های جدید نشان می‌دهد که بین استرس ناشی از موقعیت مطلوب و نامطلوب تفاوت‌های فیزیولوژیک وجود دارد.

استرس با سلامتی و عملکرد ارتباط دارد؛ مقادیر کم آن موجب بهبود سلامتی و عملکرد می‌شود و مقادیر زیاد آن سلامتی را به خطر انداخته و عملکرد را دچار اختلال می‌کند.

تحقیق جدیدی نشان داد که بدهی های کوتاه مدت می تواند باعث افزایش استرس شود، پس اگر شما هم حساب های بانکی مختلف و کلی بدهی و صورتحساب دارید، در خطر ابتلا به افسردگی هستید.

این یافته ها ممکن است باعث تغییر در شیوه های وام دادن شده و بینش های جدیدی برای پزشکانی که مسئول حفظ بهداشت روانی افراد هستند ایجاد کند.

لارنس برگر (از دانشگاه ویسکانسین مدیسون) می گوید:بدهی های جدید می تواند باعث آسیب پذیری بیشتر وام گیرندگان شود، و بخش هایی از جامعه که ما شناسایی کردیم میتوانند هدف کمک به ساخت ظرفیت مالیشان قرار بگیرند..

برگر اشاره می کند: که این یافته ها می تواند برای کمک به پزشکان عرصه سلامت روانی استفاده شود تا درک بهتری از تاثیر عادات وام گیرندگان بر افسردگی و استرس، پیدا کنند.

ارتباط بین بدهی های کوتاه مدت و افسردگی به خصوص میان مجردها، افرادی که به سن بازنشستگی رسیده اند و کسانی که تحصیلات کمتری داشتند قوی تر است.

این تحقیق با بررسی ۸۵۰۰ بزرگسالی که در سن کار قرار داشتند انجام شد.

داده ها با بررسی دو موج از خانواده ها به صورت شش سال جدا از هم انجام شد و در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید. حدود ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان مقداری بدهی داشتند.

محققان این مطالعه می گویند، تحقیقاتی که در آینده انجام می شود باید شامل تجزیه و تحلیل هایی از این مسئله شود که آیا اثرات می توانند معکوس باشند و کاهش بدهی ها می توانند به کاهش علائم استرس کمک کنند.

استرس یکی از مهم‌ترین علل بروز اختلالات جسمی و روانی است‎

 

۴ روش مفید کاهش استرس

۱- از قطع شدن ارتباطتان با دیگران احساس گناه نکنید.
می توانید در تمام طول زندگی تان سعی خود را بکنید تا با افرادی که سالیان سال در کنارتان بوده اند, ارتباط تنگاتنگی داشته باشید و چه خوب است که از پس این کار بر بیایید,زیرا باعث کاهش استرس می شود اما انجام آن نه ضرورتی دارد و نه عملی است.

 

بپذیرید کسانی که دیگرا با آنها ارتباط ندارید یا از نزدتان رفته اند خیلی زود از خاطرتان محو می شوند. بی شک آنها نیز شما را فراموش خواهند کرد. هیچ اشکالی ندارد. شاید روزی دوباره یکدیگر را ملاقات کنید, شاید هم نکنید.

در هر حال خاطرات زیادی از آنها داریدو بنابراین با خودتان دشمنی نکنید یا دیگران را مقصر ندانید. جدایی امری کاملا طبیعی است.مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشار های عصبی قرار نمی گیرید.

۲- تا زمانی که موضوعی برای نگرانی ندارید نگران نباشید.
شاید شما از زمره کسانی هستید که وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود, دچار استرس رویدادی سخت وهولناک هستید که از راه می رسد و زندگی را به کامتان تلخ می کند. یا شاید وقتی کسی به موقع نمی رسد یا اتفاقی خارج از برنامه رخ می دهد, بلافاصله به بدترین سناریو فکر می کنید.

 

یا شاید هم همواره استرس ها و نگرانی هایی در مخیله تان جا خوش کرده اند! در هر شرایطی که قرار می گیرید ,به یاد هزاران هزار مرتبه ای بیفتید که پی برده این نگرانی تان بیهوده بوده است. به هر حال فکر کنید این بار هم شانس زیادی به شما روی می آورد . پایان , شادی و نشاطی زاید الوصف است.

 

آسوده خیال باشید, از زندگی لذت ببرید و از نگران شدن در مورد همه چیز دست بردارید.مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشارهای عصبی قرار نمی گیرید.

۳- وسیله ای را که دارید , دوباره نخرید.
این نکته ممکن است کاملا بدیهی باشد. شاید از برخی وسایل چند قلم در خانه تان داشته باشید, اما از وجود آن ها بی خبر باشید. بنا براین قبل از رفتن به خرید , همه جای خانه را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا چیری که نیاز دارید در خانه تان است یا نه.

فهرستی از اقلامی که چندان استفاده نمی شوند تهیه کنیدو محل نگهداری هر کدام از آنها را نیز یادداشت کنید. در این صورت بارها و بارها می توانید با نگاهی به این فهرست , از خرج کردن بیهوده پول و تهیه دوباره وسایلی که در خانه دارید جلوگیری کنید. مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشار های عصبی قرار نمی گیرید.

۴- فکر نکنید که همیشه باید در حال انجام کاری باشید.
کار نکردن اشکالی ندارد. در واقع , اگر سعی کنید هر روز زمانی را به کار نکردن اختصاص دهید, مشکلی پیش نمی آید و ضرر نمی کنید. هیچ کاری انجام ندهید. بنشینید و تن آرامی کنید. آرام پیاده روی کنید. ذهن تان را به روی اشفتگی ها ببندید.

 

و بعد در تخیلات خود غوطه ور شوید. ابتدا , ممکن است این کار شما را عصبی کند,زیرا در همان حال که می توانستید دست به انجام کاری سودمند بزنید , بیکار نشسته اید و دراید زمان بهره وری تان را هدر می دهید. اما می توانید فکرش را بکنید؟

هنگام بیکاری در حال انجام دادن کاری سودمند هستید. به اسب ها ی دونده ذهنتان افسار می بندیدو سرعتشان را آرام آرام می کنید. دارید ذهن خود را از قید و بند ها آزاد می کنید. دارید کنترل خودتان را به دست می آورید. دارید می آموزید که زندگی مردن فقط کار کردن نیست….بلکه بودن است.مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشار های عصبی قرار نمی گیرید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر