کد مطلب: 14556 | زمان انتشار: ۶:۴۶:۲۴ - سه شنبه ۱۸ ارد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 236 | |

افراد پنجاه سال به بالا این ورزشها را انجام ندهند

افراد پنجاه سال به بالا این ورزشها را انجام ندهند

باید دانست که ورزش برای اکثر سالمندان ۶۵ ساله بدون خطر است. حتی در کسانی که از بیماری قلبی، فشارخون، بیماری قند، درد مفاصل و بیماری افزایش فشارخون رنج می‌برند و اکثر این بیماران سالمند می‌توانند بدون اینکه خطری برایشان داشته باشد ورزش کنند و حتی ورزش در بهبودی بسیاری از این بیماری‌ها مؤثر است. اما اگر شما مطمئن نیستید که ورزش برایتان مفید و بدون خطراست و یا ورزش نمی‌کنید چون می‌ترسید که برایتان بد باشد، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

افراد در سنین مختلف باید ورزش مناسب شرایط بدنی و سن خود انجام دهد زیرا انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی در سنین مختلف متفاوت است.

به نقل از Market watch، افراد بالای ۵۰ سال باید مراقب برنامه ورزشی خود باشند. این افراد بهتر است برخی حرکات ورزشی را انجام ندهند:

۱- جلوپا با دستگاه: 

این حرکت ممکن است به زانوی افراد فشار وارد کند و باعث ایجاد پارگی شود. به جای این حرکت لانژ و اسکات انجام دهید.

۲- دستگاه لت و بارفیکس:

در حرکات ورزشی با این دستگاه عضلات پشت گردن به کار گرفته می‌شود. با این حال فشار به گردن و شانه می‌آید و افرادی که سن بالایی دارند ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند.

۳- حرکات پلیومتریک:

در ورزش‌های پلیومتریک، حرکات شدید و پرش انجام می‌شود. این حرکات قدرت را افزایش می‌دهد. با این حال اگر افراد این حرکات را درست انجام ندهند به بدنشان فشار وارد می‌شود و مفاصل آسیب می‌بینند.

۴- پرس سینه:

بالا بردن هالتر بالای سر برای افراد بالای ۵۰ سال ممکن است خطرناک باشد و باعث آسیب دیدگی شود.

۵- بلند کردن وزنه سنگین:

نیازی نیست که افراد بالای ۵۰ سال وزنه سنگین بلند کنند.

۶- دوی شدید:

دویدن بسیار شدید ممکن است باعث آسیب دیدگی افراد بالای ۵۰ سال شود بهتر است دو با شدت کم تا متوسط انجام دهید. به صورت کلی با بالا رفتن سن بهتر است در ورزش تعادل ایجاد کنید. از وزنه‌های سبک ‌تر استفاده کنید و حرکاتی که به بدن فشار نیاورد انجام دهید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر