کد مطلب: 14326 | زمان انتشار: ۶:۵۰:۵۶ - دوشنبه ۲۳ بهم ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 383 | |

افراد موفق چه تفاوتهایی با سایرین دارند؟

افراد موفق چه تفاوتهایی با سایرین دارند؟

معمولا فراد موفق کارهای بسیاری را در یک بازه‌ی زمانی انجام می‌دهند که افراد معمولی از انجام آن کارها در آن زمان عاجز هستند. اما علت چیست؟ آیا زمان برای افراد موفق آهسته‌تر می‌گذرد؟

همه ما افرادی را می شناسیم که به زعم ما بسیار موفق هستند. اگر ویژگی های شخصیتی این افراد را بررسی کنید،به این نتیجه می رسید که این افراد بسیار موفق از تعدادی عادات مشترک برخوردارند که آنها را از افراد معمولی متمایز می سازد.

تعریف افراد از موفقیت امری کاملا شخصی است، اما احتمالا شامل مواردی همچون استقلال مالی، ارتباطات احساسی موفق، تحصیلات عالی و شغلی مناسب خواهد بود. همه ما افرادی را می شناسیم که به زعم ما بسیار موفق هستند. اگر ویژگی های شخصیتی این افراد را بررسی کنید،به این نتیجه می رسید که این افراد بسیار موفق از تعدادی عادات مشترک برخوردارند که آنها را از افراد معمولی متمایز می سازد.

در ادامه  شما را با یازده ویژگی خاص افراد بسیار موفق آشنا می کنیم.

۱٫ همیشه فهرستی از کارهایی که باید انجام دهند را تهیه و دنبال می کنند 

بسیاری از افراد موفق به دقت اموری که باید در هر روز انجام دهند را برنامه ریزی و دنبال می کنند. یادداشت کردن این موارد، آنها را در مرکز توجه شما قرار می دهند و احتمال انجام آنها را بسیار افزایش می دهند. این افراد بطور معمول هر شب، فهرستی از اموری که باید روز بعد انجام شود را تهیه و بر اساس اهمیت، آنها را اولویت بندی می کنند و خود را مقید می دانند که در ساعات اولیه روز بعد دو مورد نخست ذکر شده در فهرست را به انجام برسانند.

۲٫ ذهن خود را درگیر موارد غیرضروری نمی کنند 

افراد موفق تمرکز خود را بر تجربیات و مکالمات منفی قرار نمی دهند، اما از آنها درس می گیرند و تغییرات لازم را در روند کار خود ایجاد کرده و بر آنچه در همان لحظه رخ می دهد متمرکز می شوند. محققان دریافته اند که تمرکز حواس بهترین روش مبارزه با انتقاد از خود و احساسات منفی که می توانند مانع از موفقیت شوند است.

۳٫ خطرپذیرند 

شکست در هر اقدامی ممکن است یکی از نتایج حاصله باشد. اما افراد موفق از اشتباهات خود برای بهتر شدن و پیشرفت کردن درس می گیرند. ممکن است فکر کنیم که کاملا نسبت به نتیجه گام بعدی که بر می داریم آگاهیم، ولی اگر با شکست مواجه شدیم باید از آن درس بگیریم و به تدریج بتوانیم موانع بین خود و موفقیت را از بین ببریم.

۴٫ بدون در دست داشتن کل اطلاعات قادر به تصمیم گیری هستند 

با وجودیکه اطلاعات از اهمیت بسزایی برخوردارست، اما هیچوقت حصول اطمینان ۱۰۰% ممکن نیست، یا حداقل زمانی که حرکت به جلو مطلوب است این امکان وجود ندارد. بسیاری از افراد موفق اظهار می کنند که به ندرت به تمام اطلاعاتی که برای اخذ یک تصمیم نیاز است دسترسی دارند. البته تصمیم گیری بدون هیچ پایه و اساسی اصلا صحیح نیست، اما باید به جای انتظار طولانی مدت برای دستیابی به اطلاعات کامل، قادر بود بر اساس آنچه در دست است تصمیمی عقلانی و کارشناسانه اخذ کرد.

۵٫ سخاوتمندند 

این ویژگی در واقع سرمایه گذاری در آنچیزی است که به عنوان کارما شناخته می شود. به افرادی که با مشکلات درگیر هستند فکر کنید. شاید کمک شما به آنها زندگی ایشان را تغییر دهد و نتیجه آن در زندگی شما نمود پیدا کند.

افراد موفق از اشتباهات خود برای بهتر شدن و پیشرفت کردن درس می گیرند‎

۶٫ هر روز ورزش می کنند 

نگاهی به اسامی بزرگ در دنیای کسب وکار بیاندازید. همه این افراد به سلامتی خود اهمیت می دهد. آدم هایی مانند مارک کوبان، ایلان ماسک و تیم کوک هر روز زمانی را صرف تمرین های هوازی و غیرهوازی می کنند. افراد موفق درک کرده اند که پیروی از یک برنامه تناسب اندام می تواند استرس را از آنها دور کند، ذهن آنها را از افکار منفی پاک کند و  آنها را در حل مشکلات یاری کند.

۷٫ مثبت اندیش هستند 

ریچارد وایزمن، روانشناسی از دانشگاه هرتفورد در انگلستان تحقیقی را در خصوص صد فرد بسیار خوش شانس و یا بسیار بدشانس انجام داده است. افراد خوش شانس در این گروه همیشه انتظار بهترین ها را دارند. انتظارات مثبت ما با کمک به مقاومت در برابر شکست به واقعیت تبدیل می شوند و ارتباطات ما را با دیگران به سمت و سویی مثبت سوق می دهند.

۸٫ هر روز زمانی را در سکوت و مراقبه می گذرانند 

افراد موفق هر روز زمانی را به آرامش ذهن خود از طریق مراقبه یا دعا اختصاص می دهند. این حس آرامش و سکوت، تصویری بزرگ تر از زندگی را در مقابل دیدگانمان قرار می دهد. برای دستیابی به این سکوت باید لحظاتی از روز را با تمامی فناوری های موجود در دنیای مدرن خداحافظی کنید.

۹٫ شکرگزار نعمات هستند 

افرادی که همیشه از اوضاع و شرایط شاکی هستند نمی توانند موفق باشند. ۵ تا ۱۰ دقیقه اول هر روز را به شکرگزاری برای روزی که در پیش رو دارید، توانایی و استعدادهایتان که شما را در کسب موفقیتهایتان کمک کرده بگذرانید. این گفته که افراد ناخشنود شکرگزار نیستند کاملا صحیح است. در مقابل افرادی که شاکر نعمات هستند همیشه شاد هستند. شادی بخشی از موفقیت است و افراد شاد از بهره وری بیشتر برخوردارند و این حس را به افرادی که با آنها کار می کنند نیز منتقل می کنند.

۱۰٫ همواره در حال یادگیری هستند 

افراد موفق همواره به ارتقای دانش و اطلاعات خود از طریق دستیابی به دانش دیگران از طریق مطالعه یا گوش دادن مشغول هستند. به این ترتیب شما ذهن خود را آرام می کنید و در مورد روش هایی که در تصمیم گیری های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته مطلع می شوید. تاریخ بشریت پر از افرادی است که دنیا را از طریق تخیلات خود تغییر داده اند. با مطالعه احوال این افراد شما هم انگیزه این حرکت را پیدا می کنید.

۱۱٫ به روابط خود بسیار اهمیت می دهند 

در مطالعه ای ۷۵ ساله که بر روی ۲۶۸ فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد انجام شد، نتیجه گرفته شد که عامل بسیار مهمی که در سنین بالا سلامت و شادی فرد را تضمین می کند نوع روابط شخص است. افراد موفق هرگز کار را بر خانواده ارجح نمی دانند. بر عکس، این افراد در هنگام صرف وقت با خانواده هر نوع دستگاهی که بتواند ذهن آنها را از خانواده دور کند را کنار می گذارند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر