کد مطلب: 14384 | زمان انتشار: ۱۸:۲۱:۴۰ - چهارشنبه ۹ اسف ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 442 | |

اضطراب می تواند به تقویت حافظه کمک کند

اضطراب می تواند به تقویت حافظه کمک کند

آیا تا‌کنون متوجه شده‌‌اید که برخی افراد می‌توانند ظاهرا بدون زحمت حتی پیش‌ پا‌ افتاده‌ ترین اطلاعات را به خاطر بسپارند، و خیلی سریع مطالب جدیدی را درک کنند؟ حتما آرزو کرده‌اید که شما نیز می‌توانستید این کار را انجام دهید. حتما می‌توانید! برای رسیدن به حداکثر ظرفیت مغزتان و روش تقویت حافظه لازم است، لازم است آن را فعال نگه‌ دارید و دقت مغز‌تان را بالا ببرید.

مطالعه محققان دانشگاه واترلو نشان می دهد که اضطراب می تواند به افراد در به یاد آوردن وقایع کمک ‌کند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، این مطالعه که بر روی ۸۰ دانشجو مقطع کارشناسی دانشگاه واترلو انجام شده، نشان می دهد که سطح قابل کنترل اضطراب می تواند به افراد در به یاد آوردن جزئیات وقایع کمک کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که وقتی سطح اضطراب بیش از حد بالا می رود، می تواند منجر به رنگ آمیزی خاطرات شود. در اینجا افراد شروع به ارتباط عناصر خنثی از یک تجربه به زمینه منفی آن می کنند.

میرا فرناندز (Myra Fernandes) استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه واترلو و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: افراد دارای سطح بالای اضطراب باید مراقب باشند. به نوعی، سطح مطلوبی از اضطراب وجود دارد که به نفع حافظه است، اما از تحقیقات دیگر متوجه می شویم که سطح بالای اضطراب می‌تواند افراد را به جایی برساند که بر خاطرات و عملکرد آنها تاثیر بگذارد.

نیمی از شرکت کنندگان به طور تصادفی برای یک گروه آموزش رمزگشایی عمیق تعیین شدند در حالی که نیمه دیگر به صورت تصادفی برای یک گروه رمزگشایی سطحی تعیین شدند. تمام شرکت کنندگان درجات استرس اضطراب افسردگی را گذراندند.

محققان دریافتند که افراد دارای سطح اضطراب بالا، حساسیت بالاتری نسبت به تأثیرات زمینه احساسی بر حافظه خود نشان دادند.

کریستوفر لی (Christopher Lee) دانشجوی دکترای روانشناسی دانشگاه واترلو گفت: فکر کردن در مورد حوادث عاطفی و یا حوادث منفی ممکن است نگرش شما را منفی سازد.

فرناندز افزود: این موضوع برای آموزگاران مهم است که توجه داشته باشند عوامل فردی می تواند در به یاد آوردن امور که آنها آموزش می دهند، تأثیر بگذارد.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر