کد مطلب: 14503 | زمان انتشار: ۱۱:۳۲:۲۴ - یکشنبه ۲۶ فرو ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 335 | |

آموزش نگهداریترادیوم در منزل

آموزش نگهداریترادیوم در منزل

کلمه تراریوم، کلمه‌ای لاتین است که از دو قسمت Terra به معنی خاک و زمین و -rium به عنوان پسوند مکان تشکیل شده است. بر این اساس می‌توان این عبارت را به ” نمایشگاه جانداران زمینی” ترجمه کرد. به عبارتی دیگر، یک تراریوم جلوه‌هایی از نمونه‌های زندگی گیاهی یک منطقه یا اقلیم را دربرمی‌گیرد.

تراریوم یا باغ شیشه ای محفظه های شیشه ای یا شفاف هستن که برای کاشت بسیاری از گیاهان استفاده میشه. هم میتونه این فضا دربسته باشه، هم در باز.

چه گیاهانی در تراریوم کاشته می شوند؟

می شود از انواع مختلفی برای کاشت در تراریوم استفاده کرد اما دقت کنید که گیاهانی که در کنار هم قرار می گیرند نیاز آبی یکسانی داشته باشند. بارها دیده شده گیاهانی که نیاز یکسانی ندارند اما در کنار هم منظره ی زیبایی ایجاد می کنند در یک فضا کاشته شدن، اما به مرور این کار باعث از بین رفتن تعدادی از آن ها می شود. مثلا کاشت کاکتوس در کنار سرخس یا گل سنگ منجر به از بین رفتن کاکتوس می شود چون با محیط مرطوب سازگاری ندارد.

تراریوم:

در انتخاب گیاه به اندازه ی تراریوم هم دقت کنید تا سریع رشد نکنه و محیط براش کوچک نشود تا بتوانید مدت زمان بیشتری از زیبایی آن استفاده کنید، همچنین دقت کنید که گیاه به جداره ها نچسبیده باشد. یا اگر قصد دارید گیاهان با قامت بزرگ را انتخاب کنید حتما محفظه ی بزرگتری را انتخاب کنید، برای گیاهانی که به رطوبت حساس هستند از محفظه های در باز استفاده کنید.

تراریوم را در چه مکانی قرار بدهیم؟

بسته به نیاز نوری گیاهان تراریوم مکان قرار گیری فرق می کند، مثلا کاکتوس ها و ساکولنت ها به نور بیشتری نیاز دارند و باید در تراریوم های باز قرار بگیرند تا بشود روزی چند ساعت در نور ملایم قرار داد اما گیاهانی مثل فیتونیا و سرخس و گل سنگ در نور مستقیم آسیب می بینند و به نور کمتری احتیاج دارند، گیاهانی که در تراریوم باز هستند نیاز آبی بیشتری پیدا می کنند اما در تراریوم های بسته به علت رطوبت زیاد محیط، کمتر به آب نیاز پیدا می کنند و هر وقت که روی جداره شیشه قطرات آب نشست می توانید در آن را باز کنید تا رطوبت اضافی خارج شود.

لایه های خاک تراریوم

بترتیب از ته ظرف

۱) سنگریزه یا شن درشت

۲) لایه زغال

۳) لایه خزه

۴) مخلوط خاکی

۵) شن

۶) سنگ برای تزئین

نمونه متداول گیاهانی که در تراریوم کاشته می شوند.

پتوس

عشقه

فیتونیا

هیپوئستس

انواع ساکولنت ها و کاکتوس ها و گل های گوشتی

سرخس

سانسوریا،بگونیا، برگ بیدی و ….



ارسال نظر



لوگو اسپانسر