کد مطلب: 14657 | زمان انتشار: ۱۱:۵۸:۲۲ - یکشنبه ۱۳ خرد ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 211 | |

آشنایی با مسکن های طبیعی در درمان دردهای مزمن

آشنایی با مسکن های طبیعی در درمان دردهای مزمن

دردهای مزمنی مثل سردرد و کمردرد، دردهای مفصلی و استخوانی از جمله شایع‌ترین مشکلات دوره میانسالی و سالمندی است که متاسفانه امروزه جوانان هم آن‌ها را تجربه می‌کنند. مشکل آنجاست که در خیلی از موارد این بیماری‌ها تنها نیستند و به دلیل وجود سایر بیماری‌ها افراد در خانه‌شان داروخانه‌ای از انواع داروها دارند. متاسفانه چیزی که ما امروزه یاد گرفته‌ایم این است که با اولین احساس درد، حتی یک سردرد ساده، سریعا یک قرص مسکن می‌خوریم. بی آنکه بدانیم مصرف طولانی مدت این قرص‌ها چه بر سر ما می‌آورند.

خیلی وقت‌ها هم این قرص‌ها دیگر تاثیری ندارند و ما همچنان به‌دنبال مسکن جدیدتر و قوی‌تر می‌گردیم. درادامه برخی مواد غذایی طبیعی معرفی می‌شوند که نتیجه مطالعات بسیاری خاصیت ضد درد و ضد التهاب آن‌ها را نشان داده‌اند. بدون شک تاثیر مواد غذایی در تسکین درد به سرعت و قدرت یک مسکن قوی نیست اما مصرف طولانی مدت آن‌ها ارزش‌ها و خواص بسیار فراتر از مصرف طولانی مدت مسکن‌ها برای بدن دارد.

روغن زیتون
یکی از ضدالتهاب‌های طبیعی و البته پرطرفدار روغن‌زیتون است که در کاهش دردها و التهاب‌های مزمن تاثیر قابل‌توجهی دارد. براساس تحقیقات انجام شده، روغن زیتون بخش قابل‌توجهی از این خواص خود را مدیون ترکیبی به نام Oleocanthal است که تاثیری مانند داروهای NSAID یعنی همان ضد التهاب‌های غیر‌استروئیدی در تسکین دردهای مزمن دارد؛ اما علاوه بر خواص ضددرد و ضدالتهاب، روغن زیتون فواید ارزشمند دیگری هم برای سلامتی دارد که تاثیر آن بر کاهش چربی‌خون و سلامت قلبی وعروقی از جمله مهم‌ترین آن‌هاست.

روغن‌زیتون در کاهش دردها و التهاب‌های مزمن تاثیر قابل‌توجهی دارد

زردچوبه
مدت‌ها پیش این ادعا که ادویه‌های مرسوم در غذاهای هندی تاثیر مهمی در تسکین دردهای آرتریت روماتوئید دارند مطرح شد. بعدها انجام مطالعات متعدد نشان داد که این ادعا کاملا درست بوده است.

زردچوبه تاثیر مهمی در تسکین دردهای آرتریت روماتوئید دارد

گیاه مریم گلی
زمانی که احساس آزارنده خارش گلو را دارید برای یک‌بار هم که شده دمنوش تهیه‌شده از برگ‌های گیاه مریم گلی را امتحان کنید. مریم گلی گیاه دارویی است و در کتب طب سنتی به نام «مریمی» نام برده شده است و در زبان عربی به آن «مریمیه» و «شالبیه» و «مریمیه صغیره» می‌گویند. مریم گلی از روزگاران گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت و به عنوان داروی موثر برای معالجه عوارض نیش حشرات مفید است همچنین به عنوان داروی موثری برای تقویت روح، بدن و افزایش طول عمر به کار برده می‌شد؛ اما امروزه موارد مصرف گسترده و متعددی برای این دارو شناخته شده است که آن را به یک گیاه درمانی موثر در طب سنتی تبدیل کرده است.

سویا
نظرتان درباره یک کاهش ۳۰ درصدی و یا حتی بیشتر در دردهای مفصلی ناشی از آرتریت چیست؟ اگر موافقید سویا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. البته معامله در اینجا تمام نمی‌شود. شما با اضافه کردن سویا به رژیم غذایی خود از بیش از ۱۰ فایده دیگر سویا برای سلامتی هم بهره‌مند می‌شوید. راز تمام این فواید در ایزوفلاوون‌های سویاست. هورمون‌های گیاهی که خواص ضدالتهابی قابل‌توجهی دارند.

سویا برای کاهش دردهای مفصلی ناشی از آرتریت مفید است

آلبالو
مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها در آلبالو و مخصوصا آلبالوی ترش آن را به یک ضدالتهاب و ضد درد فوق العاده تبدیل کرده است. افرادی که برای ۱۰ روز، روزانه ۶۰ میلی لیتر آب آلبالو مصرف می‌کنند قدرت بدنی بالاتر و تحمل پذیری بیشتری برای فعالیت‌های روزانه و نیز ورزش دارند. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آلبالو آن را به یک مسکن قوی تبدیل کرده که می‌تواند مثل یک داروی ضد درد طبیعی عمل کند. مصرف آلبالو و آب آلبالو همچنین می‌تواند برای کاهش خستگی در ورزشکاران و رفع گرفتگی‌های عضلانی در آن‌ها مناسب باشد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها در آلبالو آن را به یک ضدالتهاب و ضد درد فوق العاده تبدیل کرده است

ماهی‌ها ،به‌خصوص سالمون
مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که امگا ۳ نقش مهمی در فرونشاندن درد و ناراحتی همراه با آرتریت روماتوئید بر عهده دارد. این تاثیر امگا ۳ بر دردهای مفصلی به دلیل خواص ضدالتهابی آن است و همان طور که می‌دانید آرتریت روماتوئید هم یک بیماری التهابی در مفاصل است. علاوه بر این امگا ۳ در کاهش دردهای معدی و شکم دردها هم تاثیر قابل‌توجهی دارد. مخصوصا آن دسته از دردهای معدی که ناشی از استرس باشند.

امگا ۳ نقش مهمی در فرونشاندن درد و ناراحتی همراه با آرتریت روماتوئید بر عهده دارد

 زنجبیل
زنجبیل فقط برای درمان درد معده و سرماخوردگی‌های شایع نیست. زنجبیل سرشار ازترکیباتی است که نقش مهمی در کاهش دردهای استخوانی و ماهیچه‌ها دارند. در یک مطالعه‌ای جدید، افرادی که کپسول‌های حاوی زنجبیل را برای تنها ۱۱ روز دریافت کرده بودند ۲۵ درصد کاهش در درد مفصلی در حال ورزش را گزارش کرده بودند. امروزه در خیلی از نقاط دنیا از تزریق عصاره زنجبیل در درمان دردهای ناشی از پوکی‌استخوان و دردهای مفصلی استفاده می‌کنند.

زنجبیل سرشار ازترکیباتی است که نقش مهمی در کاهش دردهای استخوانی دارد

قهوه
مصرف ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین، یعنی همان مقدار کافئینی که در دو فنجان قهوه وجود دارد می‌تواند در درمان سردردها و مخصوصا میگرن کمک کننده باشد؛ اما فراموش نکنید که وابستگی طولانی مدت به کافئین می‌تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد. در واقع افرادی که به مصرف قهوه عادت دارند و به آن وابسته شده‌اند در صورت مصرف نکردن نوشیدنی‌های کافئینی دچار سردردهای شدید می‌شوند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر