کد مطلب: 14257 | زمان انتشار: ۱۱:۴۹:۱۰ - جمعه ۶ بهم ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 557 | |

آشنایی با خواص حریر بادام برای نوزادان

آشنایی با خواص حریر بادام برای نوزادان

در این مقاله می خواهیم شما را با مهم ترین خواص بادام آشنا سازیم. بادام سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان می باشد، ترکیباتی که از بدن در برابر انواع بیماری ها از جمله سرطان محافظت نموده، به زیبایی، طراوت و جوانی پوست کمک می کند. به علاوه برخی دیگر از فواید  بادام عبارتند از کاهش کلسترول خون، کاهش قند خون در بیماران مبتلا به دیابت، افزایش استحکام استخوانی و رفع یبوست. همچنین باید به خواص بادام برای لاغری و کاهش وزن نیز اشاره نمود.در این مقاله شما را با خواص بادام برای نوزاد شما و طرز تهیه حریره آن در شروع شش ماهگی آشنا می کنیم.

آیا نوزاد شما وارد شش ماهگی شده است؟ برای اولین بار قرار است به او غذای جامد بدهید؟ بهترین غذای شروع کننده در شش ماهگی چه غذایی است؟

در این مقاله شما را با خواص بادام برای نوزاد شما و طرز تهیه حریره آن در شروع شش ماهگی آشنا می کنیم:

بادام چیست؟
بادام به دوشکل بادام شیرین و بادام تلخ وجود دارد. بادام شیرین پرطرفدار است. اما بادام تلخ نیز براحتی قابل خوردن است و به معنای واقعی تلخ نیست.

در اینجا با مهمترین خواص بادام برای نوزادان آشنا می شویم:

مفید برای مغز
بادام حاوی مواد مغذی ارزشمندی برای رشد و تکامل مغز نوزاد می باشد. خوردن بادام باعث ارتقا سطح هوش نوزاد میشود. بادام حاوی مقدار زیادی ال کارنیتین و ریبوفلاوین است که برای فعالیت مغز مورد نیاز است. بادام از بروز آلزایمر در سال های آینده جلوگیری می کند.

کنترل کلسترول
اگر چه در حال حاضر کلسترول نوزاد شما کنترل است اما خوردن آن باعث حفظ سطح طبیعی کلسترول در طول رشد نوزاد میشود. از مصرف بادام های نمکی و یا شیرین شده بپرهیزید.

جلوگیری از دیابت
خوردن بادام باعث جلوگیری از بروز دیابت در سال های جاری در نوزاد میشود. در میان مغزیجات بادام غنی ترین منبع تامین کننده ویتامین E می باشد و دارای شاخص گلایسمیک پایینی است.

اثرات جانبی مصرف بادام برای نوزاد
خوردن مقدار مناسب بادام در طول روز برای نوزاد هیچ گونه عارضه خاصی نخواهد داشت. معمولا ۶ ماهگی شروع مصرف حریره بادام در نوزادان است. اما قبل از مصزف روزانه مطمئن شوبد که نوزاد به بادام آلرژی نداشته باشد.

خوردن بادام باعث جلوگیری از بروز دیابت در سال های جاری در نوزاد میشود

چگونه بادام را به غذای نوزاد اضافه کنیم؟
پوست بادام را جدا کرده و آن را بصورت حریره بادام به نوزاد میدهیم. در ادامه با طرز تهیه حریره بادام آشنا می شویم.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزادان
حریره بادام از میان غذاهای کمکی گزینه خوبی برای شروع نوزاد در شش ماهگی است. ابتدا ۲ قاشق مرباخوری در طول روز به نوزاد خود می دهید و سپس تا آخر هفته یعنی ۷ روز آن را به ۱۲ قاشق مرباخوری و ۶وعده غذایی در طول روز افزایش میدهید. اگر نوزاد شما به بادام آلرژی داشته باشد از همان روزهای اول علائم آلرژی را بروز خواهد داد. با مواد غذایی حساسیت برای نوزادن آشنا باشید.

مواد لازم
بادام: ۷ عدد
شکر: نصف قاشق مرباخوری شکر
آرد برنج: یک قاشق مرباخوری آرد برنج
آب: دو چهارم لیوان آب

طرز تهیه حریره بادام برای نوزادان
ابتدا بادام ها را در ظرف آب گرم ریخته و بگذارید یک تا دو ساعت بماند. بعد پوست آن به راحتی جدا شده و بادام ها را پوست بگیرید. سپس بادام را در مخلوط کن ریخته خوب پودر میکنی و سپس آرد برنج و شکر را اضافه کرده خوب مخلوط میکنید. مواد بدست آمده را با آب مخلوط کرده روی شعله می گذارید تا کم کم غلیظ شود. غلظت و قوام حریره بادام باید مانند شیر مادر باشد. گاهی خانم ها آرد برنج را خانگی درست میکنند که برای این کار دو روز برنج خوب و معطر را می خیسانید سپس آن را در آبکش ریخته و در پارچه خشک کنید سپس در مخلوط کن آرد برنج را درست کنید.

هشدار:
بهتر است در درست کردن حریره بادام از شیر پاستوریزه استفاده نکنید. زیرا نوزاد تا یکسالگی مجاز به استفاده از شیر گاو نمی باشد. بجای شیر از آب استفاده کنید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر