کد مطلب: 14339 | زمان انتشار: ۷:۵۰:۲۱ - جمعه ۲۷ بهم ۱۳۹۶ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 403 | |

آسیب به پوست وقتی با آرایش بخوابید

آسیب به پوست وقتی با آرایش بخوابید

اثرات لوازم آرایشی بر پوست آسیب های لوازم آرایشی در هنگام خواب بر روی پوست صورت چگونه است؟
امروزه مشخص شده که اثرات لوازم آرایشی بر پوست باعث آسیب‌های جدی پوستی شود، حتی اگر گاهی اوقات اتفاق بیفتد. هرچه بیشتر با آرایش بخوابید، آسیب بیشتری به پوستتان خواهید زد. پوست ما، مانند بقیه‌ی بدن ما به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

هرگز با صورت آرایش کرده نخوابید! این توصیه ای است که همه ی ما بارها و بارها آن را شنیده ایم. اما با این وجود برخی از افراد به دلیل خستگی زیاد و یا دلایل دیگر شب ها آرایش خود را پاک نمی کنند و با آرایش به خواب می روند. هنگامی که با آرایش به خواب می روید،در آنچه بدن در تلاش برای انجام آن است، اختلال ایجاد می شود.

بدن برخی فرآیندهای ترمیم و بازسازی را شب هنگام انجام می دهد، و بدون تردید، علاقه ای ندارد طی این جریان با لایه ای از مواد آرایشی مواجه شود. پس اگر در پی بهره‌مندی از پوستی روشن و شاداب هستید، بهتر است پیش از خواب، آرایش صورت خود را پاک کنید.

به گفته بروک جکسون، متخصص پوست، مدت زمانی که در خواب سپری می کنید، این فرصت را برای بدن فراهم می کند تا پس از استرس روزانه به ترمیم و بازسازی خود بپردازد. هنگامی که خواب هستید، هورمون رشد بازسازی تمامی اندام های بدن از جمله پوست، را تحریک می کند. هورمون رشد به روشی ادواری در طول روز ترشح می شود، اما اوج ترشح آن یک ساعت پس از آغاز چرخه خواب است. طی این زمان، هورمون رشد برای بازسازی و ترمیم آسیب های پوستی که از مواجهه با خورشید، آلودگی، و رادیکال های آزاد، ناشی شده اند، وارد عمل می شود.

هنگامی که با آرایش به خواب می روید، هورمون ها تحت تاثیر قرار نمی گیرند، بلکه در آنچه بدن در تلاش برای انجام آن است، اختلال ایجاد می شود. طی تغییر و تبدیل سلول اپیدرمی، سلول های جدید پوست به سمت سطح هل داده می شوند و سلول های قدیمی روی سطح پوست شروع به ریزش می کنند. (در حقیقت، حدود ۵۰ میلیون سلول پوستی روزانه به طور طبیعی فرو می ریزند.) آرایش می تواند سلول های مرده را به دام اندازد، و با جلوگیری از ریزش آنها چهره ای خسته به فرد ببخشد. نخستین نشانه افزایش سن چین و چروک ها نیستند، بلکه از بین رفتن درخشندگی پوست است. هنگامی که سلول های سطحی پوست به موقع لایه برداری نشوند و از بین نروند، بازتاب نور از پوست به خوبی صورت نمی گیرد.

افزون بر ایجاد اختلال در فرآیند تغییر و تبدیل سلولی، به خواب رفتن با آرایش می تواند چربی های زیر پوست را نیز به دام اندازد و در نهایت به پدیدار شدن جوش ها منجر شود. هنگامی که سلول ها ترمیم می شوند، فولیکول های مو را نیز روانسازی می کنند. هنگامی که پوست تمیز است، چربی در پایه فولیکول ها به آرامی به سمت سطح جریان می یابد، اما اگر چیزی در بالا مسیر را مسدود کرده باشد، نخستین مرحله برای ظهور آکنه شکل گرفته است.

به خواب رفتن با آرایش می تواند روکش بالش را نیز لکه‌دار کند و از این رو، توجه ویژه ای باید به آن داشته باشید. حتی در شب هایی که پوست خود را به خوبی پاکسازی کرده اید، به خواب رفتن روی بالشی که روکش آن آغشته به مواد آرایشی است می تواند تمام تلاشی که برای پاکسازی پوست خود انجام داده اید را بی اثر کند.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر