کد مطلب: 14506 | زمان انتشار: ۱۱:۴۴:۵۳ - دوشنبه ۲۷ فرو ۱۳۹۷ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 702 | |

کدام میزنهارخوری مناسب منزل من است؟

کدام میزنهارخوری مناسب منزل من است؟

ظاهر میز برای شما بسیار مهم است، البته که باید توجه کرد که شکل انتخابی شما فضای کافی را برای صندلی ها و حتی خود آن را داشته باشد و زیبایی و ظاهر، عنصری حیاتی در این زمینه خواهد بود.میز غذا خوری یا همان میز ناهار خوری در ابعاد، اندازه و شکل های زیادی موجود است. کدام یک از آن ها برای شما مناسب است؟ چگونه یک میز غذا خوری مناسب انتخاب کنیم؟ در مطلب راهنمای خرید میز غذا خوری با ما همراه باشید تا به شما در خرید این کالای خانگی کمک کنیم.

چگونه یک میز غذا خوری مناسب انتخاب کنیم

میزی که انتخاب می کنید باید فضایی کافی برای نشستن تعداد نفراتی را که مد نظر دارید، داشته باشد و همچنین فضایی خالی اطراف خود برای قدم برداشتن دور آن وجود داشته باشد. عرض میز غذاخوری دست کم باید ۳۶ اینچ (معادل تقریبی ۹۲ سانتی متر) را داشته باشد تا فضایی کافی برای قرار دادن غذا و همچنین وسایل صرف آن را نیز داشته باشد. معمولاً آن چنان که طول میز افزایش می یابد، عرض آن نیز افزایش پیدا می کند. لذا شما باید اندازه و شکل مورد نظرتان را قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرید بررسی نمایید.

اگر خانه کوچکی دارید و در چیدمان دکوراسیون برای اتاق های کوچک مشکل دارید پیشنهاد می کنیم مقاله ۱۵ ایده جالب دکوراسیون برای اتاق های کوچک را از دست ندهید.

میز غذا خوری یا همان میز ناهار خوری در ابعاد، اندازه و شکل های زیادی موجود است

فاصله میان میز تا دیوار را اندازه بگیرید

فضای اطراف اتاق را اندازه بگیرید. چرا که باید به مهمانان و کسانی که پای میز نشسته اند اجازه دهید به راحتی بلند شده و یا بنشینند. دست کم ۴۲ تا ۴۸ اینچ (معادل تقریبی ۱۰۷ تا ۱۲۳ سانتی متر) مابین دیوار و میز فاصله بگذارید.

فاصله میان میز تا مبلمان را اندازه بگیرید

اگر مبلمانی در اتاق غذا خوری شما و فضای غذا خوری وجود دارد، حداقل فاصله ۴۲ تا ۴۸ اینچی (معادل تقریبی ۱۰۷ تا ۱۲۳ سانتی متر) میان میز و دیوار را از میز تا لبه های مبلمان در نظر گرفته و محاسبه کنید.

فاصله میان میز و دیوار را از میز تا لبه های مبلمان در نظر گرفته و محاسبه کنید

میزتان را شلوغ نکنید

سازندگان میزهای غذا خوری تعداد افرادی را که می توانند به راحتی و با حداقل فاصله کنار هم دور میز بنشینند را پیشنهاد می کنند و این تعداد بر اساس فاصله ای است که دست کم آرنج های افراد در هنگام فعالیت به هم برخورد نکند.

هر شخصی به فاصله ای دست کم ۲ فوت (معادل تقریبی ۶۱ سانتی متر) برای صرف غذا نیاز دارند. البته که میز مورد نظر شما به رعایت این فاصله می تواند کارائی خود را برای افراد مشخص شده در بهترین شرایط داشته باشد. همچنین شما می توانید از صندلی های چرخنده برای استفاده در مهمانی هایی شلوغ تر برای تعدادی بیشتر هم استفاده کنید اما احتمالاً میز شما نمی تواند بهترین کیفیت فضا را در اختیار شما بگذارد.

میزهای گرد برای فضاهای کوچک بهترین انتخاب هستند

این میزها می توانند در فضاهایی تنگ جا شده و چون لبه های تیز ندارند با ضربه های ناخودآگاه تکان بخورند. معمولاً شما می توانید تعداد بیشتری را دور آن بنشانید چراکه این میز گوشه ندارد.

صندلی های براق آکرلیک را برای نشان دادن زیبایی میز استفاده کنید و بدین روش فضای کوچک خود را بسیار خاص، ویژه و بزرگ نشان دهید.

اندازه نشستن برای یک میز گرد

پایه ستونی که زیر میز استفاده می شود می تواند تعداد کم یا بیشتری را دور میز جای دهد زیرا این پایه می تواند پایه هایی را که سر راه صندلی های برای جای شدن دور میز هستند را حذف می کند.

• ۳ فوت (معادل تقریبی ۹۲ سانتی متر) برای پایه ستون ۴ صندلی

• ۴ فوت (معادل تقریبی ۱۲۲ سانتی متر) برای ۴ صندلی پایه دار

• ۵ فوت (معادل تقریبی ۱۵۲ سانتی متر) برای پایه ستون ۶ صندلی

• ۵ فوت (معادل تقریبی ۱۵۲ سانتی متر) برای ۴ صندلی پایه دار

• ۶ فوت (معادل تقریبی ۱۸۳ سانتی متر) برای پایه ستون یا پایه دار ۸ صندلی

• ۷ فوت (معادل تقریبی ۲۱۳ سانتی متر) برای پایه ستون یا پایه دار ۹ صندلی

نکته: میزهای گرد بزرگ می توانند دسترسی به غذاهای روی میز را سخت کنند. میزهای مستطیلی شکل به نظر می توانند برای هر جمعیتی بزرگی مورد استفاده قرار گرفته و خیلی خوب کار کنند.

میزهای گرد بزرگ می توانند دسترسی به غذاهای روی میز را سخت کنند

میز مستطیلی در اتاق های باریک و بلند

این میزها فضای زیادی را برای تردد اطراف اتاق به جای می گذارند. برای اکثر میزها آن چنان که طول میز افزایش می یابد عرض آن نیز افزایش می یابد.

میزهای مستطیل فضای زیادی را برای تردد اطراف اتاق به جای می گذارند

اندازه نشستن برای یک میز مستطیلی

اینها اندازه هایی هستند که زمانی که به یک میز مستطیلی نگاه می کنیم به آن ها پایبند بوده و مدنظر قرار می دهیم. باید یادآوری کنیم که سازندگان میز ابعاد دیگری را پیشنهاد کنند ولی شما می توانید تعداد بیشتری را با تنگ تر قرار دادن صندلی ها دور میز جای بدهید.

•  ۴ فوت (معادل تقریبی ۱۲۲ سانتی متر) برای ۴ صندلی

• ۵ تا ۶ فوت (معادل تقریبی ۱۵۲ تا ۱۸۳ سانتی متر) برای ۶ صندلی

• ۷ فوت (معادل تقریبی ۲۱۳ سانتی متر) برای ۸ صندلی

• ۸ تا ۹ فوت (معادل تقریبی ۲۴۴ تا ۲۷۴ سانتی متر) برای ۱۰ صندلی

• ۱۰ تا ۱۱ فوت (معادل تقریبی ۳۰۵ تا ۳۳۵ سانتی متر) برای ۱۲ صندلی

میزی بزرگ و صندلی هایی کوچک

وقتی دنبال کمتر گرفته شدن فضا در اتاق هستید، از نیمکت به جای صندلی در یک طرف میز استفاده کنید. مطمئن باشید که نیمکت را وقتی که از آن استفاده نمی کنید می توانید زیر میز گذاشته و جای دهید.

برای فضاهای کوچک از نیمکت به جای صندلی در یک طرف میز استفاده کنید

میزهای مربعی

اگر اتاق شما مربع است، یک میز مربعی شکل مانند انواع دایره ای آن می تواند فضایی صمیمی تر را در هنگام صرف غذا برای شما ایجاد کند، چرا که هر شخص در فاصله ای مساوی با نفر دیگر قرار دارد. همچنین این میزها تقلیدی عالی از شکل اتاق اطراف خود هستند.

راستی اگر قصد خرید مبلمان برای خانه خود را دارید، جزئیات مهم در مورد مبلمان را فراموش نکنید.

مانند میزهای دایره ای، هر اندازه که میزهای مربعی بزرگ تر شوند، دسترسی اشخاص به غذاها سخت تر می شود. اگر شما به دنبال صندلی هایی برای بیش از ۸ نفر در راحتی کامل هستید، بهتر است که از میزهایی استفاده کنید که لبه هایی تاشو داشته باشند تا بتوانید با جمع کردن آن ها میز را به شکل مستطیلی درآورده و فضایی بیشتر برای پذیرایی در مهمانی هایتان داشته باشید.



ارسال نظر



لوگو اسپانسر