کد مطلب: 3629 | زمان انتشار: ۹:۰۶:۰۷ - شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 1,021 | |

چگونه بوی بد عرق را از بین ببریم؟

چگونه بوی بد عرق را از بین ببریم؟

روش هایی برای از بین بردن بوی عرق

بوی عرق بدن افراد بیماری محسوب نمی‌شود‏‎. بعضی وقت‌ها افرادی که مشکل تعرق دارند، ممکن است متوجه نباشند که بوی بدن آنها‏‎ ‎دیگران را اذیت می‌کند.

به غیر از باکتری‌ها، دلایل مختلف دیگری نیز در این امر دخیل ‎هستند، از آن جمله‎:

– در مواردی که غدد عرقی بیش از حد فعال شوند.

– ‎‏ مواد سمی یا مواد گیاهی از قبیل الکل، سم آرسنیک، سم سیانید یا‎ کشیدن‎ ‎سیگار،‎ گاهی باعث این مسأله می‌شوند‎.

– ‎عفونت‌هایی از قبیل عفونت‌های ریوی، عفونت‌های پوستی، بیماری‌های مقاربتی یا‎ عفونت‎ ‎مجاری ادراری‎ نیز می‌توانند باعث بروز این بوی نامطبوع شوند‎.

پیشگیری

‎نکاتی که باید برای پیشگیری رعایت کرد، عبارتند از‏‎:

‎رعایت نظافت شخصی، استحمام روزانه و تعویض روزانه‏‎ ‎لباس‌ها. همچنین جنس لباس‌هایی که به تن می‌کنیم، در کم کردن تعرق نقش بسزایی دارند. ‎لباس‌های نخی معمولاً به سرعت عرق و بوی بد را جذب می‌کنند‎.

– ‎دقت در نوع تغذیه به کاهش میزان بوی بدن کمک می‌کند. مثلاً از خوردن بعضی از‏‎ ‎غذاهای تند با ادویه‌هایی مانند کاری، زیره و سیر خودداری کنید. ‏

کمبود‎ ‎روی ‎در بدن مشکل تعرق را افزایش می‌دهد، به این دلیل که این ماده به دفع سموم‎ ‎بدن کمک می‌کند. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، غدد ترشح‌کننده اِکرین را فعال‎ ‎می‌سازد که باعث رقیق‌تر شدن عرق آپوکرین می‌شود‎.

– ‎استفاده از اسپری و دئودورانت فقط بوی بد را می‌پوشاند و گاهی سبب افزایش بوی ‎بد بدن می‌شود. در انتخاب دئودورانت هم توجه کنید و مواظب باشید آنها را از نوعی انتخاب کنید که حاوی روی‏‎ ‎و آلومینیوم باشند، زیرا که این مواد باکتری‌هایی که مسبب بوی بد بدن هستند را کاهش‎ می‌دهند‎.

درمان های خانگی

‏- پس از استحمام آب شلغم را زیر بازوهایتان بمالید. برای تهیه آب شلغم ابتدا آن را رنده کرده و داخل یک پارچه نازک بریزید و فشار‏‎ ‎دهید وعصاره آن به دست آید. این عصاره را با یک قاشق چایخوری به زیر بازوهایتان بمالید و ماساژ‏‎ ‎دهید‎.

‎‏-‏‎ ‎استفاده از جوش شیرین بوی بد زیر بغل و پاهای شما را کاهش می‌دهد‎.

‎‏-‏‎ ‎چند‎ لیموترش ‎را در دست خود کم‌کم فشار دهید تا نرم شود. سپس از وسط به دو نیم کنید و به زیر بازوهایتان بمالید تا هسته‌های آن بیرون آید. سپس حمام کنید.

اگر زیر بغل شما موهای‏‎ ‎زائد دارد، یک روز قبل از این کار، موهای موجود در زیر بغل را بتراشید تا اسید لیموها بوی بدن‎ ‎شما را از بین ببرد‎.

‏-‏‎ ‎هر روز به حمام بروید و بعد از آن به زیر بازوهایتان پودر بزنید. این کار‎ ‎علاوه بر اینکه بوی بدن را می‌گیرد، پوستتان را نیز سفید می‌کند‎.

‎‏-‏‎ روغن زیتون،‎ آب‎ پرتقال،‎ ‎آب لیمو و گریپ فروت هم موادی هستند که می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته ‎باشید که افشره آنها باید تازه باشد.

زیر بازوهایتان یا هر قسمتی از بدن که لازم‎ ‎است را پودر بزنید. جوش شیرین را به افشره اضافه کنید و به زیر بغل خود بمالید، سپس‎ ‎با روغنزیتون پاک کنید. به این ترتیب بوی بدن شما از بین خواهد رفت‏‎.

‎‏- اگر گوشت و مرغ می‌خورید و با مشکل بوی بد بدن مواجه هستید، رژیم غذایی خود‏‎ ‎را عوض کنید. مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید و خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید‎.

‎این توصیه‌های غذایی هم کمک‌کننده، هستند‎:

– ‎هر روز ناشتا قبل از صبحانه ۵۰۰ میلی‌گرم پودر جوانه ‌گندم را در آب حل کنید و‏‎ ‎بنوشید. اگر سوپرمارکت‌های اطراف خانه شما جوانه گندم تازه دارند، می‌توانید از‎ ‎جوانه گندم تازه استفاده کنید.

 توجه داشته باشید محلول جوانه را با معده خالی و با‏‎ ‎آب معدنی بنوشید. کلروفیل بوی بدن را به صورت چشمگیری کم می‌کند یا کاملاً از بین ‎می‌برد.‏

‎- اگر کشمکش‌های عصبی باعث می‌شود که تعرقتان افزایش یابد چای سبز‎ بنوشید. یک قاشق چایخوری چای سبز خشک یا دو عدد چای کیسه‌ای را در یک فنجان آب‎ ‎بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد و کم کم در طول روز آن را بنوشید.

این ‎چای به شما کمک می‌کند آرامش پیدا کنید و دیگر عرق نکنید.‏



ارسال نظر



لوگو اسپانسر